■ Popelářské mercedesy nebrzdí

5. 7. 2017 – U speciálních nákladních vozů Mercedes-Benz Atego upravených na svoz odpadků se nelze spolehnout na ruční brzdu. Podle jednoho z červnových reportů Rapexu se může vozidlo v důsledku toho pohnout dozadu a hrozí nebezpečí pro osoby jedoucí na stupátku vozidla i pro vozidla stojící za nákladním automobilem. Závada byla odhalena u vozů vyrobených mezi 30. dubnem 2014 a 17. říjnem 2015.

 

■ Zkuste MAN řady TGS raději nepotkat

28. 6. 2017 – Když kamiónu selžou brzdy, přejí si všichni nebýt u toho. Německý MAN svolává své modely TGS do servisu právě kvůli možným problémům s jeho brzdami. Brzdové třmeny namontované na přední a hnací nápravu mohou podle zjištění výrobce selhat, což vede ke snížení ovladatelnosti vozidla vzhledem k možnému nedostatku brzdného výkonu v příslušné poloze kola a k vyrovnání vozidla při brzdění. V důsledku toho může dojít k nehodám. Závada byla detekována u vozidel TGS vyrobených mezi říjnem 2011 až březnem 2014. Tak snad tam všechna ohrožená vozidla zamíří … 

 

■ Neoplany ztrácejí „kufry“ cestujících

19. 6. 2017 – Pozor na zavazadla, cestujete-li někam autobusem značky Neoplan. Modelům Skyliner odpadávají přídržné šrouby dveří zavazadlového prostoru, čímž ty pak odpadnou. Touto kuriózní závadou jsou postiženy autobusy Neoplan Skyliner vyrobené od dubna 2015 do května 2017. Na problém si stěžovalo Německo, Dánsko, Chorvatsko a Švédsko, výrobce proto na odstranění závady vyhlásil svolávací akci

 

 

■ Autobusy Setra nelze řídit

12. 6. 2017 – Evobus má celkem vážný problém s řízením autobusů Setra. Závadu zaznamenali v Německu, Dánsku a ve Velké Británii. U vozidel vyrobených od října 2016 do února 2017 bylo odhaleno vadné drážkování hřídele řízení, kvůli němuž může dojít k uvolnění jejího horního drážkování, čímž dojde ke ztrátě kontroly nad řízením. Problém by měla odstranit svolávací akce.

 

 

■ Náklaďákům Unimog selhává elektronika

 

10. 8. 2016 – Nákladní vozidla Unimog od Mercedesu jsou pomocníkem při náročné práci na silnici i v terénu. Je na ně velké spolehnutí. I když … jsou to přece jen pořád stroje, které se mohou i pokazit. Jako například teď. U vozidel vyrobených mezi srpnem 2013 a lednem 2016 může dojít k oddělení elektrického svazku, což způsobí celkové selhání elektroniky vozidla a vyřadí z provozu i jeho osvětlení. To může samozřejmě zapříčinit i nehodu. „Vyléčit“ by měly vůz v servisech Mercedesu při svolávací akci.

 

■ Některé díly u Evobusu Citaro nevydrží náročný provoz

13. 7. 2016 – Teprve až praxe většinou naplno prověří, zda výrobek je opravdu kvalitní. Že něco zanedbali, například řeší nyní v Evobusu, který vyrábí městské i mimoměstské autobusy řady Citaro. Náročnou službu u těchto autobusů nevydržely zádržné klipsny na ohebné palivové hadici. Mohou vyklouznout a odpadnout, čímž by se palivové hadice mohly uvolnit a dojít k únikání paliva. Pro uvedenou závadu bylo vytyčeno období výroby listopad 2005 až červenec 2012 a typově se týká modelů Citaro, Citaro Ü, L, LÜ, G, GÜ, dále Capa City, S415 NF a S416 NF.

 

■ Sklápěčka Fusa Canter se může „utrhnout“

29. 2. 2016 – Hlášení o závadě, které přišlo z Německa a týká se malého nákladního vozu Mitsubishi Fuso Canter, je sice strohé, zato zcela jasné … Uvádí se v něm, že sklápěč se může oddělit od podvozku a hrozí zranění. My dodáváme, že postiženy touto závadou jsou modely Fuso Canter vyrobené mezi listopadem 2013 až únorem 2015.

 


 

■ Autobusům Setra řady 410 praskají šrouby

12. 10. 2015 - Firma Evobus svolává do servisů své autobusy Setra vyrobené v letech 1994 až 2015 (!). Důvodem je hrozba ztráty nad jejich řízením. Příčina? Zjistilo se, že během oprav brzdového systému byly u těchto autobusů v daném období používány nesprávné šrouby k připevnění podpěry. Při zátěži mohou šrouby prasknout, což by mohlo vést ke zmíněné ztrátě kontroly nad jejich řízením. Postižnými typy jsou autobusy Setra řady 410.

 

■ Pneumatiky Continentalu se mohou „vypustit“

28. 9. 2015 - Prasklá pneumatika u auta je vždy problém, u těch od Continentalu ale nyní hrozí defekt častěji, než u jiných. Pozor si v této souvislosti dejte na pneumatiku s označením Conti Hybrid LS3 … Ze sousedního Německa dorazila informace o tom, že vnitřní vrstva u této pneumatiky se může protlačit skrz ocelový drát a proti běhounu. Proto se pneumatika může náhle vypustit, a tím ohrozit stabilitu vozidla, potažmo způsobit nehodu. Uvedená pneumatika se „obouvá“ především na lehká nákladní vozidla, dotčenými jsou „gumy“ vyrobené v letech 2014 a 2015, zvláště ty s označením DOTHW96F7T9 a kódy týdnů 2714 až 2615.

 

■ Mitsubishi Fuso Canter se samovolně „vyklopí“

25. 6. 2015 – Volné magnety v mechanismu sklápění jsou důvodem nejnovější svolávací akce vyhlášené pro lehký nákladní automobil Mitsubishi Fuso Canter. Mohou způsobit, že plošina se začne samovolně zvedat či naopak sklápět. Závada byla detekována u vozidel vyrobených v časovém období mezi 28. listopadem 2013 až 31. říjnem 2014.

 

 

■ Renault zvýhodňuje servis pro čtyřletá auta

9. 6. 2015 - Renault Trucks nabízí svým zákazníkům zvýhodněný program servisních služeb 5+ určený pro všechna vozidla značky starší čtyř let. Program přináší výhody v podobě zvýhodněné hodinové sazby na všechny provedené práce a slevy až 30 % na širokou paletu originálních náhradních dílů – například všech druhů filtrů, brzdových desek a obložení, brzdových kotoučů a bubnů, spojek a jejich sad, řemenů, tlumičů, zrcátek nebo stěračů. K začlenění do programu 5+ je nutná registrace na emailu program5plus@renault-trucks.com, postačí však zaslat jen jméno společnosti a VIN vozidla. Nabídka platí od začátku června a není zatím časově omezena.

 

■ Riziko požáru u Mitsubishi Fuso Canter

7. 5. 2015 – Hrozbu požáru objevili v Německu u lehkého nákladního vozu Mitsubishi Fuso Canter. Hadice jeho olejového chladiče může prasknout, což může způsobit ztrátu převodového oleje a poruchu vozidla. Pokud se převodový olej dostane do kontaktu s horkými částmi, když vozidlo jede, existuje i riziko požáru. Uvedeným problémem jsou postiženy vozidla Fuso Canter vyrobená v letech 2011 (od 16. 9.) až 2014 (do 17. 12.).

 

■ U autobusů EvoBus Citaro nedrží díly

9. 4. 2015 – Panel údržby na zadní straně autobusu Citaro německého výrobce EvoBus (Mercedes-Benz) se může sám od sebe otevřít za jízdy. To za jízdy může způsobit komplikace, potažmo nehody vozidel jedoucích za autobusem. Příčinou problémů je nedostatečný zajišťovací mechanismus krytu panelu. Týká se autobusů Citaro vyrobených mezi únorem 2013 a květnem 2014 a závadu by měla vyřešit svolávací akce.

 

 

■ Kamiony Mercedes-Benz vyřadí zkrat v řídicí jednotce

30. 3. 2015 – „Kamiónové“ modely Mercedes-Benz musejí do servisu kvůli nebezpečí zkratu v řídicí jednotce. Podle zjištění výrobce mohlo být ve vozidlech použito zdeformované upevnění řídicí jednotky zadní nápravy. V důsledku toho se může do řídicí jednotky vozu dostat vlhkost nebo špína, jež může způsobit zkrat a následně i ztrátu kontroly nad řízením vozidla. Popsaný problém se podle zveřejněných informací týká modelů Actros, Antos a Arocs vyrobených v období mezi 1. září 2011 až 8. lednem 2014.

 

 Posádka v trucku Mercedes-Benz je v nebezpečí

4. 2. 2015 – Kvůli chybě zpracování může u nákladních vozů Mercedes-Benz dojít v rámu řidiče či spolucestujícího k popraskání. Sice podle informací výrobce ojediněle, ale přece. Jelikož jsou k těmto rámům připevněna sedadla a systém bezpečnostních pásů je integrován do sedadla, mohla by tato situace v případě kolize významně ovlivnit bezpečnost posádky. Postiženy jsou modely Actros, Antos a Arocs vyrobené mezi 28. červencem a 4. srpnem 2014.

 

■ Málo utažené šrouby u trucků Mercedes-Benz

31. 1. 2015 – V nákladních modelech Mercedes-Benz Actros a Antos je možné, že ne všechny šrouby na jejich rámu jsou správně a dostatečně utaženy. Hrozí jejich uvolnění, což by mohlo snížit ovladatelnost daných vozů. Z toho důvodu výrobce vyhlásil pro vozy vyrobené mezi zářím 2011 až květnem 2014 svolávací akci.



 

■ Špatně fungující senzor u Mercedesu-Benz Arocs

26. 1. 2015 – V důsledku chyby ve výrobě je možné, že u nákladního vozu Mercedes-Benz Arocs špatně funguje jeden ze senzorů a dodává do elektronické řídicí jednotky (ECU) nesprávná data. To by v určitých situacích mohlo vést k dopravní nehodě. Výrobce kvůli tomu svolává model Arocs, jež byl vyroben v období červen až listopad minulého roku (2014).


 

■ Do brzd autobusu Scania K440 se dostane vzduch

16. 1. 2015 – Do brzdového systému autobusu Scania K440 se může dostat vzduch v důsledku nesprávně upevněné brzdové hadice. To může podle zjištění kontrolorů v Německu vést k aktivaci ruční brzdy autobusu. Následky toho mohou být různé, ale je tu i nebezpečí zranění, proto by modely vyrobené v roce 2014, jichž se to týká, měly urychleně zajet do servisu k odstranění závady.

 

■ Možný únik paliva u autobusů EvoBus

18. 9. 2014 – Z palivové hadice na spoji může hned u několika typů autobusů značky EvoBus unikat palivo. Palivo se může dostat jednak na silnici, jednak na horké části motoru, což může zapříčinit i požár v oblasti motoru. Závadu kontroloři v Německu objevili u autobusových modelů Citaro, Conecto, Intouro a Tourino. Týká se těch, které byly vyrobeny mezi březnem 2010 a dubnem 2014.

 

 

■ Špatně slepené díly u mercedesů

15. 9. 2014 – V důsledku špatného slepení může autobusům Mercedes-Benz typů Intouro, Tourismo a Travego odpadnout boční stěna pláště na panelu údržby pod oknem řidiče a za provozu způsobit nehodu. Problém, na který upozorňují v sousedním Německu, se týká vozidel vyrobených mezi lednem 2010 a dubnem 2014.

 

■ Mercedes-Benz Actros zkratuje

13. 9. 2014 – Závady volající k okamžitému odstranění se nevyhýbají ani nákladním vozům. Z Německa přišla zpráva o tom, že servisy Mercedesu-Benz svolávají k opravám modely Actros vyrobené od února 2013 do začátku června 2014 kvůli možnému zkratu kabeláže, jež může negativně ovlivnit systém ovládání převodovky, osvětlení vozidla i fungování výstražných hlášení na přístrojové desce.