2012
Češi letos vyřadili 86 tisíc aut
21. 9. 2012 - Z českých silnic letos do července „zmizelo“ přes 103 000 osobních a lehkých užitkových aut, o 1300 víc než loni. Důvod? Ne krádež, ale jejich „vyřazení“ z centrálního registru, popřípadě jejich prodej do zahraničí. Majitelé nejčastěji vyřazují škodovky, fordy a renaulty, kterých je v tuzemsku registrovaných nejvíc. Letos jich bylo spolu s dalšími značkami už přes 86 tisíc, zbytek ve výši aut byl prodán do zahraničí. Uvedl to server www.autodealers.cz. Prvenství mezi vyřazovanými vozy má Škoda. Do července majitelé vyřadili 37 100 vozů mladoboleslavské automobilky. Následuje Ford s 12 250 vyřazenými vozy a Renault s téměř 7000 vozy. Zatímco u těchto značek putovala většina aut do šrotu, všech 12 vyřazených ferrari, tři maserati, čtyři vozy Aston Martin a po jednom lamborghini a maybachu odjelo k novým majitelům v zahraničí. Z luxusních značek ve šrotu skončilo šest porsche. Proti minulým letům zpomalilo tempo vyřazování vozů z bývalého východního bloku. Letos české silnice opustilo 440 trabantů, téměř 280 wartburgů a více než 1000 vozů VAZ. Vozy skončily také jako zdroj náhradních dílů.
Nejžádanější ojetinou je Škoda
22. 6. 2012 - Trhu s ojetými vozidly v Česku stále vládne domácí značka Škoda. Pro majitele nových vozidel této značky je to dobrá zpráva, o ojeté vozy této značky je stále zájem a drží si tak nejlépe časovou hodnotu.
Tvrdí to alespoň ve své tiskové zprávě společnost Cebia, jejímiž službami ročně projde více než 350 tisíc vozidel a na českém trhu se touto činností zabývá bezmála 20 let. Z jejích získaných dat a informací vyplývá, že nejprodávanější značkou v ČR mezi ojetinami je Škoda před Volkswagenem a Fordem. Toto pořadí je letos stejné jako minulý rok, domácí Škoda dokonce svůj podíl o dva procentní body navýšila a zaujímá takřka jednu třetinu trhu s ojetými vozidly. Z toho se rekrutují rovněž nejprodávanější vozy – jsou jimi modely Octavia a Fabia, zajímavostí je, že mezi nejprodávanější osobní vozy se vklínil jako jediné užitkové vozidlo v přehledu na 10. místo Ford Transit. Nejvíce se pak prodávají auta ve stáří od tří do pěti let. Statistické sestavy za první čtvrtletí roku 2012 byly vytvořeny analýzou dat z veřejně dostupných zdrojů uváděných na internetových portálech MDČR, MVČR, SDA a dat zpracovaných v rámci systémů Cebia.
Z informací, které Cebia zpracovává do interní statistiky rovněž vyplývá, že 61 procent vozidel se v prvním pololetí letošního roku prodalo v ceně do 150 tisíc korun, a že polovina vozidel se prodá do 30 dnů. Nicméně délka prodeje ojetého vozu se proti loňskému roku zvýšila na 67 dnů. Jednou z činností Cebie je zjišťovat historii prodávaných vozů – podle ní průměrný nájezd vozidel prodaných v prvním čtvrtletí 2012 je 122 250 kilometrů. Pět let staré vozidlo mělo průměrně najeto 124 440 kilometrů, desetileté pak 159 312 km. Z toho vyplývá, že počet najetých kilometrů u vozidel pět a deset let starých se téměř neliší! Zjevný rozpor těchto údajů jen potvrzuje to, co vyplývá z dlouhodobých statistik Cebie – 42 % ojetých aut nabízených v ČR k prodeji, má stočený tachometr. Důvod? Vozy s upraveným počtem kilometrů se lépe prodávají a samozřejmě i za více peněz. Podle Cebie je stáčení tachometrů třikrát výnosnějším obchodem než krádeže aut. Dodejme, že úprava tachometrů není v ČR trestná, tudíž je legální ...
Klimatizace v ojetinách
15. 6. 2012 - U ojetin má sice zájemce poněkud užší možnost výběru, přesto i tady lze zaznamenat určité trendy. V letních měsících je například stále větší poptávka po vozech s klimatizací.
Ta se pro kupujícího stává stále důležitějším prvkem výbavy, podle Daniela Haranta, ředitele prodeje v bazaru AAA Auto, až 90 procent z jejich zákazníků u vybíraného vozu klimatizaci požaduje. Klimatizace přitom není výsadou pouze větších a dražších vozů, ale stává se běžnou součástí výbavy i u menších a levnějších vozů v cenové hladině pod 100 tisíc Kč. Větší a novější auta bez klimatizace jsou navíc obtížně prodejná, obzvláště pak v letním období, cena vozu stále klesá. Podle Haranta roste i počet vozidel s dokonalejší automatickou klimatizací – poměr manuální a automatické klimatizace činí v autobazaru AAA Auto v současnosti 3:2.
Klimatizace se však může stát pro nového majitele ojetého vozu i brzkým problémem. Měl by její funkčnosti proto věnovat pozornost už při zkušební jízdě. Chod klimatizace by měl být pravidelný a z ventilace by se neměl linout žádný zápach. Klimatizační systém by neměl také vydávat žádné pazvuky jako třeba pískání, skřípání a vrzání. Na druhou stranu je třeba se o klimatizační jednotku také náležitě starat – nejméně jednou ročně ji vyčistit a zkontrolovat nejlépe ve specializovaném servisu, také ji pravidelně zapínat (aspoň jednou měsíčně), a to i v chladném období roku, aby se dostatečně promazala. Klimatizaci je potřeba rovněž vypínat, a to už chvíli před tím, než se vypne motor vozidla, aby měl čas oschnout její výparník.
Na léto s kabrioletem
27. 5. 2012 - K létu patří rozhodně kabriolet, a je jedno, jestli je nový, anebo ojetý. Zájem o tento typ vozu zaznamenávají v současné době i autobazary. Největší hráč na poli ojetých vozů u nás, společnost AAA Auto, zažívá v těchto dnech nápor zájemců o kabriolety. V sedmnácti autocentrech společnosti se jich od začátku roku prodalo o 33 % více než ve stejném období minulého roku. Průměrné stáří kabrioletů letos oproti roku 2011 kleslo o 2,5 roku na čtyři roky. Zatímco loni byl nejprodávanějším kabrioletem malý Peugeot 206 CC, letos se zájem motoristů upíná k větším modelům Peugeot 307 CC, Renault Mégane Cabrio, Volkswagen Eos či dokonce BMW Z4 a Mercedes-Benz SLK. Vůbec nejdražším kabrioletem v „áčkách“ je Ferrari 360 Spider za 1,9 miliónu Kč a Porsche Boxster za 2,15 miliónu Kč. Ojeté kabrio se však dá pořídit už od 40 tisíc korun.
Autobazary založily asociaci
1. 3. 2012 - Tuzemské autobazary založily podle serveru novinky.cz asociaci, která by měla zavést etiku do prodeje ojetých aut. Asociace prodejců použitých automobilů - autobazarů ČR má 55 členů, v Česku je přitom kolem 1200 autobazarů. Členy asociace jsou spíše menší prodejci. Největší autobazary AAA Auto a Auto Esa se k ní nepřipojily. Asociace chce klást důraz na serióznost, kvalitu a poctivost nabízených služeb svých členů. „Podmínky v tomto oboru podnikání byly a jsou dost nespoutané, leckterý autobazarník si svůj plácek s ojetinami pořád plete s Divokým západem,“ uvedl Petr Přikryl z asociace. Podle společnosti Cebia mají až dvě pětiny ojetých aut nabízených na českém trhu pozměněné identifikátory nebo stočený tachometr.
Z auto-plus je Das WeltAuto
1. 2. 2012 - Na českém trhu dobře zavedený program prodeje ojetých vozů auto-plus přechází letos pod křídla celosvětové obchodní sítě Das WeltAuto. „Koupit si ojetý vůz zcela bez rizika – to je snem každého zákazníka. My tomuto přání vycházíme vstříc s novou značkou, která si zakládá na důvěře, zárukách, spolehlivosti a transparentnosti. Z hlediska zákazníka již nebude rozdíl v tom, zda jde o nákup nového nebo ojetého vozu,“ říká Roman Filip, vedoucí oddělení Das WeltAuto, kterou zastřešuje importér značek Volkswagen, Seat a Audi na český trh. Ojeté vozy s pečetí kvality Das WeltAuto jsou důkladně prověřené, se zárukou a nabízejí se s kompletní paletou služeb.
Se značkou Das WeltAuto se setkáme všude tam, kde byl dosud auto-plus, ale síť prodejců se bude i nadále rozšiřovat. Všechny ojeté vozy do pěti let stáří, do 150 000 najetých kilometrů a s ověřeným technickým stavem jsou v síti Das WeltAuto prodávány vždy se zárukou o délce minimálně 12 měsíců od data prodeje vozu zákazníkovi. Může se jednat o standardní nebo prodlouženou tovární záruku nebo o záruku Das WeltAuto. Světovou úroveň standardů nové značky Das WeltAuto dokládá rovněž garance uváděného stavu kilometrů a původu vozu, garance technického stavu vozidla, oceňování a výkup ojetých vozů, výhodné financování a pojištění včetně zvýhodněných nabídek od Škofinu, technická příprava vozu před prodejem srovnatelná s předprodejním servisem u nových vozů, záruka mobility na koncernové vozy navštěvující pravidelně autorizovaný servis, výměna nově zakoupeného vozu (do tří dnů při maximálním ujetí 500 km) a provádění individuálních úprav vozu a autorizovaného servisu s dodáním vhodného příslušenství či originálních dílů podle přání zákazníka.