SVOLÁVACÍ AKCE AUT  

 

■ Nebezpečné pásy v Rapidu a Yeti

12. 7. 2017 – Při nehodě některých škodovek nemusejí bezpečnostní pásy posádku chránit, ale naopak ji způsobit další zranění. Za nebezpečné byly označeny modely Yeti Rapid vyrobené v minulém roce 2016 v období 23. září až 1. listopadu. Příčinou závady je chybné spojení v předpínačích předních bezpečnostních pásů, kdy části zařízení by se mohly během aktivace při nehodě oddělit a proniknout do interiéru vozidla. Tím by mohlo dojít ke zranění cestujících.

 

■ Bavorákům 5 a 7 svítí trvale brzdovky

11. 7. 2017 – Na to, že řidiči luxusních bavoráků nezapínají při odbočování blinkry, jsme si už mnozí zvykli. Nyní hrozí, že nebudeme ani vědět, jestli brzdí. Konkrétně také u modelů řady 5 a 7. Tentokrát za to však nemohou řidiči, ale závada na brzdovém pedálu. Kvůli ní mohou být brzdová světla trvale aktivována, aniž by to řidič daného vozidla věděl. Závada totiž neaktivuje žádné varovné hlášení. Pokud se tak stane při jízdě, může to ovlivnit chování řidičů dalších vozidel, a tím způsobit například dopravní nehodu. Popsaný problém se naštěstí týká pouze malého počtu vyrobených vozů – těch, jež byly vyrobeny mezi 16. a 20. květnem letošního roku (2017).

 

■ Špatné info na pneumatikách golfů

10. 7. 2017 – Nálepky se zavádějícími informacemi pro uživatele jsou příčinou svolávací akce populárního Volkswagenu Golf. Na vozidlech vyrobených v období mezi 26. zářím 2016 a 21. dubnem 2017 je podle zjištění výrobce uveden na informačních štítcích nesprávný předepsaný tlak v pneumatikách. Příliš nízký tlak v nich může způsobit oddělení běhounu nebo roztržení pneumatiky, a tím způsobit problémy s bezpečným řízením vozu.

 

■ Z „kaktusu“ odpadávají části karosérie

6. 7. 2017 – Špatnou práci odvedli v továrně montující dohromady model Citroën C4 Cactus. U části produkce z loňského roku hrozí upadnutí části karosérie. Příčinou problémů je ochranný kryt, který byl v období mezi 12. únorem a 25. listopadem 2016 při montáži „kaktusů“ nesprávně připevňován a může v důsledku toho časem z vozu upadnout. To představuje riziko zranění především pro ostatní účastníky silničního provozu.

 

■ Outlanderům PHEV se vybíjejí baterie

4. 7. 2017 – Kvůli poruše softwaru motoru může v Mitsubishi Outlander dojít k vybití autobaterie. Týká se vozidel modelového roku 2014 a 2015. Zpráva o problémech japonských „samurajů“ dorazila z Polska s tím, že ji záhy podpořilo i Německo. U aut vyráběných v Nizozemsku byla zaznamenána špatná funkce softwaru motoru, vinou čehož nefungují správně zapalovací svíčky. V důsledku toho se nemusí hlavní baterie správně dobíjet a může dojít k zastavení vozidla s vybitou baterií. Uvedený problém se týká výhradně variant Outlander PHEV.

 

■ Povolené šrouby pásů u Opelu Zafira

30. 6. 2017 – Opel Zafira je oblíbeným rodinným vozem vyráběným už od roku 1998. Dobré renomé dostalo nedávno menší trhliny, když u třetí generace modelu byly zjištěny závady v ochraně cestujících. Ty se týkají bezpečnostních pásů jak u druhé řady sedadel, tak i třetí a také spon bezpečnostních pásů. Zjistilo se, že šroubové spoje bezpečnostních pásů jsou nedostatečně utaženy, což zvyšuje riziko úrazu v případě nehody. Problém byl detekován u zafir vyrobených vloni od 20. července (2016) a letošních do 2. února (2017). Jako první na problém upozornili v Portugalsku, následně ho potvrdili v Německu a Nizozemsku.

 

■ Chryslery 300 ztrácejí šrouby

29. 6. 2017 – Modely Chrysler 300 jsou svolávány do servisů kvůli nedostatečně zajištěným šroubům na přední hnací hřídeli. Týká se vozů vyrobených od dubna 2014 až do června 2016. Kvůli nedostatečně zajištěným šroubům se může přední hnací hřídel odpojit a šrouby vypadnout na silnici a způsobit nehodu jiných účastníků silničního provozu. Na možný problém amerických limuzín upozornili v sousedním Německu.

 

■ Mazdě3 uniká palivo

27. 6. 2017 – Pokud vlastníte Mazdu3 z roku 2015, můžete mít časem dojem, že se vám její provoz hodně prodražuje. Příčinu nedávno odhalili v Německu, následně potvrdili i v dalších zemích, například v Polsku a Nizozemsku … U vozů vyrobených mezi 1 červencem a 18 zářím 2015 může docházet k úniku paliva, čehož příčinou je špatný svár ve spoji mezi nádrží a přívodem palivové nádrže. Dotčenými jsou modely BL vyrobené v továrně Mazdy v Mexiku.

 

■ Z Lancie Thema II padají šrouby

26. 6. 2017 – Povolené šrouby jsou důvodem svolávací akce vyhlášené pro Lancii Themu vyrobenou v dubnu 2014. Závada byla detekována na přední hnací hřídeli, která se může kvůli nedostatečně zajištěným šroubům odpojit. Šrouby mohou vypadnout na silnici a zapříčinit nehodu jiných účastníků silničního provozu. Na možný problém luxusních lancií upozornili v sousedním Německu.

 

■ Citroëny Spacetour se nedají ovládat

23. 6. 2017 – Francouzský Citroën musí svolat do servisu své loni vyrobené nové modely Spacetour. Vozy se mohou kvůli zjištěné závadě stát neovladatelnými. Příčinu vidí odborníci v pastorku převodky posilovače řízení, který byl nesprávně upevněn. To může vést ke ztrátě možnosti vozidlo řídit. Do servisu by kvůli tomu měli zamířit osobní verze Spacetour vyrobené v čase 19. 7. až 6. 9. 2016. Závadu odhalili v sousedním Německu a týká se vozidel vyrobených ve Francii.

 

■ Talisman má problém s brzděním

21. 6. 2017 – U Renaultu Talisman nebyly podle všeho dobře zkombinovány brzdový třmen a brzdové kotouče. Model kvůli tomu musí do servisu k nápravě. Závadu odhalili v Portugalsku, ale potvrdily i další země jako například Dánsko, Finsko, Německo, Polsko a Nizozemsko. O co jde konkrétně? Nedostatečný povrch tření mezi brzdovým kotoučem a destičkami může ovlivnit brzdný účinek a jeho vyváženost. Vozidlo z těchto důvodů může při brzdění táhnout vpravo či vlevo. Nebo dokonce může dojít k celkovému snížení brzdného účinku, a to bez varování na přístrojové desce. Nejspíš půjde o velký problém, jelikož výrobce svolává do servisu všechny vyrobené talismany od začátku výroby až do 21. dubna 2016.

 

■ Jaguarům F-Type nefungují blinkry

20. 6. 2017 – Už jsme si zvykli, že majitelům luxusních aut je zatěžko dát ostatním vědět, že budou někam odbočovat. V případě Jaguaru F-Type to ale nemusí být vina řidiče. Selhání předního směrového světla totiž postihuje téměř každý vůz vyrobený od poloviny prosince 2016 až do 24. dubna 2017. Závada je o to zákeřnější, že v případě selhání předního blinkru nebo poruchy modulu, který funkci předních směrových světel řídí, se neobjeví varování, jež by na závadu řidiče upozornilo. Kromě Velké Británie a Irska byla závada detekována také v Polsku.

 

■ Pěti renaultům se nenafukují airbagy

16. 6. 2017 – Problém s nafouknutím okenních airbagů žene do servisů hned několik modelů francouzského Renaultu. Konkrétně tam musí Espace, Kadjar, Mégane, Scénic 
Talisman. Příčinou závady je nesprávný poměr směsi chemikálií v inflátorech. Okenní airbagy se vinou toho nemusí řádně nafouknout, a tudíž nechrání tak, jak by měly. Do servisů jsou svolávány uvedené modely vyrobené od 29. září do 30. října 2016. Prvotní info o problémech renaultů nahlásilo Německo, brzy se k němu přidalo Chorvatsko, Finsko, Irsko, Malta, Slovinsko a Švédsko.

 

■ V mercedesech bez ochrany

15. 6. 2017 – Problémy s airbagy sužují některé mercedesy. V ohrožení jsou modely třídy A, B a také verze GLA CLA. U těchto vozů nemusí být správný poměr směsi chemikálií v inflátorech kolenního, pánevního a bočního záclonového airbagu u předního spolujezdce. V případě nehody, při které by došlo k aktivaci airbagů, by se vzduchové vaky nemusely správně nafouknout. Svolávací akce k odstranění popsané závady je určena pro vozy vyrobené mezi 8. srpnem 2016 a 6. březnem 2017.

 

■ Peugeot 308 se špatně řídí

14. 6. 2017 – Pokud se vám zdá, že váš Peugeot 308 se špatně řídí, možná byl vyroben mezi 3. prosincem 2014 až 22. lednem 2015 a došlo u něj k závadě, na niž výrobce vyhlásil svolávací akci. Tu zorganizoval kvůli tomu, že u inkriminovaných modelů mohou prasknout šrouby zavěšení ramen přední nápravy, což pak může vést ke ztrátě kontroly nad vozidlem. Závadu vozu odhalili ve Francii, brzy ji ale potvrdily i další evropské země – Chorvatsko, Dánsko, Estonsko, Finsko, Irsko, Malta, Polsko, Slovinsko, Švédsko nebo Nizozemsko.

 

■ V Renaultu Kangoo chybějí šrouby

9. 6. 2017 – Chybějící upevňovací šrouby jsou důvodem svolávací akce vyhlášenou pro francouzský model Renault Kangoo. Zprávy o tom dorazila z Francie a Polska. V reportu se uvádí, že u vozů Kangoo vyrobených mezi 9. září a 12. prosincem 2016 chybějí upevňovací šrouby na napínací tyči na pomocném rámu. V důsledku toho existuje nebezpečí, že ochranná lišta motoru nebude v případě čelního nárazu správně chránit cestující.

 

■ Dacie Logan II nemusejí splnit emise

9. 6. 2017 – Některé Dacie Logan mohou mít v budoucnu problém na STK: nemusejí splnit emisní limity. Může za to chybějící díl. U některých vozů z loňské (od 7. září 2016) a letošní (do 13. ledna 2017) produkce totiž chybí měkký pásek, který by měl být pod předním ochranným odlitkem. To by mohlo vést k emisi CO2 lehce nad hodnoty stanovené v dokumentaci. Příčinu této závady odhalili ve Francii a vyhlásili na ni svolávací akci. Poté ji potvrdili i v dalších zemích – například v Německu, Polsku a Švédsku.

 

■ Některým audi se přehřívá čerpadlo

8. 6. 2017 – Vidět hořet své auto nechce asi žádný jeho majitel, podle aktuálních zpráv to nyní hrozí některým modelům německé značky Audi. Týká se to modelů A4, A5, A6, A7 Q5. Do servisu jsou svolávána vozidla vybavená přeplňovaným motorem o objemu 2,0 litru a vyrobená v období březen 2011 až prosinec 2016. A příčina? Podle zjištění, které dorazilo z Německa, se může kvůli cizím částicím v chladicím systému zablokovat přídavné čerpadlo chladicí kapaliny. Čerpadlo se vinou toho pak může přehřát, což může vést k jeho požáru.

 

■ Audi A3 selhává ABS a ESP

5. 6. 2017 – Dobré auto svádí ke svižné a dynamické jízdě. Je-li tím autem Audi A3 modelového roku 2009, nemusí to ale dopadnout dobře ... Ze sousedního Německa dorazila zpráva o problémech kompaktních audin vyrobených mezi květnem 2008 a květnem 2009. Podle zjištění může u těchto modelů selhat napájení komponentů řídicí jednotky ABS/ESP. To může vést k selhání funkce řízení stability vozidla v dynamických jízdních situacích (vyrovnání přetáčivosti či nedotáčivosti) nebo při nouzovém brzdění. Závadu kompaktního Audi A3 potvrdily přes Rapex také další evropské země – Finsko a Dánsko.

 

■ Problémy s pásy u Škody Superb

24. 4. 2017 - V sousedním Německu vyhlásili svolávací akci pro aktuální třetí generaci Škody Superb. U modelů vyrobených v loňském roce (2016) mezi 3. a 30. srpnem byly zjištěny abnormality v chemickém složení inicializačního zařízení napínačů bezpečnostních pásů. V důsledku toho se v případě nehody nemusí napínače správně aktivovat a zamezit nebezpečí zranění. Ze stejného důvodu jsou svolávány superby i v dalších evropských zemích – třeba na Slovensku nebo v Nizozemsku. 

 

■ Airbagy v Modelu S mohou zranit

21. 4. 2017 – Automobily Tesla mají podle nejrůznějších průzkumů nejoddanější uživatele, kteří dokážou svým nespolehlivým vozům leccos odpustit. Bude tomu tak i po dalším problému? Podle informace, která dorazila z Německa, mohou u Tesly Model S z let 2012 až 2016 vady v generátoru plynu airbagu spolujezdce řidiče vést k nekontrolovanému rozvinutí při aktivaci airbagu. Nadměrně vysoký vnitřní tlak pak může poškodit kryt airbagu, uvolnit se kovové částice a ty způsobit zranění posádky.

 

■ Špatné svary kapoty u Twinga

20. 4. 2017 – Špatné svary jsou příčinou aktuální svolávací akce vyhlášené pro Renault Twingo. Kvůli možnému ulomení svarů existuje riziko, že během jízdy odpadne kryt kapoty. Akce, kterou kromě Francie vyhlásili také v Německu a Irsku, se týká všech modelů Twingo třetí generace od začátku výroby do 6. července 2015. 

 

■ Airbagy první Mazdy6 mohou uškodit

19. 4. 2017 – Uživatelé Mazdy6 
první generace budou vyzváni k návštěvě servisu. Důvod? Airbagy od firmy Takata. Jak se uvádí v hlášení o svolávací akci, kryt generátoru airbagu řidiče a spolujezdce u první Mazdy6 může při aktivaci airbagu prasknout kvůli nadměrnému vnitřnímu tlaku. To může mít za následek zranění osob ve vozidle kovovými úlomky. Svolávána jsou vozidla vyrobená v termínu od 14. 3. 2005 do 9. 4. 2007. Akce se rozběhla už v Německu, Irsku a Polsku.

 

■ Po havárii nejdou otevřít dveře

18. 4. 2017 – Slabé lanko v ovládacím mechanismu dveří může posádce havarovaného 
Mercedesu třídy G způsobit další obtíže. Jak bylo zjištěno v sousedním Německu, lanko mezi vnitřní klikou a zámkem dveří nemusí odolat zvýšené síle, která po havárii bude potřebná k otevření dveří. Cestující se tak nemusí dostat z vozu. Do servisu by kvůli této závadě měla zamířit „géčka“ vyrobená v červnu 2016. 

 

■ Peugeoty řadí špatně, nebo vůbec

17. 4. 2017 – Peugeotům se obecně vyčítá horší práce převodovek, jejich nepřesnost, hlučnost a nízká komfortnost. Kritici nyní dostali do ruky i pádné argumenty – francouzská značka je totiž nucena do servisu svolat hned několik modelů právě kvůli problémům s převodovkami. Buď nejde rychlostní stupeň vůbec změnit, nebo dojde k zařazení nesprávného stupně. Do servisu musí z uvedených příčin zavítat modely 208, 2008, 508, Expert a Partner, jde o vozy vyrobené v různých časových obdobích loňského roku (2016). 

 

■ Alfě Giulietta se zablokují kola

14. 4. 2017 – Zablokovaná kola v neočekávaných situacích mohou postihnout některé modely Alfy Romeo Giulietta. Příčinou nesnází je chyba řídící jednotky ABS, která může vyřadit z činnosti celý protiblokovací systém brzd. Problém, který zaznamenali v Německu a následně ještě v Polsku, naštěstí nepostihne velký počet aut, jelikož do servisu mají zamířit modely vyrobené jen v dubnu a květnu 2016.

 

SVOLÁVACÍ AKCE

PODLE AUTOMOBILOVÝCH ZNAČEK

01.01.2018 00:00

 

Anketa

OVLIVNÍ VÁS PŘI VÝBĚRU OJETINY AFÉRA DIESELGATE?

Ano (0)
0%

Ne (0)
0%

Jen pokud půjde o vozy VW Group (0)
0%

Celkový počet hlasů: 0

OTÁZKA PRO ...

Podobně jako loni narůstá letos počet dovážených ojetin ze zahraničí. Jaké jsou k tomu důvody?

11.04.2016 21:32

MARTIN PAJER, ředitel Cebia: „Příčinu vidíme především ve snaze českých zákazníků vyhnout se českým stočeným vozům. Neuvědomují si však, že problém stáčení existuje všude a není českým specifikem. Naopak převoz vozidla přes hranice je pro podvodníky dobrou příležitostí řadu věcí na autě ´vylepšit´, protože zjistit historii auta v zahraničí je daleko obtížnější. Podle všech našich analýz jsou dovážené ojetiny v mnoha ohledech rizikovější než vozy českého původu. Rostoucí zájem českých zákazníků o tyto vozy určitě není příslibem zlepšení kvality českého vozového parku."

1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>