I. / 2003 až 2010 (facelift 2006)



Touranem dohnal Volkswagen náskok zejména francouzských výrobců, kteří třídu minivanů koncem devadesátých let oživili. Z technického hlediska je touran významný hlavně tím, že byl prvním abonentem zcela nové platformy, která později posloužila dalším volkswagenům, seatům a třeba i Škodě Octavia II. Možná vinou toho je touran občas na „štíru“ se spolehlivostí některých mechanických a elektronických skupin.
+
● velký vnitřní prostor
● variabilní interiér
● kvalitně (materiálově) provedený vnitřek
● skvělá antikorozní ochrana
● velmi dobré jízdní vlastnosti a vyspělý podvozek
● přesné řazení
● zdařilé řízení s elektromechanickým posilovačem
● účinné brzdy
● vysoká pasívní bezpečnost
● skvělá převodovka DSG
● dobrá ergonomie
● drží si hodnotu
–
● nekultivované a zastaralé vznětové motory
● zážehové jednotky s nedostatkem tahu v nízkých otáčkách (vyjma 1,4 TSI)
● vyšší ceny náhradních dílů a drahý servis
● vysoký zájem zlodějů
● lacině provedený čtyřramenný volant
● zkraje produkce horší dílenské zpracování (vrzání sedaček)
● ve své době příplatky za samozřejmosti
● vysoká cena ojetiny
Volkswagen Touran I podrobně:
4.1 Jaké jsou benzínové motory?
4.2 Jaké jsou diesely?
6. Jaké závady ho postihují nejčastěji?
7. Model v číslech a faktech …
8. Takhle s ním šel čas ...
Svolávací akce Volkswagenu Touran I
Nebyly nalezeny žádné záznamy.
Hledáte další info k Touranu I?
3. Srovnávací testy
Diskusní téma: VW TOURAN
Datum: 23.02.2021
Titulek: autorádio v Touranu 1.9 TDi r.v.2005
mám na někoho z majitelů uvedeného vozidla dotaz: kyž se vypne rádio a OA se uzamkne a po určité chvíli se rádio opět zapne a hraje. Vozidlo se musí otevřít a rádio se musí manuálně opět vypnout. Toto se děle třeba několikráte za den a noc.
Pokud s touto závadou může někdo poradit, předem děkuji.