I. / 2002 až 2010 (facelift 2006)

Touareg, kterým Volkswagen vstoupil mezi luxusní SUV, je jistě technicky impozantní. Kupující ojetiny by však měl vědět, že astronomické servisní náklady vrcholných verzí nepoklesly s cenou ojetin. Když už chcete vzbudit závist sousedů, zvažujte spíše spolehlivější základní verze s ocelovým odpružením.

 + 

● velmi precizní dílenské zpracování

● kvalitní materiály uvnitř

● vyspělá technika a moderní prvky výbavy

● špičkový podvozek umožňující jízdu jak v terénu, tak na dálnici

● velmi dobrá standardní i příplatková výbava

● výkonné motory s vysokým točivým momentem a skvělou pružností (V10 TDI)

● vysoká pasívní bezpečnost

● dobrá image

● schopnost táhnout až 3,5tunový přívěs

 

 – 

● riziko velmi drahých oprav pneumatického podvozku (to platí obecně pro vzduchové pérování)

● vysoké provozní náklady

● náročnost oprav

● nesmyslné použití prostorově úsporného motoru VR6 se špatným tahem a vysokou spotřebou

● drahé náhradní díly (absence druhovýroby)

● vysoká spotřeba hlavně zážehových motorů (V8)

● horší manévrovatelost (parkovací senzory pouze volitelně)

● nedotáčivost v ostrých krátkých zatáčkách

● vysoké ceny ojetin

● velký zájem zlodějů

 

Volkswagen Touareg I podrobně:

1. Jak je spolehlivý?

Samonosná karosérie nabízí dostatek prostoru až pěti cestujícím, vnitřní výbava může být při akceptování různých příplatků naprosto vyčerpávající, v terénu vůz s trochou opatrnosti zdolá to, co průměrný off-road a pohání-li jej některý...

4.1 Jaké jsou benzínové motory?

ZÁŽEHOVÉ MOTORY:  vidlicové šestiválce s velmi úzkým rozevřením obou řad ve společném bloku dříve označované jako VR6  3,2i V6 24V (162 nebo 177 kW) 3,6i V6 24V (206 kW)  vidlicové osmiválce  4,2 V8 40V (228 kW)  

4.2 Jaké jsou diesely?

VZNĚTOVÉ MOTORY: přeplňovaný řadový pětiválec se vstřikováním PD  2,5 TDI R5 (128 kW) vidlicový šestiválec s piezoelektrickým vstřikováním Common Rail  3,0 TDI V6 24V (165 kW)  vidlicový desetiválec s přímým vstřikováním...

6. Jaké závady ho postihují nejčastěji?

● tekoucí vodní pumpy s následkem průniku chladicí kapaliny do oleje (R5 a V10 TDI)  ● rychle opotřebená turbodmychadla s následkem vyšší spotřeby oleje (zkraje produkce)  ● vadná rozdělovací převodovka (byla...

7. Model v číslech a faktech …

Karosérie: pětidveřový pseudoterénní automobil Motory:  zážehové vidlicové šestiválce s velmi úzkým rozevřením obou řad ve společném bloku dříve označované jako VR6  3,2i V6 24V (162 nebo 177 kW) 3,6i V6 24V (206 kW)  vidlicové...

8. Takhle s ním šel čas ...

2001: Představení vozu s benzínovým 3,2i VR6 a vznětovým 5,0 V10 TDI-PD litru. 2003: Na jaře zahájení prodeje s další dvojicí motorů: 4,2i V8 40V 2,5 R5 TDI 10V. 2004: Výkon motoru 3,2 V6 zvýšen na 177 kW, na podzim zcela nový diesel...

Svolávací akce Volkswagenu Touareg (7L)

Nebyly nalezeny žádné záznamy.

Hledáte další info k Touaregu I?

1. Novinka ... detailní představení modelu

■ Autotip 4/2000 (koncept)  

2. První jízdní seznámení s vozem

■ Auto, motor a sport 12/2002  

3. Srovnávací testy

■ Autotip 4/2008 (R50 ... s Porsche Cayenne a Mercedes M)   ■ Autohit...

4.1 Test Touareg 5,0 V10 TDI (230 kW)

■ Velká kniha testů 4x4 2004   ■ Autocar 8/2003  

Profil ojetiny

■ Off-road 4x4 magazín 4/2014   ■ AutoOjetiny 4/2009   ■ Ojetiny od A do Z...

Diskusní téma: VW TOUAREG

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek