IV. / 2001 až 2008 (facelift 2005)

Ač se může zdát, že koupí Volkswagenu Polo jen kupujeme dražší Škodu Fabia, detailnější pohled ukáže, že německý vůz nabízí zákazníkovi přece jen víc, než ten český. Například v rozmanitosti pohonných jednotek, bohatosti jednotlivých výbav nebo v poskytovaném komfortu.

 

 + 

● velmi dobré jízdní vlastnosti na všech druzích povrchu

● dobrý komfort odpružení

● velký vnitřní prostor

● kvalitní dílenské zpracování

● tuhá a dobře zpracovaná karosérie

● přesné řazení

● dobrá pozice za volantem

● pohodlná sedadla

● nízký propad hodnoty

● dobrá bezpečnostní výbava

● úsporné vznětové motory

● skvělý přeplňovaný motor 1,8 20V (pouze v GTI)

● přesné a reaktivní řízení

 

 – 

● nekultivované a málo výkonné tříválcové motory

● nekultivované diesely s omezeným tahem ve vyšších otáčkách

● velký zájem zlodějů

● drahé originální náhradní díly a značkový servis

● omezená sériová výbava (za většinu je třeba připlácet)

● velmi pomalý nástup brzd ve spojení s motory HTP (mají malý podtlak)

● průměrné zážehové motory (vyjma 1,8 20V Turbo v GTI)

 

Volkswagen Polo IV podrobně:

1. Jak je spolehlivý?

Hned při uvedení na trh v roce 2002 se mateřská automobilka chlubila tím, že nové polo je z trojice malých koncernových vozů největší. Tím však nemyslela délku, která je naopak nejmenší, ale výšku. Tou polo překonává fabii o 10 mm, ibizu...

4.1 Jaké jsou benzínové motory?

ZÁŽEHOVÉ MOTORY:  řadový tříválec s rozvodem OHC a vícebodovým vstřikováním paliva 1,2 6V (40, nebo 44 kW)  řadový tříválec s rozvodem DOHC 1,2 12V (47, nebo 51 kW) řadový čtyřválec s rozvodem DOHC a...

4.2 Jaké jsou diesely?

VZNĚTOVÉ MOTORY řadový čtyřválec s přímým vstřikováním nafty a rozvodem OHC 1,9 8V SDI (47 kW)  přeplňovaný řadový tříválec se vstřikováním čerpadlo-tryska a rozvodem OHC 1,4 6V TDI (55, nebo 59 kW) přeplňovaný řadový...

6. Jaké závady ho postihují nejčastěji?

● praskající žárovky H7 v hlavních světlometech  ● vadné zapalovací cívky (1,2 HTP, v omezené míře i 1,4 16V)  ● únik oleje skrz netěsné gufero klikové hřídele (1,2 HTP)  ● riziko přeskočení rozvodového...

7. Model v číslech a faktech …

Karosérie: tří, nebo pětidveřový hatchback, čtyřdveřový sedan (v Evropě není nabízen).  Motory:  zážehový řadový tříválec  1,2 6V (40, nebo 44 kW) s rozvodem OHC a vícebodovým vstřikováním paliva 1,2 12V (47, nebo 51 kW)...

8. Takhle s ním šel čas ...

2002: V lednu představení nové generace 9N. Zážehové motory 1,2 HTP ve dvou provedeních a 1,4 16V s 55 kW a 1,4 FSI 77 kW. Vznětové motory 1,4 TDI, 1,9 SDI a 1,9 TDI (74 kW). Karosérie tří- a pětidveřový hatchback. V březnu motor 1,4...

Svolávací akce Volkswagenu Polo (9N)

Nebyly nalezeny žádné záznamy.

Náš test Volkswagenu Polo IV:

2007-09-17 / VW Crosspolo 1,2 (47 kW)

162 km/h / 14,9 s / 6,2 l/100 km.   Originalita za každou cenu … Mít v nabídce nějaký ten „cross“ model se už stává koncernovým pravidlem. Samotný Volkswagen patří v crossizaci k nejaktivnějším, proto se už můžeme setkat kromě...

Hledáte další info k Polu IV?

1. Novinka ... detailní seznámení s modelem

■ Auto, motor a sport 11/2001  

2. První jízdní seznámení s vozem

■ Auto, motor a sport 1/2002  

3. Srovnávací testy

■ Auto, motor a sport 1/2009 (s 10 konkurenty)   ■ Autotip 16/2008 (s Hyundai Getz,...

4.1 Test Polo 1,2 (47 kW)

■ Autohit 14/2007 (Crosspolo)   ■ Auto-moto speciál 9/2007 (Crosspolo)  

4.2 Test Polo 1,4 TDI (55 kW)

■ Auto, motor a sport 7/2002  

4.3 Test Polo 1,2 (40 kW)

■ Auto, motor a sport 10/2002  

4.4 Test Polo 1,9 SDI (47 kW)

■ Svět motorů 10/2003  

Profil ojetiny

■ Autotip 24/2015   ■ Auto-moto speciál 10/2012   ■ Svět motorů...

Diskusní téma: VW POLO IV.

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek