IV. (B5) 1996 až 2005 (facelift 2001)

Volkswagen Passat je ještě stále považován za etalon kvality. Nad neochvějnou pověstí se však u jeho minulé generace vznáší hned několik otazníků. Dá se říci, že skrz samé otazníky původní německá kvalita skoro není vidět a za prodejními úspěchy vozu stojí setrvačnost dobré pověsti.

 

 + 

● úsporné a agilní motory TDI

● kvalitní pohon všech čtyř kol (4Motion)

● přesné řízení bez vlivu pohonu

● většinou dobré zpracování karosérie

● nízký pokles hodnoty

● nadčasový design

● vyvážené proporce

● skvělá aerodynamika

● vysoký jízdní komfort

 

 – 

● nesportovní jízdní vlastnosti

● extrémní nedotáčivost

● konzervativní vnější i vnitřní design

● hlučnost motorů TDI-PD

● turboefekt (2,5 TDI/110 kW)

● ve vyšších rychlostech příliš účinný posilovač řízení

● nedostatečná základní pohonná jednotka (1,6 MPI)

● chudá základní výbava

● značný zájem zlodějů, kteří jsou na něj skvěle připraveni

● rychlé opotřebení zadních pneumatik u verzí 4Motion a Syncro

 

Volkswagen Passat III podrobně:

1. Jak je spolehlivý?

Nová generace Volkswagenu Passat se stala na podzim roku 1996 novým etalonem střední třídy. Tehdejší konkurenci drtila zejména vnějšími rozměry, dobrou vnitřní prostorností a složitou hliníkovou přední nápravou. Stejnou použilo už o dva roky dříve...

4.1 Jaké jsou benzínové motory?

ZÁŽEHOVÉ MOTORY:  řadové čtyřválce  1,6i 8V (75 kW) 2,0i 8V (85 kW) 1,8i 20V (92 kW) 2,0i 20V (96 kW) 1,8i 20V turbo (110 kW) vidlicové pětiválce  2,3i VR5 (110 kW) 2,3i VR5 20V (125 kW) vidlicový šestiválec  2,8i 30V (142...

4.2 Jaké jsou diesely?

VZNĚTOVÉ MOTORY: přeplňované řadové čtyřválce 1,9 TDI 8V (66 kW) 1,9 TDI 8V VGT (81 kW),  1,9 TDI-PD 8V (74 kW) 1,9 TDI-PD 8V (85 kW),  1,9 TDI-PD 8V (96 kW) 2,0 TDI-PD 18V (103 kW) vidlicové šestiválce 2,5 TDI 24V (110...

6. Jaké závady ho postihují nejčastěji?

● vadný měřič hmotnosti vzduchu (TDI) ● prasklý rozvodový řemen s následkem poškození motoru (TDI) ● vadný regulační ventil turbodmychadla (TDI) ● zatuhlá regulace VTG (TDI, 74 kW a více) ● opotřebené turbodmychadlo...

7. Model v číslech a faktech …

Karosérie: čtyřdveřový sedan a pětidveřové kombi (Variant) Motory:  zážehové řadové čtyřválce  1,6i 8V (75 kW), 2,0i 8V (85 kW), 1,8i 20V (92 kW), 2,0i 20V (96 kW), 1,8i 20V turbo (110 kW) zážehové vidlicové pětiválce  2,3i VR5 (110...

8. Takhle s ním šel čas ...

1996: Představena pátá generace modelu (B5). Motory 1,6i 8V, 1,8i 20V, 1,8i 20V turbo a 1,9 TDI. 1997: Nové motory 2,3i VR5 10V a 2,8i V6 30V. Příchod verze kombi. Verze s pohonem všech kol Syncro. 1998: Motor 1,9 TDI-PD (85 kW). 1999: Nový...

Svolávací akce Volkswagenu Passat B5

2008-03 / Poškození tepelného štítu automatické převodovky

Březen 2008 - Americká divize automobilky Volkswagen Group vyzvala řidiče a majitele 410 tisíc vozů Passat z výrobních ročníků 1999 až 2005, aby svá auta přivezli k prohlídce. Jaký mají uvedené modely problém? Volkswagen varoval, že mezi potenciálními problémy je třeba poškození...

Hledáte další info k Passatu B5?

1. Novinka ... detailní seznámení s modelem

■ Autohit 26/2000 (facelift)  

2. První jízdní seznámení s vozem

■ Auto, motor a sport 9/2001 (W8)   ■ Auto, motor a sport...

4.1 Test Passat 1,9 TDI (74 kW)

■ Auto, motor a sport 4/2001 (sedan)  

4.2 Test Passat 2,8 V6 (142 kW)

■ Auto, motor a sport 7/2001 (sedan)  

4.3 Test Passat 1,9 TDI (96 kW)

■ Auto, motor a sport 9/2001 (kombi)  

4.4 Test Passat 1,9 TDI (85 kW)

■ Auto, motor a sport 3/2000 (sedan)  

4.5 Test Passat 2,5 TDI V6 (110 kW)

■ Auto, motor a sport 6/2000 (kombi)  

4.7 Test Passat W8 (4,0 / 202 kW)

■ Auto, motor a sport 3/2002  

Profil ojetiny

■ Ojetiny Světa motorů 2016   ■ Svět motorů 1/2012   ■ Svět motorů...

Diskusní téma: VW PASSAT B5

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek