III. (B3 a B4) / 1988 až 1996 (facelift 1993)
Nepřekonatelná prostornost, celková solidnost, ale většinou velmi chudá výbava a slabé motory. Takový byl Volkswagen Passat v letech 1988 až 1996. Žádnou parádu s ním neuděláte, silniční souboje nevyhrajete, ale odveze, co potřebujete, a při správné údržbě je i celkem spolehlivě.
+
● skvělá prostornost
● přebytek místa i na zadních sedačkách
● kvalitní dílenské zpracování
● bezpečné jízdní vlastnosti
● nízká ztráta hodnoty
● mechanická odolnost
● jednoduchá technika – snadné opravy
● až neuvěřitelná úspornost motoru TDI
● dobrá ergonomie
● pohodlné sedačky
–
● velmi slabé základní motorické varianty se zcela nedostatečnou dynamikou
● sklon vznětových motorů k sebedestruktivnímu chování
● velmi vysoká spotřeba paliva (VR6)
● velmi chudá základní výbava (týká se většiny aut dovezených do ČR)
● aerodynamický hluk
● nesportovní vlastnosti
Volkswagen Passat III podrobně:
1. Jak je spolehlivý?
Passat třetí generace (B3) byl pro značku přelomový, s odstupem času možno říct, že i přes jisté nedostatky se velice povedl. Tolik místa na zadních sedačkách cestující v jiném podobném voze nenajdou. Interiér je nejen prostorný, ale i...
4.1 Jaké jsou benzínové motory?
ZÁŽEHOVÉ MOTORY:
řadové čtyřválce
1,8i (55 nebo 66 kW)
2,0i (85 kW)
2,0i 16V (100 kW)
1,8 kompresor G60 (118 kW)
vidlicový šestiválec s velmi těsným sevřením řad válců
2,8i VR6 (128 kW)
NEDOPORUČUJEME:
2,8i VR6 (128 kW) ... zážehový...
4.2 Jaké jsou diesely?
VZNĚTOVÉ MOTORY:
řadové čtyřválce atmosférické
1,9D (50 kW)
vznětové řadové čtyřválce přeplňované
1,6 TD (58 kW)
1,9 TD (55 kW)
1,9 TDI (66 kW)
DOPORUČUJEME:
1,9 TDI (66 kW) ... přeplňovaný vznětový řadový čtyřválec, osmiventilový rozvod...
6. Jaké závady ho postihují nejčastěji?
● přetržený rozvodový řemen (diesel)
● uvolněný spoj spodní řemenice rozvodů s klikovou hřídelí (diesel) ... následně posunuté časování vstřikovacího čerpadla s následkem obtížných startů (diesel) nebo také protočení řemenice a...
7. Model v číslech a faktech …
Karosérie: čtyřdveřový sedan a pětidveřové kombi.
Motory:
zážehové řadové čtyřválce
1,8i (55 nebo 66 kW), 2,0i (85 kW), 2,0i 16V (100 kW), 1,8 kompresor G60 (118 kW)
vidlicový šestiválec s velmi těsným sevřením řad...
8. Takhle s ním šel čas ...
1988: Představení passatu třetí generace, motor uložen příčně, karosérie sedan či kombi Variant. Motory 1,6 TD, 1,8i a 2,0i.
1989: Motor 2,0i 16V, motor 1,8 G60 přeplňovaný spirálním kompresorem. Atmosférický diesel 1,9D.
1991: Turbodiesel 1,9TD a...
Svolávací akce Volkswagenu Passat B3 a B4
Nebyly nalezeny žádné záznamy.
Hledáte další info k Passatu B3 a B4?
Diskusní téma: VW PASSAT B3 / B4
Nebyly nalezeny žádné příspěvky.