V. (A5) / 2003 až 2008



První tři generace golfu platily za etalony technické úrovně, kvality a spolehlivosti v kompaktní třídě. Pak ovšem přišla čtvrtá generace, jež jako mávnutím kouzelného proutku o léty budovanou pověst přišla. Byla totiž příliš průměrná. "Pátý" golf naštěstí vše vrátil do původních kolejí ...
+
● skvěle naladěný a velice vyvážený podvoze
● naprosto bezpečné jízdní vlastnosti (i na nerovném povrchu)
● skvělá pozice za volantem
● zdařile naladěný elektromechanický posilovač řízení
● velice lehké a přesné řazení
● pohodlná a bohatě dimenzovaná přední sedadla
● velký vnitřní prostor (i vzadu)
● odolné a dostatečně účinné brzdy
● skvělé nové motory 1,4 TSI
● výborná ostrá varianta GTI a R32
● příjemné ovládání
● dobrá ergonomie ovládacích prvků
● nízká ztráta hodnoty
● tuhá karosérie
● dobrá antikorozní ochrana
● výborná převodovka DSG
● může mít pohon všech kol
● dobře odstupňované převodovky (hlavně ve spojení s 1,4i 16V)
–
● nepřesvědčivé atmosferické zážehové motory (vyjma 1,4i 16V)
● zážehové motory s vysokou spotřebou a nedostatkem tahu v nízkých otáčkách (hlavně 1,6 FSI)
● zastaralé a hlučné vznětové motory se silou v úzkém rozsahu otáček
● vysoká cena ojetiny
● ne vždy bohatá výbava (za vše bylo třeba připlácet)
● vyšší hodinová sazba značkového servisu
● dražší některé originální náhradní díly
● zájem zlodějů a závistivců
● motory FSI vyžadují 98oktanový benzin
Volkswagen Golf V podrobně:
1. Jak je spolehlivý?
4.1. Jaké jsou benzínové motory?
4.2. Jaké jsou diesely?
6. Jaké závady ho postihují nejčastěji?
7. Model v číslech a faktech ...
8. Takhle s ním šel čas ...
Svolávací akce Volkswagenu Golf (A5)
2007-05 / Oprava přepínače brzdových světel
Dlouhodobý test Volkswagenu Golf 5:
2008 / VW Golf 1,4 16V (55 kW)
Hledáte další info ke Golfu V.?
3. Srovnávací testy
Diskusní téma: VW Golf V.
Nebyly nalezeny žádné příspěvky.