V. (A5) / 2003 až 2008

První tři generace golfu platily za etalony technické úrovně, kvality a spolehlivosti v kompaktní třídě. Pak ovšem přišla čtvrtá generace, jež jako mávnutím kouzelného proutku o léty budovanou pověst přišla. Byla totiž příliš průměrná. "Pátý" golf naštěstí vše vrátil do původních kolejí ... 

 

 + 

● skvěle naladěný a velice vyvážený podvoze

● naprosto bezpečné jízdní vlastnosti (i na nerovném povrchu)

● skvělá pozice za volantem

● zdařile naladěný elektromechanický posilovač řízení

● velice lehké a přesné řazení

● pohodlná a bohatě dimenzovaná přední sedadla

● velký vnitřní prostor (i vzadu)

● odolné a dostatečně účinné brzdy

● skvělé nové motory 1,4 TSI

● výborná ostrá varianta GTI a R32

● příjemné ovládání

● dobrá ergonomie ovládacích prvků

● nízká ztráta hodnoty

● tuhá karosérie

● dobrá antikorozní ochrana

● výborná převodovka DSG

● může mít pohon všech kol

● dobře odstupňované převodovky (hlavně ve spojení s 1,4i 16V)

 

 – 

● nepřesvědčivé atmosferické zážehové motory (vyjma 1,4i 16V) 

● zážehové motory s vysokou spotřebou a nedostatkem tahu v nízkých otáčkách (hlavně 1,6 FSI)

● zastaralé a hlučné vznětové motory se silou v úzkém rozsahu otáček

● vysoká cena ojetiny

● ne vždy bohatá výbava (za vše bylo třeba připlácet)

● vyšší hodinová sazba značkového servisu

● dražší některé originální náhradní díly

● zájem zlodějů a závistivců

● motory FSI vyžadují 98oktanový benzin

 

Volkswagen Golf V podrobně:

1. Jak je spolehlivý?

Pouze novým kabátem by to bylo jen obtížně dosažitelné, a tak ke slovu přistoupila nová technika. Přinesla už rozšíření a zdokonalení samotné výbavy. U předchozí generace, zejména v závěru kariéry, kritizovaná jednozonová samočinná klimatizace...

4.1. Jaké jsou benzínové motory?

ZÁŽEHOVÉ MOTORY: řadový čtyřválec s rozvodem OHC a vícebodovým vstřikováním  1,6i 8V (75 kW) řadový čtyřválec s rozvodem DOHC a vícebodovým vstřikováním paliva  1,4i 16V (55 kW) 1,4i 16V (59 kW) řadový čtyřválec s rozvodem...

4.2. Jaké jsou diesely?

VZNĚTOVÉ MOTORY: atmosférický čtyřválec s přímým vstřikováním paliva PD a rozvodem OHC  2,0 SDI 8V (55 kW) přeplňovaný čtyřválec s rozvodem OHC a vstřikováním PD 1,9 TDI 8V (66 kW) 1,9 TDI 8V (77 kW) přeplňovaný čtyřválec...

6. Jaké závady ho postihují nejčastěji?

● praskání žárovek H7  ● rychle ošoupané obložení dveří, zejména madla ● loupající se chrómové vnitřní kliky dveří ● mlžení světlometů ● vadné zapalovací cívky (motor 1,4i 16V) ● selhávající podávací čerpadlo...

7. Model v číslech a faktech ...

Karosérie: tří- nebo pětidveřový hatchback, pětidveřové kombi, případně kompaktní MPV (Golf Plus) Motory:  zážehový řadový čtyřválec s rozvodem OHC a vícebodovým vstřikováním  1,6i 8V (75 kW) zážehový řadový čtyřválec s rozvodem...

8. Takhle s ním šel čas ...

2003: V listopadu představení vozu s tří, nebo pětidveřovou karosérií. Zážehové motory 1,4 16V (55 kW) a 1,6 16V FSI. (85 kW). Vznětové motory 1,9 TDI PD s výkonem 77 kW a nový 2,0 TDI 16V PPD s výkonem 103 kW. 2004: Doplnění...

Svolávací akce Volkswagenu Golf (A5)

2007-05 / Oprava přepínače brzdových světel

Květen 2007 - Americká divize německé automobilky Volkswagen svolává 790 tisíc vozů k opravě přepínače brzdových světel. Ta mohou v důsledku závady zůstat stále zapnutá anebo přestat zcela fungovat. Okolní motoristé tak nedostanou správné signály o brzdění vozidla. Americká divize...

Hledáte další info ke Golfu V.?

1. Novinka ... detailní seznámení s modelem

■ Autohit 12/2007 (kombi)  

3. Srovnávací testy

■ Svět motorů 26/2004 (s 10 konkurenty - jízda a výsledky)   ■ Svět motorů...

4.1 Test Golf 1,9 TDI (77 kW)

■ Autohit 26/2008 (kombi)  

4.2 Test Golf 2,0 TDI (103 kW)

■ Svět motorů 21/2004   ■ Autohit 15/2004  

4.3 Test Golf R32 (3,2 V6 / 184 kW)

■ Autotip 10/2006  

Profil ojetiny

■ Ojetiny Světa motorů 2017   ■ Autotip 21/2011   ■ Ojetiny Světa motorů...

Diskusní téma: VW Golf V.

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek