III. (A3) / 1992 až 1998

Volkswagen představil třetí generaci modelu Golf v roce 1991. V Německu zaznamenal výrazný prodejní úspěch, pro Čechy však byl příliš drahý. Významnou roli v Česku hrál proto vůz až mnohem později.

 

 + 

● dlouhá životnost

● dobré dílenské zpracování

● příjemně přesné řízení s posilovačem

● účinné brzdy (zejména od roku 1996)

● vynikající vznětové motory

● široká nabídka variant

● tuhá karosérie

● dobré jízdní vlastnosti

● velmi účinné topení

● dobrá ergonomie

● snadná opravitelnost

● dostatek náhradních dílů

● pomalý pokles hodnoty

● odolné podvozky

 

 – 

● zážehové motory s nízkými výkony (vyjma GTI a VR6)

● vysoká spotřeba a hrubým chod zážehových agregátů

● příliš tenká a měkká opěradla předních sedaček

● vysoké ceny ojetin (zejména diesel)

● nevalná dynamika (diesel a motory od verzí 1,4i do 1,8i)

● drahý značkový servis

● vysoké povinné ručení vzhledem k výkonu (vznětové motory a VR6)

 

Volkswagen Golf III podrobně:

1. Jak je spolehlivý?

Zajímavý je tento model stále tímtéž čím před lety. Kromě pořád atraktivních oblých tvarů a nepopiratelné kvality je to především značná šíře variant. Z devíti zážehových a čtyř vznětových motorů alternativně pracujících pod kapotami tří- či...

4.1 Jaké jsou benzínové motory?

ZÁŽEHOVÉ MOTORY: řadové čtyřválce 1,4i 8V (44 kW) 1,6i 8V (55 nebo 74  kW) 1,8i 8V (55 nebo 66 kW) 2,0 GTI 8V (85 kW) 2,0 GTI 16V (110 kW) vidlicové šestiválce  2,8 12V (128 kW) 2,9 12V (140 kW)   NEDOPORUČUJEME: 1,8i (55 kW)...

4.2 Jaké jsou diesely?

VZNĚTOVÉ MOTORY: řadové čtyřválce  1,9D (47 kW) 1,9 TD (55 kW) 1,9 TDI 8V (66 kW) 1,9 TDI 8V (81 kW)   DOPORUČUJEME: 1,9 TDI (66 kW) ... přeplňovaný vznětový čtyřválec, osmiventilový rozvod OHC, přímé vstřikování paliva radiálním...

6. Jaké závady ho postihují nejčastěji?

● rachotící boční okna (jsou-li otevřena) ● voda pronikající do světlometů ● nepřesný ukazatel stavu paliva ● vadné rozdělovače (zážehové motory) ● poddimenzovaný pohon rozvodového mechanismu (vznětové...

7. Model v číslech a faktech …

Karosérie: tří- a pětidvéřový hatchback, pětidveřové kombi nebo dvoudveřový kabriolet Motory: zážehové řadové čtyřválce 1,4i 8V (44 kW), 1,6i 8V (55 nebo 74  kW), 1,8i 8V (55 nebo 66 kW), 2,0 GTI 8V (85 kW), 2,0 GTI 16V (110 kW) zážehové...

8. Takhle s ním šel čas ...

1991: V srpnu představen VW Golf třetí generace, v září zahájena výroba. Motory zážehové 1,4i, 1,6i, 1,8i, 2,0 GT a 2,0 16V GTI, vznětové 1,9 D a 1,9 TD (55 kW). V listopadu motor 2,8 VR6 pro model VR6. 1992: V lednu odvozený...

Svolávací akce Volkswagenu Golf (A3)

Nebyly nalezeny žádné záznamy.

Dlouhodobý test VW Golf III:

1994 / VW Golf 1,8i (55 kW) ... ujeto 100.000 km

V redakci Auto Bild si technici vybrali pro dlouhodobý test VW Golf III GL s motorem 1,8 litru a pětistupňovou mechanickou převodovkou. Vůz jezdil téměř dva roky s různými řidiči křížem krážem Evropou. Prošel mrazy, vedrem, krupobitím i sněhem. Ujel...

Hledáte další info ke Golfu III?

3. Srovnávací testy

■ Autotip 11/1994 (se Seat Ibiza)   ■ Auto, motor a sport 9/1994 (kabrio ... s...

4.1 Test Golf 1,8 (55 kW)

■ Autotip 23/1994 (dlouhodobý ... 100.000 km)  

4.2 Test Golf 1,8 (66 kW)

■ Svět motorů 4/1995 (kabrio)   ■ Autotip 21/1994 (kabrio)  

4.3 Test Golf 1,9 TD (55 kW)

■ Svět motorů 34/1994 (kombi)  

Profil ojetiny

■ Autohit 25/2011   ■ AutoOjetiny 2/2008   ■ Ojetiny od A do Z...

Diskusní téma: VW GOLF III.

Datum: 18.09.2016

Vložil: Zita

Titulek: Golf III

Golf III, r.v.1997. Při jízdě uslyším tupé cvaknutí, okamžitě zhasne motor, rozsvítí se samozřejmě kontrolky a je konec. :-) Pokud chci ihned nastartovat, nelze, po pár minutách normálně nastartuji a frčím. Nemá někdo tušení, co by mohlo zlobit? Čím by se tohle stávalo? Díky :-)

Přidat nový příspěvek