I. / 2005 až 2014 (facelift 2008 a 2012)

Potkaly se u Kolína. Kdo? No, francouzský Citroën a Peugeot s japonskou Toyotou. Nezačaly si tam hrát, ale vyrábět malá městská auta. Jednotlivé vozy – C1, 107 a Aygo jsou technicky shodné a odlišují se hlavně designem. A také cenou, kdy „Francouzi“ byli zaměření spíše ekonomicky, zatímco Japonec jako stylové zboží. To znamená, že Aygo je dnes coby ojetina lépe vybavené než C1 a 107.

 

 + 

● litrový tříválec je úsporný a naprosto spolehlivý

● dobrá manévrovatelnost v městském provozu

● velmi nízké provozní i udržovací náklady

● možnost tří- i pětidveřové verze

● dobré jízdní vlastnosti

● vzhledem k vnějším rozměrům velký vnitřní prostor

● účinné brzdy

● dostatek odkládacích prostor

● solidně tuhá karosérie

 

 – 

● průsaky vody pod víkem zavazadelníku

● velké plastové spínače na palubce občas popraskají

● malý zavazadlový prostor a obtížně přístupný

● odklápění sedaček u třídveřové verze bez paměti

● absence uzavíratelné schránky před spolujezdcem

● chybí vnitřní cirkulace vzduchu u typů bez klimatizace

● zadní okna nejsou stahovací

● sedačky bez výraznějšího bočního vedení

● nekomfortní jízda s robotizovanou převodovkou

 

Toyota Aygo I. podrobně:

1. Jak je model spolehlivý?

Minimum složité techniky se projevuje na skvělé spolehlivosti všech tří kolínských minivozů. Vůz potěší dostatečně dimenzovaným a trvanlivým podvozkem a výkonnými brzdami. Motory umí nadchnout, ale smysl tu...

2. Jak se v něm žije a co se do něj vejde?

Kolínská auta jsou vždy čtyřmístná. To při délce nepřesahující ani 3,5 metru je tak akorát, na málo místa si mohou stěžovat spíš nákupní tašky, jichž se dozadu vejde jen do objemu 139 litrů. Prostor lze...

4.0 Jaká je technika?

Minimum složité techniky se projevuje na skvělé spolehlivosti všech tří kolínských minivozů. Vůz potěší dostatečně dimenzovaným a trvanlivým podvozkem a výkonnými brzdami. Motory umí nadchnout, ale smysl tu...

4.1 Jaké jsou benzínové motory?

MOTOR: Zážehový řadové tříválec s rozvodem DOHC, proměnným časováním a vícebodovým vstřikováním paliva – 1,0i 12V (50 kW).   ...

4.2 Jaké jsou diesely?

MOTOR: Vznětový přeplňovaný řadový čtyřválec s rozvodem OHC a vystřikováním Common rail Bosch CP3 – 1,4 D-4D 8V (40 kW)    ...

5. Jak se s ním jezdí?

Jednoznačnou předností kolínských trojčat je snadné parkování a manévrování, poloměr otáčení mají ještě menší než třeba Fiat Panda. Jízdně „Kolíňata“ příjemně překvapí, velmi dobře drží zvolenou stopu, na...

6. Jaké závady ho postihují nejčastěji?

● anomálie v chodu zážehového motoru (řešeno úpravou kabelového svazku, nebo výměnou řídící jednotky) ,,, rok 2005  ● svítící kontrolka airbagu (měnila se řídící jednotka a to ve svolávací...

7. Model v číslech a faktech ...

Karosérie: tří-, nebo pětidveřový hatchback.  Rozměry: 3435 x 1630 x 1465 mm.  Rozvor: 2340 mm  Zavazadlový prostor: 140 až 750 l.  Palivová nádrž: 35...

8. Takhle s ním šel čas ...

2005: Představení vozu na jarním Ženevském autosalonu spolu s Citroënem C1 a Peugeotem 107. Tří- a pětidveřová karosérie, zážehový motor 1,0, vznětový 1,4 D-4D. 2008: V listopadu modernizace...

Svolávací akce Toyoty Aygo (AB10)

2015-01-09 / Problémové řízení vozu

9. 1. 2015 – Jedno z kolínských aut - Toyota Aygo - musí do servisu. „Volá“ ho tam závada, která může způsobit problémy s jeho řízením. Použití nekvalitního materiálu pro tyč v předním tlumiči může vést k jejímu zlomení. Vůz je pak hůře ovladatelný nebo vůbec a...

2010-02-02 / Zaseklý plynový pedál

2. 2. 2010 – Toyota má problém napříč všemi svými modelovými řadami. Je tak velký, že v konečném důsledku se může týkat až 1,8 miliónu jeho vozů … O co jde? Podle hlášení z celé řady evropských zemí (Německo, Dánsko, Polsko, Norsko, Litva, Velká Británie, Rakousko, Nizozemsko aj.) u řady...

Náš test Toyoty Aygo:

2007-11-01 / Toyota Aygo 1,0 12V VVT-i (50 kW)

157 km/h / 14,2 s / 4,6 l/100 km.   Nultý ročník fakulty motorsportu … Rádi se za volantem bavíte a chcete se naučit trochu víc, než jen šlápnout na plyn na nedohledné rovince? A k uplatnění svých dovedností nepotřebujete stovky koní? Pak...

Hledáte další info k Aygu I?

4.1 Test Aygo 1,0 VVT-i (51 kW)

■ Autohit 8/2012  

Profil ojetiny

■ Ojetiny Světa motorů 2013   ■ Svět motorů 13/2013   ■ Autohit 3/2012  

Diskusní téma: TOYOTA AYGO

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek