I. / 1998 až 2007 (facelift 2002)

Neustále rostoucí hustota dopravy přiměla už v osmdesátých letech automobilové konstruktéry zamyslet se nad jejím řešením. Už tehdy se zrodil nápad malého čistě dvoumístného vozidla, které by s délkou jen 2,5 m mohlo parkovat třeba i příčně v mezerách mezi podélně stojícími auty.

 

 + 

● kompaktní rozměry

● snadné manévrování a parkování

● velmi snadné ovládání

● překvapivě pohodlná sedadla a útulný interiér

● nízké provozní náklady

● nízké nároky na servis

● téměř absolutní spolehlivost (zejména od roku 2002)

● nízká ztráta hodnoty při následném prodeji

● na probarvených plastech nejsou vidět škrábance

 

 – 

● zákonitě omezená pasívní bezpečnost (technika vzorná, ale deformační zóny jsou krátké)

● pomalu pracující robotizovaná převodovka

● krátký rozvor znamená rychlý vznik smyku (vozy bez ESP)

● omezená opravitelnost po haváriích

● vysoké ceny ojetin

● maximální rychlost z bezpečnostních důvodů omezena na 135 km/h

 

Smart ForTwo I. podrobně:

1. Jak je model spolehlivý?

V roce 1993 se vyrobitelností takového auta začala zabývat automobilka Mercedes-Benz. O rok později s projektem, na němž spolupracoval se švýcarským výrobcem hodinek Swatch, obeznámil veřejnost a v roce 1997 hotový vůz pod názvem Smart uvedl do života. Od té doby smarty plní ulice...

Svolávací akce Smartu ForTwo I

Nebyly nalezeny žádné záznamy.

Hledáte další info k ForTwo I?

4.1 Test Fortwo 0,6 (40 kW)

■ Autohit 16/2000   ■ Autotip 18/1999  

4.2 Test Fortwo 0,6 (45 kW)

■ Auto, motor a sport 10/2002 (kabrio)  

Profil ojetiny

■ Autohit 6/2013   ■ Auto-moto speciál 8/2012   ■ Ojetiny Světa motorů...

Profil ojetiny Cabrio

■ Svět motorů 20/2011   ■ AutoOjetiny 6/2008  

Diskusní téma: SMART FORTWO

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek