I. / 1997 až 2010 (facelift 2000)

Ač postavena na technice golfu, byla první octavie zvenku velká skoro jako passat. Politika kusu auta navíc byla úspěšná, a to nejen v maloměšťáckých českých poměrech, takže se jí domácí výrobce drží dodnes. Daní za působivé rozměry vozu na krátkém podvozku byly jízdní vlastnosti, kterými octavia již jen těžko dostojí dnešním nárokům. Pro většinu kupujících je však daleko důležitější úspornost a životnost motorů TDI.

 

 + 

● obrovský zavazadlový prostor

● důstojný vzhled

● velmi dobrá aerodynamika

● kvalitní zpracování

● vynikající vznětové motory skvěle sladěné s převodovkami

● relativně levné varianty s pohonem 4x4

● široká nabídka ojetin

● velký sortiment náhradních dílů

● hustá servisní síť

● s vozem si dnes snadno poradí i neznačkové dílny

● dobrá ochrana proti korozi

● mechanická robustnost

 

 – 

● krátký rozvor náprav = málo místa vzadu

● neestetická palubní deska (u SLX jen do roku 1998)

● hlučné a nepříliš výkonné osmiventilové zážehové motory

● špatná pružnost a vysoká spotřeba motoru 1,8i 20V (92 kW)

● omezený komfort odpružení

● záludné jízdní vlastnosti

● výrazné reakce na příčné nerovnosti

● extrémní příplatek za verzi kombi

● dlouhý zadní převis – vůz se nehodí pro tahání přívěsu

● nízký výkon světlometů (do roku 2000)

● málo odolné dveřní zámky u prvních vozů

● slabé brzdy (vyjma RS)

 

Škoda Octavia I. podrobně:

1. Jak je model spolehlivý?

Rozvor náprav Škody Octavia měří sice jen 2512 mm, tedy na samém spodním okraji kompaktní třídy, ale délka celých 4511 mm už opravňuje i úvahy o jejím zařazení do střední automobilové třídy. Z celkové délky těží zadní převis, v němž se...

4.1 Jaké jsou benzínové motory?

1,4 MPI 8V OHV (44 kW), 1999-2000, * Modernizovaná „škodovácká“ konstrukce se pod kapotou octavie vyskytuje vzácně, šlo kdysi o vstupní model pro důchodce a taxikáře. Motor se asi docela činí, ale na tak těžký vůz stačí jen v rovinaté krajině a...

4.2 Jaké jsou diesely?

1,9 SDI (50 kW), 1998 až 2004, *** Statečná atmosférická devatenáctistovka s přímým vstřikováním má traktorový zvuk, ale je velice úsporná a táhne, vzhledem ke svým možnostem, plynule a srdnatě. Pozor však na modrý kouř, některá SDI trpěla...

9. Postřehy, tipy, zajímavosti a další události

■ Octavia je šlágrem i po 20 letech ... 26. 9. 2016 – Přesně před 20 lety začala mladoboleslavská Škodovka vyrábět model Octavia. Od té doby se vůz pohybuje i na předních místech v prodejích ojetých automobilů. Oblíbenou a žádanou je...

Svolávací akce Škody Octavia (1U)

Nebyly nalezeny žádné záznamy.

Hledáte další info k Octavii I?

1. Novinka ... detailní seznámení s modelem

■ Automobil revue 9/1996  

2. První jízdní seznámení s vozem

■ Auto, motor a sport 2/2002 (4x4)   ■ Automobil revue 11/1996  

3. Srovnávací testy

■ Autohit 4/2010 (se Škoda Octavia II)   ■ Autohit 4/2007 (ojetina s Mitsubishi...

4.1. Test Octavia 1,8 20V Turbo (110 kW)

■ Auto, motor a sport 4/2002 (4x4)   ■ Autohit 22/2000 (kombi)  

4.2. Test Octavia 1,9 TDI (74 kW)

■ Autotip 24/2009 (kombi Tour)   ■ Auto, motor a sport 5/2002 (kombi 4x4)  

4.3. Test Octavia RS (1,8T / 132 kW)

■ Auto7 1/2017 (výročí 15 let)   ■ Autocar 6/2003   ■ Autocar...

4.4. Test Octavia 1,9 TDI (66 kW)

■ Svět motorů 27/2003 (ojetina)   ■ Auto, motor a sport...

4.5 Test Octavia RS WRC Edition (132 kW)

■ Auto, motor a sport 2/2002  

4.6 Test Octavia 2,0 (85 kW)

■ Auto, motor a sport 1/2001   ■ Auto, motor a sport 2/2000 (kombi)  

4.7 Test Octavia 1,4 16V (55 kW)

■ Auto, motor a sport 12/2001  

6. Technika a servis

■ Svět motorů 23/2004 (výměna uložení stabilizátoru)   ■ Svět motorů...

Profil ojetiny

■ Ojetiny Světa motorů 2017   ■ Svět motorů 41/2016 (Tour)   ■ Autotip...

Diskusní téma: ŠKODA OCTAVIA

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek