I. / 1997 až 2010 (facelift 2000)



Ač postavena na technice golfu, byla první octavie zvenku velká skoro jako passat. Politika kusu auta navíc byla úspěšná, a to nejen v maloměšťáckých českých poměrech, takže se jí domácí výrobce drží dodnes. Daní za působivé rozměry vozu na krátkém podvozku byly jízdní vlastnosti, kterými octavia již jen těžko dostojí dnešním nárokům. Pro většinu kupujících je však daleko důležitější úspornost a životnost motorů TDI.
+
● obrovský zavazadlový prostor
● důstojný vzhled
● velmi dobrá aerodynamika
● kvalitní zpracování
● vynikající vznětové motory skvěle sladěné s převodovkami
● relativně levné varianty s pohonem 4x4
● široká nabídka ojetin
● velký sortiment náhradních dílů
● hustá servisní síť
● s vozem si dnes snadno poradí i neznačkové dílny
● dobrá ochrana proti korozi
● mechanická robustnost
–
● krátký rozvor náprav = málo místa vzadu
● neestetická palubní deska (u SLX jen do roku 1998)
● hlučné a nepříliš výkonné osmiventilové zážehové motory
● špatná pružnost a vysoká spotřeba motoru 1,8i 20V (92 kW)
● omezený komfort odpružení
● záludné jízdní vlastnosti
● výrazné reakce na příčné nerovnosti
● extrémní příplatek za verzi kombi
● dlouhý zadní převis – vůz se nehodí pro tahání přívěsu
● nízký výkon světlometů (do roku 2000)
● málo odolné dveřní zámky u prvních vozů
● slabé brzdy (vyjma RS)
Škoda Octavia I. podrobně:
1. Jak je model spolehlivý?
4.1 Jaké jsou benzínové motory?
4.2 Jaké jsou diesely?
9. Postřehy, tipy, zajímavosti a další události
Svolávací akce Škody Octavia (1U)
Nebyly nalezeny žádné záznamy.
Dlouhodobý test Škody Octavia I.:
1999 / Škoda Octavia 1,9 TDi SLX (74 kW) ... ujeto 101.565 km
Hledáte další info k Octavii I?
1. Novinka ... detailní představení modelu
2. První jízdní seznámení s vozem
4.02 Test Octavia 1,9 TDI (74 kW)
4.06 Test Octavia 2,0 (85 kW)
Diskusní téma: ŠKODA OCTAVIA
Nebyly nalezeny žádné příspěvky.