III. / 2002 až 2009 (facelift 2006)
Kompaktní vůz Seat Ibiza se poprvé veřejnosti představil už v roce 1984. Tenkrát to byla po letech první vlastní konstrukce Seatu, i když svůj podíl na tom měla řada externích firem. O její design se postaral věhlasný Giugiaro a mechanické komponenty byly dílem automobilky Porsche. Úspěch ibizy možná i proto na sebe nenechal dlouho čekat – brzy se vůz stal ve světě známější, než samotné jméno mateřské automobilky.
+
● atraktivní vzhled
● velký vnitřní prostor
● jízdní vlastnosti vzhledem ke konstrukci podvozku
● výkonný přeplňovaný zážehový motor
● velmi dobrá sportovní verze FR a zejména Cupra
● vcelku robustní a trvanlivý podvozek
● přesné řazení
● zdařile naladěný elektrohydraulický posilovač
● dobrá pasívní bezpečnost
● kvalitní zpracování
● dobrá antikorozní ochrana
● motor 1,4 TDI vyniká opravdu nízkou spotřebou nafty
–
● zastaralé a hlučné diesely
● vyjma 1,8 Turbo jen průměrné zážehové motory
● motor HTP s nedostatkem tahu ve vysokých otáčkách
● nekultivované tříválce
● nízko umístěné ovladače klimatizace
● tvrdé plasty s mizivou povrchovou úpravou v interiéru
● dražší originální náhradní díly
● často praskající drahé žárovky H7
Seat Ibiza III. podrobně:
1. Jak je model spolehlivý?
Svolávací akce Seatu Ibiza (6L)
Nebyly nalezeny žádné záznamy.
Hledáte další info k Ibize III?
Diskusní téma: SEAT IBIZA III.
Nebyly nalezeny žádné příspěvky.