I. / 1984 až 1998 (facelift 1992)

Saab vstoupil do vyšší střední třídy poprvé v roce 1984 modelem 9000, který se později stal jedním z nejdéle vyráběných modelů v novodobé historii automobilového průmyslu. Za neuvěřitelných 14 let své existence se dočkal bezpočtu uznání, především za bezpečnost a ekologii svých pohonných jednotek.

 

 + 

● prostornost (včetně zavazadelníku)

● výhled z vozu

● velmi pohodlná sedadla a kvalitní potahové materiály

● výborná protikorozní ochrana

● kultivované a vzhledem k výkonu překvapivě úsporné motory

● jízdní výkony (Turbo a V6)

● výkon a promyšlený rozvod topné soustavy

● staré atmosférické čtyřválce s velkou životností

 

 – 

● rázy na nerovnostech

● vadnoucí brzdy

● absence dieselu v nabídce

● řídká servisní síť

● na designu palubní desky je až příliš znát stáří

● nižší torzní tuhost karosérie (liftback do roku 1992)

● pouze osově nastavitelný volant

● vyžaduje stálou péči a ohleduplné zacházení

 

Saab 9000 podrobně:

1. Jak je model spolehlivý?

SAAB 9000 byl postaven na platformě italsko-švédského projektu Tipo 4, který se stal v polovině osmdesátých let základem i pro tři velké vozy koncernu Fiat. Na rozdíl od nich však švédský vůz potěší...

Svolávací akce Saabu 9000

Nebyly nalezeny žádné záznamy.

Hledáte další info k "devítitisícovce"?

1. Novinka ... detailní seznámení s modelem

■ Motor 4/1990 (2,3 16v)   ■ Motor 9/1984  

4.1 Test 9000 2,3T (147 kW)

■ Automobil revue 6/1996   ■ Svět motorů 48/1994  

Profil ojetiny

■ Autotip 7/2014   ■ Svět motorů 28/2011   ■ AutoOjetiny 10/2008   ■ Ojetiny od...

Diskusní téma: SAAB 9000

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek