I. / 1984 až 1998 (facelift 1992)



Saab vstoupil do vyšší střední třídy poprvé v roce 1984 modelem 9000, který se později stal jedním z nejdéle vyráběných modelů v novodobé historii automobilového průmyslu. Za neuvěřitelných 14 let své existence se dočkal bezpočtu uznání, především za bezpečnost a ekologii svých pohonných jednotek.
+
● prostornost (včetně zavazadelníku)
● výhled z vozu
● velmi pohodlná sedadla a kvalitní potahové materiály
● výborná protikorozní ochrana
● kultivované a vzhledem k výkonu překvapivě úsporné motory
● jízdní výkony (Turbo a V6)
● výkon a promyšlený rozvod topné soustavy
● staré atmosférické čtyřválce s velkou životností
–
● rázy na nerovnostech
● vadnoucí brzdy
● absence dieselu v nabídce
● řídká servisní síť
● na designu palubní desky je až příliš znát stáří
● nižší torzní tuhost karosérie (liftback do roku 1992)
● pouze osově nastavitelný volant
● vyžaduje stálou péči a ohleduplné zacházení
Saab 9000 podrobně:
1. Jak je model spolehlivý?
SAAB 9000 byl postaven na platformě italsko-švédského projektu Tipo 4, který se stal v polovině osmdesátých let základem i pro tři velké vozy koncernu Fiat. Na rozdíl od nich však švédský vůz potěší...
Svolávací akce Saabu 9000
Nebyly nalezeny žádné záznamy.
Hledáte další info k "devítitisícovce"?
Diskusní téma: SAAB 9000
Nebyly nalezeny žádné příspěvky.