II. / 2007 až 2014 (facelift 2011)

Druhé twingo nahradilo výjimečnost a výraznější charakter první generace celkovou solidností, kterou mu dodala třeba větší nabídka motorů, lepší bezpečnost nebo vyváženější jízdní vlastnosti.

 

 + 

 

● jízdní vlastnosti

● nekoroduje

● vesměs spolehlivé a tiché benzínové motory

● prostorný a variabilní interiér

● ostrá verze R.S.

● atraktivní vzhled (po faceliftu)

● posuvná dělená zadní sedadla (vyjma základní verze)

● jednoduchá konstrukce

● ceny ojetin

● minimální riziko krádeže

 

 – 

● základní verze

● problémové diesely (do roku 2010)

● pozice za volantem

● poddimenzované brzdy

● čtyřmístné provedení

● málo nápaditý design (do faceliftu]

● volant stavitelný pouze výškově

● malá sedadla

● malý výběr ojetin

● centrálně umístěný přístrojový štít

● jediná karosářská verze

● nemusí mít posilovač řízení

● jízdní výkony základního motoru

● vozy často zcela bez výbavy

● nekomfortní robotizovaná převodovka

 

Renault Twingo II podrobně:

1. Jak je model spolehlivý?

Hodnocení jiných ...  

2. Jak se v něm žije a co se do něj vejde?

Variabilitě je učiněno zadost samostatnými zadními sedadly s možností posuvu a sklopení (vyjma základní verze). Přepravní kapacita činí téměř kubík (959 l), ve čtyřech lidech lze reálně odvézt ještě 165 až 250 litrů zavazadel. Čtyřmístný...

4.1 Jaké jsou benzínové motory?

Ne všechny motory jsou doporučeníhodné. Třeba základní motor 1,2 8V je sice spolehlivý, ale moc „nejede“, navíc zde může chybět posilovač řízení. Silná šestnáctistovka je zase jízdně skvělá, ale dost „užraná“, navíc u ní zlobí variátor proměnného...

4.2 Jaké jsou diesely?

V nabídce jsou vedle benzínových agregátů i naftové. Ne všechny motory jsou doporučeníhodné.  ...

5. Jak se s ním jezdí?

Snadno ovladatelné a na silnici stabilní auto uspokojí i občasné touhy po agresivnějším stylu jízdy. Sedadla jsou velmi pohodlná (tělo však moc nepodrží), stejně jako naladění podvozku. Bublinovitá kabina vytváří příjemný životní prostor a je z ní...

6. Jaké závady ho postihují nejčastěji?

• relativně brzy opotřebované brzdové kotouče • selhávající řídicí jednotka motoru (Magneti Marelli) • některé díly nevydrží nájezd ani 100.000 km (čepy, ložiska)  

7. Model v číslech a faktech ...

Rozměry: 3600x1660x1470 mm.  Rozvor: 2370 mm.  Kufr: 165-959 l.  Nádrž: 40 l.  Pohon: přední kola.  Prodej v ČR: ano.  

8. Takhle s ním šel čas ...

2007: uvedení v červnu, motory 3 benzínové (1,2 8V/43 a 16V/56 a 74) a 1 naftový (1,5/47).  2008: verze RS (1,6/98) a nový diesel (1,5/62). 2010: změna v dieselech – nově 1,5 s 55 a 63 kW.  2011: facelift (prosinec).  2014:...

Svolávací akce Renaultu Twingo II

2009 / Kotvící šrouby u sedaček

2009: špatné utažené kotvící šrouby u sedaček, kusy vyrobené 2007 až 2009.  

Náš test Renaultu Twingo II:

2007-10-30 / Renault Twingo 1,2 (56 kW)

169 km/h / 12,0 s / 5,7 l/100 km.   Větší a zralejší … Na první pohled bych řekl, že nový Renault Twingo vznikl zmenšením Renaultu Modus. Má totiž jeho charakteristickou siluetu i vnitřní prostor, byť je přece jen o něco nižší a kratší. Pak...

Hledáte další info k Twingu II?

2. První jízdní seznámení s vozem

■ Autohit 1/2012 (facelift)   ■ Autotip 19/2008 (RS)   ■ Auto-moto speciál...

3. Srovnávací testy

■ Autohit 9/2012 (se Škoda Citigo)   ■ Autotip 21/2008 (s Fiat 500 Abarth a Mini...

4.1 Test Twingo 1,2 (55 kW)

■ Autohit 16/2012   ■ Autohit 11/2011  

4.2 Test Twingo 1,2 GT (74 kW)

■ Auto-moto speciál 4/2008  

4.3 Test Twingo R.S. (1,6 / 98 kW)

■ Autohit 11/2012   ■ Autocar 8/2012   ■ Autohit 20/2010   ■ Autotip...

4.4 Test Twingo 1,2 16V (56 kW)

■ Auto-moto speciál 11/2007  

Profil ojetiny

■  Autotip 4/2015   ■  Svět motorů 24/2014  

Diskusní téma: RENAULT TWINGO II.

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek