I. / 2005 až 2014 (facelift 2008 a 2012)

Potkaly se u Kolína. Kdo? No, francouzský Peugeot a Citroën s japonskou Toyotou. Nezačaly si tam hrát, ale vyrábět malá městská auta. Jednotlivé vozy – 107, C1 a Aygo jsou technicky shodné a odlišují se hlavně designem. A také cenou, kdy „Francouzi“ byli zaměření spíše ekonomicky, zatímco Japonec jako stylové zboží. To znamená, že 107 a C1 jsou dnes coby ojetiny spořeji vybavené než aygo.

 

 + 

● litrový tříválec je úsporný a naprosto spolehlivý

● dobrá manévrovatelnost v městském provozu

● velmi nízké provozní i udržovací náklady

● možnost tří- i pětidveřové verze

● dobré jízdní vlastnosti

● vzhledem k vnějším rozměrům velký vnitřní prostor

● účinné brzdy

● dostatek odkládacích prostor

● solidně tuhá karosérie

 

 – 

● spartánský interiér

● ESP ani posilovač řízení nebyly ve standardu

● průsaky vody pod víkem zavazadelníku

● velké plastové spínače na palubce občas popraskají

● malý zavazadlový prostor a obtížně přístupný

● odklápění sedaček u třídveřové verze bez paměti

● absence uzavíratelné schránky před spolujezdcem

● chybí vnitřní cirkulace vzduchu u typů bez klimatizace

● zadní okna nejsou stahovací

● sedačky bez výraznějšího bočního vedení

● nekomfortní jízda s robotizovanou převodovkou (MMT)

 

Peugeot 107 podrobně:

1. Jak je model spolehlivý?

Minimum složité techniky se projevuje na skvělé spolehlivosti všech tří kolínských minivozů. Vůz potěší dostatečně dimenzovaným a trvanlivým podvozkem a výkonnými brzdami. Motory umí nadchnout, ale smysl tu dává jen ten benzínový. Rovněž mezi...

2. Jak se v něm žije a co se do něj vejde?

Kolínská auta jsou vždy čtyřmístná. To při délce nepřesahující ani 3,5 metru je tak akorát, na málo místa si mohou stěžovat spíš nákupní tašky, jichž se dozadu vejde jen do objemu 139 litrů. Prostor lze samozřejmě navýšit sklopením zadních opěradel,...

4.0 Jaká je technika?

Minimum složité techniky se projevuje na skvělé spolehlivosti všech tří kolínských minivozů. Vůz potěší dostatečně dimenzovaným a trvanlivým podvozkem a výkonnými brzdami. Motory umí nadchnout, ale smysl tu dává jen ten benzínový. Rovněž mezi...

4.1 Jaké jsou benzínové motory?

MOTOR: Zážehový řadový tříválec s rozvodem DOHC, proměnným časováním a vícebodovým vstřikováním paliva – 1,0i 12V (50 kW).   ...

4.2 Jaké jsou diesely?

MOTOR: Vznětový přeplňovaný řadový čtyřválec s rozvodem OHC a vystřikováním Common Rail Bosch CP3 – 1,4 HDI 8V (40 kW)    ...

5. Jak se s ním jezdí?

Jednoznačnou předností kolínských trojčat je snadné parkování a manévrování, poloměr otáčení mají ještě menší než třeba Fiat Panda. Bohužel posilovač řízení nebyl vždy součástí základní výbavy, bez něj jde řízení ztuha, hlavně se volant při každém...

6. Jaké závady ho postihují nejčastěji?

● anomálie v chodu zážehového motoru (řešeno úpravou kabelového svazku, nebo výměnou řídící jednotky) ... rok 2005  ● svítící kontrolka airbagu (měnila se řídící jednotka a to ve svolávací akci XVQ ... rok...

7. Model v číslech a faktech ...

Karosérie: tří-, nebo pětidveřový hatchback.  Rozměry: 3435x1630x1465 mm.  Rozvor: 2340 mm  Zavazadlový prostor: 140 až 750 l.  Palivová nádrž: 35 l.  Oficiální prodej v ČR: ano.  

8. Takhle s ním šel čas ...

2005: Představení vozu na jarním Ženevském autosalonu spolu s Citroënem C1 a Toyotou Aygo. Tří- a pětidveřová karosérie, zážehový motor 1,0, vznětový 1,4 HDI. 2008: V listopadu modernizace vozu. Inovovaná přední část, nové...

Svolávací akce Peugeotu 107

2015-01-15 / Ztráta kontroly nad řízením

23. 1. 2015 – Problémy s tlumiči by mohly způsobit havárii vozu Peugeot 107 první generace. Zprávu o tom přišla z Malty s tím, že se týká malých peugeotů vyrobených od konce června do konce srpna předloňského roku (2013). Stejná závada byla před pár týdny...

2014-03-10 / Praská zadní náprava

10. 3. 2014 -  V českém Kolíně vyráběný Peugeot 107 musí v sousedním Německu, ale i v dalších zemích Evropy (Nizozemsko, Dánsko, Malta, Chorvatsko a Velká Británie), na svolávací akci. Modely vyrobené 25. až 31. července 2013 mají nesprávně svařenou zadní nápravu,...

Hledáte další info ke "stosedmičce" I?

4.1 Test 107 1,4 HDi (40 kW)

■ Autohit 3/2007  

4.2 Test 107 1,0 (50 kW)

■ Autohit 17/2012   ■ Autohit 6/2011  

Profil ojetiny

 ■ Ojetiny Světa motorů 2013   ■ Svět motorů 13/2013   ■ Autohit 3/2012  

Diskusní téma: PEUGEOT 107

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek