III. (W140) / 1991 až 1998 (facelift 1994)

W140 ... Mercedes-Benz řady W140 je mezi automobily něco jako Empire State Building mezi budovami. Oba spojuje megalomanství svých stavitelů, touha ohromit a šokovat, demonstrovat drtivou převahu nad konkurencí...  Mercedes třídy S z let 1991 až 1998 zůstává nekorunovaným králem velkých limuzín nejstaršího světového výrobce.

 

 + 

● komfort odpružení

● vysoká pasivní bezpečnost

● odhlučnění interiéru

● prostornost (zejména prodloužená verze)

● směrová stabilita

● kvalita použitých materiálů a zpracování (karosérie i interiér)

● odolnost vůči korozi

● rozměry a pohodlí sedadel

● suverénní jízdní výkony (s V8 a V12)

● honosný design

● image a trvalá sběratelská hodnota (kupé)

 

 – 

● mastodontní rozměry (problémy s parkováním, snížená manévrovatelnost, velký průměr otáčení)

● vysoké provozní a udržovací náklady

● velké riziko krádeže (zejména udržované benzínové verze)

● chudá standardní výbava základních verzí (téměř vše za příplatek)

● slabá a choulostivá verze S350 Turbodiesel

● vinou hmotnosti vysoké opotřebení brzd a pneumatik

● drahé náhradní díly

 

Mercedes-Benz třídy S III. podrobně:

1. Jak je model spolehlivý?

Tohle auto při své premiéře v roce 1991 šokovalo celý svět. Nebyl to štíhlý sedan ve stylu konkurenčních BMW řady 7, Jaguaru XJ či Audi V8, ale přímo samohybný palác z železa a skla, provokativně...

Svolávací akce Mercedesu třídy S (W140)

Nebyly nalezeny žádné záznamy.

Hledáte další info ke třídě S III?

3. Srovnávací testy

■ Autotip 16/1998 (s Audi A8, Jaguar XJ8 a BMW 7)   ■ Autotip 15/1998 (Pullman ......

4.2 Test S 320 (3,2 / R6 / 170 kW)

■ Autotip 16/1998  

Profil ojetiny

■ Ojetiny Světa motorů 2011   ■ AutoOjetiny 2/2009   ■ Auto7...

Diskusní téma: MERCEDES-BENZ třídy S III.

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek