I. / 2003 až 2009 (facelift 2006)

Atraktivní tvary spolu se spolehlivou technikou byly asi nejpřesvědčivějšími atributy vozů Mazda v devadesátých letech. V případě modelu 323 to takto platilo až do roku 1998. V témže roce přišla nová generace, která sice spolehlivě jezdila, ale vzhledově atraktivní příliš nebyla. Odrazilo se to i na prodejích, takže nástupce se vrátil k pohlednému kabátu. Co víc, změnil si i jméno – zrodila se Mazda3.

 

 + 

● vynikající vlastnosti podvozku (stabilita v zatáčkách, vyvážený komfort na nerovnostech)

● přesné a komunikativní řízení (posilovač využívá vždy hydrauliku)

● přesné a lehké řazení

● dobrá pozice za volantem

● velký vnitřní prostor (i vzadu)

● vcelku kvalitní zpracování interiéru

● kultivované vznětové motory s harmonickým rozvojem tažné síly

● zážehové motory se sportovními ambicemi (hlavně 2,0 MZR)

● vyvážené převody u motoru 2,0 MZR

● originální rádio ladí s palubní deskou a je prakticky nezcizitelné

● dobře dávkovatelné brzdy

● pohodlná přední sedadla

● opravdu ostrá verze MPS s naprostým přebytkem výkonu

 

 – 

● průměrný výkon potkávacích světlometů (nejsou-li xenonové)

● rádio základních verzí neobsahuje mechaniku CD či magnetofonových kazet

● spodní čep ramene nelze měnit samostatně

● zadní díl výfuku je v originále pouze vcelku s prostředním

● omezený tah v nízkých otáčkách (motory 1,4 a 1,6 MZR)

● pouze jednozónová samočinná klimatizace

● dražší originální náhradní díly

 

Mazda3 I. podrobně:

1. Jak je model spolehlivý?

Atraktivní tvary nebyly ovšem tím jediným, čím „trojka“ upoutala. Již dřívější 323 měly poměrně vyspělý podvozek, dostala jej také Mazda3, i když zcela přepracovaný. Vývoj Mazdy3 probíhal ve spolupráce...

Svolávací akce Mazdy3 (BK)

2013-04 / Problémy s airbagy od firmy Takata

Duben 2013 - Japonské automobilky Toyota, Nissan, Honda a Mazda svolávají k preventivním opravám přibližně 3,4 miliónu svých vozů vyrobených v letech 2000 až 2004, a to kvůli možným závadám airbagů. Oznámilo to japonské ministerstvo dopravy. Airbagy pro spolujezdce řidiče u...

Náš test Mazdy3:

2007-09-25 / Mazda3 MPS (191 kW)

250 km/h / 6,1 s / 9,7 l/100 km.   Rychle a změkčile ...  Doby, kdy se snilo o calibře, která vymáčkla z dvoulitrového turba převratných 147 kilowattů, jsou pryč. Stejný výkon dnes vyvíjejí atmosférické dvoulitry; model, jenž chce...

2007-05-03 / Mazda3 1,6 MZR (77 kW)

182 km/h / 11,2 s / 6,9 l/100 km.   Skryté zrání … Mazdy vždy sluly spolehlivostí, komfortem a nadčasovou technikou. K tomu se v současnosti přidává design, který mazdy vynáší střídavě na výsluní a do neoprávněného opomíjení. Koncept...

Hledáte další info k Mazdě3 I?

1. Novinka ... detailní seznámení s modelem

■ Auto-moto speciál 6/2007 (facelift)   ■  JapanCar 2/2006 (MPS)  

3. Srovnávací testy

■ Autotip 10/2008 (MPS ... s Honda Civic, Renault Mégane, Seat Leon a VW...

4.1 Test Mazda3 1,6 MZR (77 kW)

■ Auto-moto speciál 5/2007   ■ Svět motorů 47/2006   ■ Svět motorů 45/2003  

4.2 Test Mazda3 MPS (2,3T / 191 kW)

■ Svět motorů 49/2007   ■ Auto-moto speciál 11/2007  

4.3 Test Mazda3 1,6 MCD (81 kW)

■ Svět motorů 27/2004  

Profil ojetiny

■ Auto7 23/2013   ■ Auto-moto speciál 8/2012   ■ Autohit...

Diskusní téma: MAZDA3

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek