I. / 1984 až 2003 (facelift 1988, 1991 a 2001)

VAZ 2108/2109 ... Počátkem osmdesátých let se automobilka VAZ (Lada) rozhodla pro vývoj vlastního vozu moderní koncepce – tedy s motorem vpředu napříč a s pohonem předních kol. Ač tuzemská Škoda podobně koncipovaný favorit uvedla na trh až o čtyři roky později, dnes jen málokdo dá ruskému vozu přednost.

 

 + 

● výkonné topení

● snadná startovatelnost v mrazech

● výkonné a relativně kultivované motory

● solidní prostornost

● levné náhradní díly

● velmi nízké ceny ojetin

● mnoho vozů prodaných nových v ČR

 

 – 

● zastaralá technika

● kolísavá kvalita produkce

● nevyhovující pasívní bezpečnost

● nekvalitní plasty uvnitř

● jen průměrné jízdní vlastnosti poplatné době

● slabé brzdy

 

Lada Samara podrobně:

1. Jak je model spolehlivý?

Úkolem unikátního projektu bylo nahradit původní „žigulíky“, tedy vozy se zadním pohonem řady 2101 až 21074, vycházející ještě z původního Fiatu 124. V roce 1984 se světu představil základní...

Svolávací akce Lady Samara (VAZ 2109)

Nebyly nalezeny žádné záznamy.

Hledáte další info k Samaře?

1. Novinka ... detailní seznámení s modelem

■ Motor 1/1987 (facelift)   ■ Motor 3/1985  

Profil ojetiny

■ AutoOjetiny 10/2008  

Diskusní téma: LADA SAMARA

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek