I. / 1984 až 2003 (facelift 1988, 1991 a 2001)

VAZ 2108/2109 ... Počátkem osmdesátých let se automobilka VAZ (Lada) rozhodla pro vývoj vlastního vozu moderní koncepce – tedy s motorem vpředu napříč a s pohonem předních kol. Ač tuzemská Škoda podobně koncipovaný favorit uvedla na trh až o čtyři roky později, dnes jen málokdo dá ruskému vozu přednost.

 

 + 

● výkonné topení

● snadná startovatelnost v mrazech

● výkonné a relativně kultivované motory

● solidní prostornost

● levné náhradní díly

● velmi nízké ceny ojetin

● mnoho vozů prodaných nových v ČR

 

 – 

● zastaralá technika

● kolísavá kvalita produkce

● nevyhovující pasívní bezpečnost

● nekvalitní plasty uvnitř

● jen průměrné jízdní vlastnosti poplatné době

● slabé brzdy

 

Lada Samara podrobně:

1. Jak je model spolehlivý?

Úkolem unikátního projektu bylo nahradit původní „žigulíky“, tedy vozy se zadním pohonem řady 2101 až 21074, vycházející ještě z původního Fiatu 124. V roce 1984 se světu představil základní...

Svolávací akce Lady Samara (VAZ 2109)

Nebyly nalezeny žádné záznamy.

Dlouhodobý test Lady Samara:

1994 / Lada Samara 1,5 (50 kW) ... ujeto 50.000 km

Co je výhodnější? Zaplatit 200 000 korun za nový vůz Škoda Favorit či Lada Samara, nebo si koupit ojetý automobil? Tak zněla otázka, na kterou měl dát odpověď dlouhodobý test. Od začátku testu uplynulo osm...

Hledáte další info k Samaře?

1. Novinka ... detailní seznámení s modelem

■ Motor 1/1987 (facelift)   ■ Motor 3/1985  

3. Srovnávací testy

■ Auto, motor a sport 9/1994 (s VW Golf, Fiat Tipo, Mazda 323 a Škoda Favorit)  

4.1 Test Samara 1,5 (50 kW)

■ Svět motorů 5/1994 (sedan)  

Profil ojetiny

■ AutoOjetiny 10/2008   ■ Svět motorů 34/1999  

Diskusní téma: LADA SAMARA

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek