I. / 2004 až 2011 (facelift 2007)

Picanto ve výrobním programu nahradilo přestárlý model Pride konstrukčně spřízněný ještě s první generací Mazdy 121. Doby kií technicky vycházejících z techniky vozů právě této japonské značky tím definitivně skončily.

 

 + 

● spolehlivost, mechanická odolnost

● levný servis a provozní náklady

● zdařilé pružné zážehové motory

● poskytující díky kratšímu zpřevodování překvapivou dynamiku jízdy

● příznivé ceny ojetin

● vznětový motor má rozvody poháněny řetězem

● vzhledem k rozměrům velký vnitřní prostor

● na hladkých silnicích dobré jízdní vlastnosti

● výkonné tlumené světlomety (se spolehlivou a levnou žárovkou H4)

● překvapivě přesné řízení s hydraulickým posilovačem

● velmi účinné a nevadnoucí brzdy

● nezájem zlodějů a nenechavců

● přátelský a pozitivní vzhled

● výrazné barevné ztvárnění interiéru i exteriéru

 

 – 

● lacině provedená palubní deska a výplně dveří

● plast na dveřích se rychle ošoupe

● neseřiditelný volant

● malý zavazadelník

● méně jisté chování na nerovnostech

● v základních verzích stroze vybavený přístrojový štít

● kvůli absenci dálkového centrálního zamykání často poškrábané dveře v okolí zámku

● vibrace vznětového motoru přibližně do 2000 otáček

 

Kia Picanto I. podrobně:

1. Jak je model spolehlivý?

Kia po letech přebírání technických základů a techniky jako takové od jiných započala s picantem svou novou kapitolu. Následník dosavadního modelu Pride je již zcela svébytnou konstrukcí, a to i co se...

2. Jak se v něm žije a co se do něj vejde?

Pouze pětidveřová karosérie nabízí komfortnější nastupování na přední sedadla, zadní dveře již tak rozměrné nejsou.   ...

4.0 Jaká je technika?

PŘEDNÍ NÁPRAVA. Technický pohled prozradí, že picanto je stavěno jako robustní a odolný malý vůz. To dokazuje třeba mohutná přední náprava. Ta využívá k uložení spodních ramen nápravnici, přičemž za...

4.1 Jaké jsou benzínové motory?

Motory: zážehové řadové čtyřválce 1,0i 12V (45 kW) a 1,1i 12V (48 kW) s tříventilovým rozvodem OHC a vícebodovým vstřikováním paliva.  ...

4.2 Jaké jsou diesely?

Motor: přeplňovaný vznětový řadový tříválec 1,1 CRDi 12V (55 kW) s rozvodem DOHC a čtyřmi ventily na válec a se vstřikováním Commnon Rail.  ...

5. Jak se s ním jezdí?

Podvozek picanta je jednoduché konstrukce – vzadu má tuhou nápravu podobně jako třeba Daewoo Matiz. Celkem vyhovuje na kvalitních silnicích, ale šikmé spáry a větší nerovnosti se neobejdou bez citelných rázů,...

6. Jaké závady ho postihují nejčastěji?

● klepající tyčky předního stabilizátoru (asi po 30 000 km)  ● vůle v čepech a uložení spodního ramene přední nápravy (po 50 000 km)  ● selhávající závit šroubu spodní...

7. Model v číslech a faktech ...

Karosérie: pětidveřový miniautomobil.  Pohon: přední kola.  Rozměry: 3495x1295x1480 mm.  Rozvor: 2370 mm.  Zavazadlový prostor: 155/880 litrů.  Palivová nádrž: 35...

8. Takhle s ním šel čas ...

2004: Na jaře představení vozu, výbavy označeny LX, LX+, EX a EX Pack, zážehové motory 1,0 a 1,1 litru. Původně systém ABS a kotoučové brzdy na všech kolech. Některé trhy si však kvůli nízké ceně vyžádaly...

Svolávací akce Kii Picanto (SA)

2006-05 / Selhání závitu u šroubu spodní řemenice

Květen 2006 - U vozů vyrobených do května 2005 a vybavených zážehovým motorem proběhla svolávací akce týkající se šroubu spodní řemenice. U něj docházelo k selhání závitu a následnému kmitání řemenice na klice. Jelikož je její součástí také ozubený věnec snímače otáček klikové hřídele a polohy...

Hledáte další info k Picantu I?

1. Novinka ... detailní představení modelu

■ Auto-moto speciál 3/2008 (facelift)  

3. Srovnávací testy

■ Autohit 12/2008 (s Chevrolet Spark)   ■ Autotip 8/2008 (s Chevrolet...

4.1 Test Picanto 1,1 (48 kW)

■ Svět motorů 21/2004   ■ Auto7 7/2004  

4.2 Test Picanto 1,1 CRDi (55 kW)

■ Carauto 16/2008   ■ Auto-moto speciál 7-8/2008   ■ Autotip...

4.3 Test Picanto 1,0 (46 kW)

■ Carauto 21/2008  

Profil ojetiny

■ Auto7 38/2009   ■ AutoOjetiny 2/2009   ■ Bazar Auto7...

Diskusní téma: KIA PICANTO

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek