I. (PB) / 2008 až 2014 (facelift 2012)

V české kotlině proslul Huyndai i20 svým agresívním vyhraněním proti fabii, ale stejně jako jinde v Evropě, u zákazníků příliš nebodoval. Možná proto, že první generace zůstala v mnoha směrech na půli cesty – počínaje designem a komfortem, přes použité materiály, dílenské zpracování a konče technikou. Roky však prokázaly spolehlivost malého Korejce, takže v ojetém stavu jej sláva možná napodruhé nemine.

 

 + 

● pětiletá záruka

● prostornost kabiny 

● ovladatelnost 

● přesnost šestistupňové převodovky

● spolehlivost pohonných jednotek

● většinou bohatá výbava

● příznivé ceny ojetin

● tvar a rozměry zavazadelníku

● dobře tvarované sedačky, ale tvrdé

● praktické a využitelné odkládací prostory uvnitř

 

 – 

● nevalné odhlučnění podvozku

● jen průměrné jízdní vlastnosti

● nulová izolace motoru

● chování zadní nápravy na nerovnostech

● výkyvy v dílenském zpracování

● hluk od kol

● málo pestrá nabídka ojetin

● tvrdé plasty palubky náchylné k poškrábání

● vysoká nakládací hrana

● v zavazadelníku chybí světlo

 

Hyundai i20 I. podrobně:

1. Jak je model spolehlivý?

Tahákem prodejů byla pětiletá záruka, některé „dvacítky“ první generace ji budou moci využít ještě několik let. Po technické stránce vůz ničím nevybočoval z obvyklostí třídy, pod kapotou nabídl benzínové i dieselové motory s manuální...

2. Jak se v něm žije a co se do něj vejde?

Prostorově je na tom i20 uvnitř velmi dobře, použití coby rodinného vozu nic nebrání. Kufr je dostatečně prostorný (295 l), je tu však schod a po sklopení opěradel nevzniká rovná plocha. Chybí tu také světlo. Palubní deska je ergonomicky...

4.1 Jaké jsou benzínové motory?

DOPORUČUJEME ... 1,2 (63 kW). Agregáty jsou spolehlivé prakticky všechny, a to i diesely. Ale stejně nejčastěji natrefíte na základní benzín 1,2 litru, který byl zdaleka nejprodávanější. Volit byste měli jeho mladší a silnější variantu po faceliftu,...

4.2 Jaké jsou diesely?

NEBRAT ... 1,1 CRDi (55 kW). Pozitiva tříválcového dieselu (dobré utlumení, dynamika v nižších rychlostech, slušný točivý moment), který do i20 přišel s faceliftem, kalí řada záporů. Třeba značná prodleva motoru pod 1700 otáčkami a mizerná...

5. Jak se s ním jezdí?

Jízdně není i20 ani ryba, ani rak. Lepší jsou v tomto ohledu vozy po faceliftu, u nichž výrobce řadu věcí zlepšil. Třeba dříve kritizované řízení s příliš umělým odporem elektrického posilovače, smazávajícím zpětnou vazbu. Jízdní vlastnosti...

7. Model v číslech a faktech ...

Rozměry: 3940x1710x1490  mm.  Rozvor: 2525 mm.  Zavazadlový prostor: 295-1060 l.  Nádrž: 45 l.  Pohon: přední kola.  Prodej v ČR: ano.  

8. Takhle s ním šel čas ...

2008: uvedení v listopad, 5dveřová verze, motory 3 benzíny (1,2/57, 1,4 16V/74 a 1,6 16V/93) a 4 nafty (1,4/55 a 66, 1,6/85 a 94).  2009: 3dveřová verze.  2010: výroba i20 z Turecka.  2011: končí benzín 1,6 a nafty 1,4/55 a...

Svolávací akce Hyundaie i20 (PB)

Nebyly nalezeny žádné záznamy.

Hledáte další info k "ídvacítce" I?

2. První jízdní seznámení s vozem

■ Autohit 13/2012 (facelift)   ■ Autotip 26/2008  

4.1 Test i20 1,6 DOHC CVVT (-)

■ Autohit 23/2009  

4.2 Test i20 1,4 16V CVVT (74 kW)

■ Autotip 11/2009  

4.3 Test i20 1,4 CRDi (55 kW)

■ Autohit 7/2010  

4.4 Test i20 1,6 16V (94 kW)

■ Autohit 20/2010 (dlouhodobý - závěr)   ■ Autohit 19/2010 (dlouhodobý - náhradní...

4.5 Test i20 1,2 16V (57 kW)

■ Autohit 15/2011   ■ Auto-moto speciál 5/2009  

4.6 Test i20 1,1 CRDi (55 kW)

■ Autohit 11/2013  

4.7 Test i20 1,2 16V (63 kW)

■ Autohit 16/2013  

4.8 Test i20 1,4 CRDi (66 kW)

■ Autocar 46/2008  

Profil ojetiny

■ Ojetiny Světa motorů 2013   ■ Svět motorů 20/2013  

Diskusní téma: HYUNDAI i20

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek