I. / 2003 až 2010 (facelift 2007)

Kompaktní MPV Ford C-Max bylo ve své době asi jediným vozem světové produkce, které s požehnáním výrobce jezdilo takřka na všechna známá paliva. Kromě běžného benzínu či nafty jeho motory spalovaly i LPG, CNG, či bioethanol (E85). Zelení jistě zajásali, ovšem zkrátka u C-Maxu nepřišli ani náruživí řidiči ...

 

 + 

● velký vnitřní prostor

● solidní variabilita (přestože někteří konkurenti nabízejí více)

● vynikající jízdní vlastnosti

● přesné řízení

● lehké a jednoznačné řazení

● solidní komfort na běžných nerovnostech

● kvalitní materiály v interiéru a jejich zpracování

● skvělé vznětové i zážehové motory

● solidní spolehlivost

● možnost měnit samostatně spodní čepy ramene přední nápravy

● příznivé ceny originálních náhradních dílů

● příjemné ovládání

● schopnost jezdit na všechny známé alternativní paliva (vyjma elektřiny)

 

 – 

● nepatrně slabší brzdy

● absence sériové klimatizace u základní verze

● některé ergonomické zvláštnosti (ovládání ostřikovače čelního skla)

● otevírání kapoty pouze klíčem k odemykání a spouštění motoru

● základní ceny vyšších verzí

● příplatky za samozřejmosti

● výhled těsně před auto a šikmo vpřed

● o něco horší variabilita

● hlučný a žíznivý agregát s nepřesvědčivým tahem (1,6 TDCi)

 

Co radí náš konzultant?

JAN KUPEC: Provozní a servisní náklady u prvního C-Maxu patří rozhodně k nižším, ovšem i u něj si dejte pozor na některé obvyklé závady: rychlejší opotřebování brzdových destiček, poruchy klimatizace, potíže se zámkem pátých dveří a praskání žárovek ve světlometech. Problémy bývají také se silentbloky a čepy předních ramen – jde o výměnu při větším počtu ujetých kilometrů. Dále pozor na parkovací elektronickou brzdu, kde bývá vadná mechanická část, bohužel se to však musí vyměnit celé. Servisy vyměňují vadný ventil podtlakového posilovače brzd, objevují se opotřebená ložiska kol hlavně na přední nápravě a častěji se mění zanesený EGR ventil.

 

Ford Focus C-Max podrobně:

1. Jak je spolehlivý?

Jste-li hlavou početné rodiny, máte ekologické smýšlení a baví vás řídit, pak je Ford C-Max asi jediným vozem, který dokáže vaše protichůdné požadavky vcelku dobře uspokojit. A to i přesto, že s verzemi na alternativní paliva se zatím jako s ojetinami setkáte spíše výjimečně. Na trh se...

Svolávací akce Fordu Focus C-Max

2010-01-19 / Koroze příčinou požáru vozu

Leden 2010 – Kvůli korozi hrozí modelu Ford Focus C-Max až požár. Podle zjištění, jež přišlo ze sousedního Německa, může proniknout přes korodující řídící jednotku topného větráku do elektrického vedení nečistoty, které mohou vést k přehřátí zařízení a následnému vzplanutí jednotky, okolních...

Náš test Fordu Focus C-Max:

2007-10-04 / Ford Focus C-Max 1,8 Flexifuel (92/96 kW)

195 km/h / 10,8 s / 7,1 l/100 km.   Alkohol před volant patří ...  Evropští výrobci se kvůli zavádění fleetových limitů na emise skleníkových plynů hromadně přiklánějí k alkoholismu. Naštěstí se alkohol nedostal za volant, ale na...

2007-07-02 / Ford Focus C-Max 1,6 TDCi (80 kW)

185 km/h / 11,3 s / 4,9 l/100 km.   Vysoké CÉ … Minivan od evropského Fordu si vzal do parády plastický chirurg. Nové hrany změnil na kinetický design, zútulnil interiér a přidal na výbavě.   První C-Max přišel na trh v době, kdy si...

Hledáte další info k Focusu C-Max?

3. Srovnávací testy

■ Autohit 15/2007 (s Dodgem Caliber)  

Profil ojetiny

■ Ojetiny Světa motorů 2013   ■ AutoOjetiny 3/2008   ■ 

Diskusní téma: FOCUS C-MAX

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek