VI. / 2008 až 2017 (facelift 2012)

Chtělo to asi hodně odvahy a sebevědomí takhle radikálně změnit něco, co slušně funguje. Designový převlek z konzervativního do avantgardního kabátu fiesta ve své šesté generaci zvládla a pozici nejprodávanějšího malého vozu v Evropě si udržela. Že design – Fordem nazývaný kinetický – funguje i dnes, dokazuje to, že je už šest let bez větších zásahů ve výrobě.

 

 + 

● skvělé jízdní vlastnosti

● žádné drahé mechanické opravy

● komfort odpružení

● bezkonkurenčně tuhá karosérie

● vynikající odhlučnění

● rozměry předních sedaček

● přesné asnadné řazení

● měkčené plasty uvnitř

● bezzátkový uzávěr nádrže

● tichý a pružný tříválcový motor Ecoboost

● ideálně vyvážený podvozek

 

 – 

● nedostatek místa vzadu

● nízký točivý moment motoru 1,25 litru

● sklon brzd k pískání

● malý centrální displej

● méně odkládacích míst

● po sklopení sedaček nevznikne v kufru rovná plocha

● nevyzpytatelná automatická převodovka

● malá vnější zpětná zrcátka

● spotřeba tříválce při svižnější jízdě

● místy zmatečné ovládací prvky

 

Ford Fiesta VI. podrobně:

1. Jak je model spolehlivý?

Hodnocení odjinud ...   

2. Jak se v něm žije a co se do něj vejde?

Poloha za volantem je v pořádku. Lacinější provedení detailů je otázkou vkusu, ale měkčená přístrojová deska nevypadá špatně. To se ovšem nedá prohlásit o shluku tlačítek kolem audiosystému, v nichž se napoprvé vyzná jen málokdo. Rodinné...

4.0 Jaká je technika?

Šestá fiesta započala svou pouť s klasickými motory, časem však svou paletu motorů omlazovala. Chronickými, naštěstí ovšem nikoliv fatálními problémy trpí mechanické (vždy jen pětistupňové) převodovky, které platily za choulostivé už v...

4.1 Jaké jsou benzínové motory?

Benzíny z prvních let (1,25, 1,4 a 1,6) mají už svá léta, emisní limity je připravily o někdejší živost, ale na druhou stranu jsou to vyzkoušené motory, s nimiž nebývají problémy. Přeplňovaný zázrak 1,0 EcoBoost zatím v bazarech moc...

4.2 Jaké jsou diesely?

DOPORUČUJEME 1,4 TDCi (50 kW). Oba diesely jsou vhodnou volbou, byť ten větší se ve starší verzi (Euro4) často zakarbonoval a měl choulostivější turbo. Menší z nich je mechanicky jednodušší a výrazně spolehlivější, takže i lepší volbou. Motor se...

5. Jak se s ním jezdí?

S designem se změnil i jízdní projev. K příkladné pevnosti přibyla trocha vláčnosti a komfortu. Fiesta je zásluhou měkčího podvozku, ale také odhlučnění a mnohem delších sedáků teď daleko vhodnější pro delší cesty než bývali předchůdci. Po...

7. Model v číslech a faktech ...

Rozměry: 3958x1722x1481 mm.  Rozvor: 2489 mm.  Zavazadlový prostor: 281-980 l.  Nádrž: 48 l.  Pohon: přední kola.  Prodej v ČR: ano.  

8. Takhle s ním šel čas ...

2008: uvedení v říjnu, motory 4 benzíny (1,25 16V/44 a 60, 1,4 16V/71 a 1,6 16V/88) a 2 nafty (1,4/51 a 1,6/66).  2009: verze Econetic. 2010: ESP v sérii, nafta s FAP, nově nafta 1,6 16V/70.  2011: nově benzín...

Svolávací akce Fordu Fiesta VI

2015-02-09 / Zadní pasažér bez ochrany

9. 2. 2015 – Nejprodávanější evropský vůz  loňského roku – Ford Fiesta – není až tak bezproblémovým autem, jak by se mohlo zdát. V některých ohledech je i dosti nebezpečným ... Modely vyrobené v září, říjnu a listopadu loňského roku (2014) jsou nyní povolovány do...

2012-10 / Problém s bočními airbagy

Říjen 2012 - Ford musí kvůli problémům s bočními airbagy nechat prohlédnout přes 154 000 vozů Fiesta. Opatření se týká automobilů vyrobených v letech 2009 až 2012, dobrou zprávou pro našince je, že jde výhradně o modely vyrobené v Mexiku. V těchto vozech se podle vyjádření...

Hledáte další info k Fiestě VI?

3. Srovnávací testy

■ Autotip 4/2017 (s Mini, Peugeotem 208 a VW Polo)   ■ Autotip 7/2016 (ST s Peugeotem 208...

4. Test Fiesta 1,0 EcoBoost (74 kW)

■ Autotesty Světa motorů 2016  

6. Test Fiesta 1,0 EcoBoost (92 kW)

■ Svět motorů 1/2017 (ST-Line)  

Profil ojetiny

■ Autotip 8/2014   ■ Zánovní vozy Auto7 2013   ■ Svět motorů 23/2013   ■ Auto7...

Diskusní téma: FORD FIESTA VI.

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek