VI. / 1990 až 1999 (facelift 1992 a 1995)



V devadesátých letech minulého století vyráběný Ford Escort zpočátku nestačil na německé rivaly: Opel Astra a VW Golf. Výrobce na něm ale intenzívně pracoval a poslední ročníky pak už byly s uvedenými konkurenty zcela srovnatelné.
+
● ergonomicky zdařilý interiér (zejména od 1995)
● elegantní a solidně prostorná pětidveřová karosérie
● na dobrém povrchu vyhovující jízdní vlastnosti (od 1995)
● příznivé ceny originálních náhradních dílů
● snadné ovládání
–
● problematická kvalita starších exemplářů (do 1995)
● zastaralé, hlučné a nespolehlivé vznětové motory
● vyšší spotřeba paliva u všech motorů
● slabé brzdy
● nevyhovující jízdní vlastnosti (do 1995)
● choulostivé klíčky zapalování
Co radí náš konzultant?
JAN KUPEC: Pozor na hlučnější přední nápravy a poruchy zadních tlumičů pérování - hlavně u verzí kombi. V případě volby naftového provedení bych se zaměřil na celkovou těsnost motoru. Dal bych pozor rovněž na eventuální výkony turba v provedení 1,8TD a pečlivě bych zkontroloval, kdy byl naposledy měněn rozvodový řemen včetně klapky. Benzínové verze jsou v případě escortu jednoznačně lepší jak v kvalitě, tak ve spolehlivosti. Objevují se pouze vadné snímače polohy škrtících klapek. U motorizace 1,6 litru bývají pak častěji i vadné imobilizéry, které jsou součástí řídící jednotky a oprava není příliš levná.
Ford Escort podrobně:
1. Jak je spolehlivý?
3. Jakou karosérii a variantu zvolit?
Svolávací akce Fordu Escort VI
Nebyly nalezeny žádné záznamy.
Dlouhodobý test Fordu Escort:
2000 / Ford Escort 1,6 16V Classic ... ujeto 50.750 km
Hledáte další info k Escortu?
Diskusní téma: FORD ESCORT
Nebyly nalezeny žádné příspěvky.