I. / 1988 až 1995 (facelift 1990 a 1993)

Po svém představení v roce 1988 získal Fiat Tipo titul evropského automobilu roku. Že by však v průběhu svého modelového života kráčel od úspěchu k úspěchu se o něm říci nedá.

 

 + 

vnitřní prostornost

světlá a přehledná karosérie

výkonné šestnáctiventilové zážehové motory a turbodiesel

velký zavazadlový prostor

snadno dostupné náhradní díly

pozinkovaná karosérie

 

 – 

jen průměrné jízdní vlastnosti

špatná torzní tuhost karosérie (do roku 1993)

nedbalé dílenské zpracování

nevýkonné brzdy

motor 1,4 litru s nízkým výkonem a vysokou spotřebou

nevýrazný design

slabé topení (diesel)

 

Fiat Tipo podrobně:

1. Jak je spolehlivý?

Už chvíli po něm se totiž představil Renault 19 a bylo jasné, že blízká budoucnost automobilových tvarů nespočívá v ostrých hranách, nýbrž v ladných oblinách. Když pak v roce 1991 přišla na trh silná dvojka Opel Astra a VW Golf třetí...

Svolávací akce Fiatu Tipo

2007-06 / Vadný snímač otáček setrvačníku

Červen 2007 - V rozmezí let 1989 až 1994 byla početná skupina vozů skupiny Fiat vybavena chronicky závadovou sérií snímačů otáček setrvačníku. Je důležitým vodítkem pro zapalovací soustavu a ta s jeho kolapsem ve vteřině přestává fungovat. Pokud se tak stane za jízdy, což je drtivá...

Hledáte další info k Tipu I?

1. Novinka ... detailní seznámení s modelem

■ Automobil 7/1988   ■ Motor 4/1988  

2. První jízdní seznámení s vozem

■ Automobil 5/1988  

Profil ojetiny

■ Svět motorů 45/2012   ■ Ojetiny od A do Z 2006   ■ 100 testů ojetých vozů 2003  

Diskusní téma: FIAT TIPO

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek