III. / 2005 ... (facelift 2009 a 2012)



Měl v rukou všechny trumfy, ale absolutním vítězem se nestal. Fiat Grande Punto, později přejmenovaný na Punto Evo a ještě později na klasické Punto, byl ve své době nejprostornějším malým autem se špičkovou spotřební technikou, slušnou výbavou, dobrou cenou i skvělou bezpečností. Vyrábí se dodnes, přesto ho okolo nás není moc vidět.
+
● příznivé ceny ojetin
● tuhá karosérie
● prostornost
● výborné jízdní vlastnosti
● vesměs dobrý komfort odpružení
● jednoduché a odolné motory Fire (1,2 a 1,4)
● lehké a přesné řazení
● rychlý náběh topení u benzínových verzí
● nízká spotřeba
● skvělá pružnost dieselů 1,6 a 1,9 litru
–
● odhlučnění podvozku
● dojem z některých detailů
● přehnaný účinek posilovače brzd
● svítivost dálkových světel
● pohyb v palubním počítači pouze jedním směrem
● horší výhled šikmo vpřed přes široké A-sloupky
● do modernizace šlo otevřít víko zavazadelníku pouze klíčem nebo zevnitř spínačem
● chybí vnitřní madlo na zadních výklopných dveřích
Fiat Grande Punto, Punto Evo a Punto III podrobně:
2. Jak se v něm žije a co se do něj vejde?
Masívní prahy a sloupky, vyšší posez za rozměrnou palubní deskou, široký interiér i „dusnutí“ při zavírání dveří, to vše ve své době posunulo vůz před konkurenci. Povedlo se i vše dobře spasovat, takže vnitřek je ještě dnes často prost vrzání a...
4.0 Jaká je technika?
Grande Punto přišlo v době rostoucí dieselmánie, snad proto byla od začátku k dispozici pouze dvojice nijak oslnivých benzínů, zatímco diesely se nabízely hned čtyři. Moderní a se skvělými parametry. Přestože punto platí za technicky jednodušší...
4.1 Jaké jsou benzínové motory?
DOPORUČUJEME ...
1,2 Fire (48 kW): velice slušný základ, vhodný pro město i jízdy „kolem komína“. Ovšem pozor: aby tento jednoduchý, spolehlivý a poměrně úsporný motor také dobře jezdil, musel jej první majitel pořádně zaškolit. V rukou dynamického...
4.2 Jaké jsou diesely?
NEBRAT ...
1,3 MultiJet 16V (55, 66 a 70 kW): vyloženě odsoudit nelze žádný motor, ovšem více „jeté“ diesely 1,3 MutiJet skrývají riziko vyšší spotřeby oleje a ubývajících kompresních tlaků. Mechanici za tím vidí subtilní konstrukci jako takovou i...
5. Jak se s ním jezdí?
Staticky i jízdně působí třetí punto velice sympatickým dojmem. Až na klepání při otáčení volantem (způsobené vinou nečistot přidřeným a rezavým horním uložením tlumičů), je jeho podvozek vydařený. Dobře tlumí nerovnosti, výborně drží zvolenou stopu...
7. Model v číslech a faktech ...
Rozměry: 4030x1685x1490 mm.
Rozvor: 2510 mm.
Zavazadlový prostor: 275-1030 l.
Nádrž: 45 l.
Pohon: přední kola.
Prodej v ČR: ano.
8. Takhle s ním šel čas ...
2005: uvedení v říjnu, motory 2 benzíny (1,2 8V/48 a 1,4 8V/57, 4 nafty (1,3/55 a 66 a 1,9/88 a 96.
2006: nový benzín 1,4 16V/70.
2007: nový benzín 1,4T 16V/88.
2008: verze Natural Power (CNG) a Abarth (1,4T 16V/114 a 132),...
Svolávací akce Fiatu Punto III
2007-2013 / Nesprávná spojovací tyč, špatné pneumatiky, ABS ...
2007: nesprávná spojovací tyč u vozů vyrobených 6-7/2006.
2010: pneumatiky se špatným indexem u Punto Evo v motorizaci 1,4 16V.
2010: deaktivovaný airbag se může nafouknout (vozy vyrobené 2009).
2011: poškozené kabely k ABS mohou zkratovat (Grande i Evo).
2013:...
2007-10 / Ztráta říditelnosti
Říjen 2007 - Také Fiat Grande Punto může mít problém, který není nijak příjemný. U exemplářů vyrobených v červnu a červenci 2006 může vlivem nesprávného profilu dojít k uvolnění a následnému vyskočení spojovací tyče řízení z kulového čepu. Výsledkem je absolutní ztráta...
Náš test Fiatu (Grande) Punto III:
2007-11-05 / Fiat Grande Punto 1,4 T-Jet (88 kW)
195 km/h / 8,9 s / 6,6 l/100 km.
Konečně pořádný motor …
Fiatu zřejmě končí hubená léta a může po letech přísné finanční diety opět pomalu začít, kromě oslnivého designu, i se solidní technikou. Hned několik hmyzů jednou ranou zabila...
Hledáte další info k (Grande) Puntu III?
Diskusní téma: FIAT (GRANDE) PUNTO III.
Nebyly nalezeny žádné příspěvky.