III. / 2005 ... (facelift 2009 a 2012)

Měl v rukou všechny trumfy, ale absolutním vítězem se nestal. Fiat Grande Punto, později přejmenovaný na Punto Evo a ještě později na klasické Punto, byl ve své době nejprostornějším malým autem se špičkovou spotřební technikou, slušnou výbavou, dobrou cenou i skvělou bezpečností. Vyrábí se dodnes, přesto ho okolo nás není moc vidět.

 

 + 

● příznivé ceny ojetin 

● tuhá karosérie

● prostornost

● výborné jízdní vlastnosti

● vesměs dobrý komfort odpružení

● jednoduché a odolné motory Fire (1,2 a 1,4)

● lehké a přesné řazení

● rychlý náběh topení u benzínových verzí

● nízká spotřeba

● skvělá pružnost dieselů 1,6 a 1,9 litru

 

 – 

● odhlučnění podvozku

● dojem z některých detailů

● přehnaný účinek posilovače brzd

● svítivost dálkových světel

● pohyb v palubním počítači pouze jedním směrem

● horší výhled šikmo vpřed přes široké A-sloupky

● do modernizace šlo otevřít víko zavazadelníku pouze klíčem nebo zevnitř spínačem

● chybí vnitřní madlo na zadních výklopných dveřích

 

Fiat Grande Punto, Punto Evo a Punto III podrobně:

1. Jak je model spolehlivý?

Hodnocení odjinud ...  

2. Jak se v něm žije a co se do něj vejde?

Masívní prahy a sloupky, vyšší posez za rozměrnou palubní deskou, široký interiér i „dusnutí“ při zavírání dveří, to vše ve své době posunulo vůz před konkurenci. Povedlo se i vše dobře spasovat, takže vnitřek je ještě dnes často prost vrzání a...

4.0 Jaká je technika?

Grande Punto přišlo v době rostoucí dieselmánie, snad proto byla od začátku k dispozici pouze dvojice nijak oslnivých benzínů, zatímco diesely se nabízely hned čtyři. Moderní a se skvělými parametry. Přestože punto platí za technicky jednodušší...

4.1 Jaké jsou benzínové motory?

DOPORUČUJEME ... 1,2 Fire (48 kW): velice slušný základ, vhodný pro město i jízdy „kolem komína“. Ovšem pozor: aby tento jednoduchý, spolehlivý a poměrně úsporný motor také dobře jezdil, musel jej první majitel pořádně zaškolit. V rukou dynamického...

4.2 Jaké jsou diesely?

NEBRAT ... 1,3 MultiJet 16V (55, 66 a 70 kW): vyloženě odsoudit nelze žádný motor, ovšem více „jeté“ diesely 1,3 MutiJet skrývají riziko vyšší spotřeby oleje a ubývajících kompresních tlaků. Mechanici za tím vidí subtilní konstrukci jako takovou i...

5. Jak se s ním jezdí?

Staticky i jízdně působí třetí punto velice sympatickým dojmem. Až na klepání při otáčení volantem (způsobené vinou nečistot přidřeným a rezavým horním uložením tlumičů), je jeho podvozek vydařený. Dobře tlumí nerovnosti, výborně drží zvolenou stopu...

7. Model v číslech a faktech ...

Rozměry: 4030x1685x1490 mm.  Rozvor: 2510 mm.  Zavazadlový prostor: 275-1030 l.  Nádrž: 45 l.  Pohon: přední kola.  Prodej v ČR: ano.  

8. Takhle s ním šel čas ...

2005: uvedení v říjnu, motory 2 benzíny (1,2 8V/48 a 1,4 8V/57, 4 nafty (1,3/55 a 66 a 1,9/88 a 96.  2006: nový benzín 1,4 16V/70.  2007: nový benzín 1,4T 16V/88.  2008: verze Natural Power (CNG) a Abarth (1,4T 16V/114 a 132),...

Svolávací akce Fiatu Punto III

2007-2013 / Nesprávná spojovací tyč, špatné pneumatiky, ABS ...

2007: nesprávná spojovací tyč u vozů vyrobených 6-7/2006.  2010: pneumatiky se špatným indexem u Punto Evo v motorizaci 1,4 16V.  2010: deaktivovaný airbag se může nafouknout (vozy vyrobené 2009).  2011: poškozené kabely k ABS mohou zkratovat (Grande i Evo).  2013:...

2007-10 / Ztráta říditelnosti

Říjen 2007 - Také Fiat Grande Punto může mít problém, který není nijak příjemný. U exemplářů vyrobených v červnu a červenci 2006 může vlivem nesprávného profilu dojít k uvolnění a následnému vyskočení spojovací tyče řízení z kulového čepu. Výsledkem je absolutní ztráta...

Náš test Fiatu (Grande) Punto III:

2007-11-05 / Fiat Grande Punto 1,4 T-Jet (88 kW)

195 km/h / 8,9 s / 6,6 l/100 km.   Konečně pořádný motor … Fiatu zřejmě končí hubená léta a může po letech přísné finanční diety opět pomalu začít, kromě oslnivého designu, i se solidní technikou. Hned několik hmyzů jednou ranou zabila...

Hledáte další info k (Grande) Puntu III?

2. První jízdní seznámení s vozem

■ Autohit 8/2012 (facelift)   ■ Auto7...

3. Srovnávací testy

■ Autohit 22/2012 (s Peugeot 208)   ■ Autohit 9/2010 (s Peugeot...

4.1 Test Punto 1,2 (48 kW)

■ Autotip 11/2009  

4.3 Test Punto 1,4 T-Jet (88 kW)

■ Auto-moto speciál 11/2007  

4.6 Test Punto 1,9 MultiJet (96 kW)

■ Autocar 49/2008  

4.7 Test Punto Abarth T-Jet (1,4 / 114 kW)

■ Autocar 42/2008   ■ Autocar 33/2008  

Profil ojetiny

■ Svět motorů 17/2013   ■ AutoOjetiny 2/2007   ■ Auto7...

Diskusní téma: FIAT (GRANDE) PUNTO III.

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek