I. / 1993 až 1999 (facelift 1997)

Fiat Punto je mimořádně úspěšnou akvizicí italské značky ve třídě malých vozů. Na předchozí model Uno v roce 1993 navázal tím nejzdařilejším způsobem, když přinesl bezkonkurenční vnitřní prostornost, jednoduché, ale úsporné motory, a hlavně lepší kvalitu.

 

 + 

vynikající vnitřní prostornost

snadné a přímé ovládání, a to i v případě absence posilovače řízení

pružné a kultivované zážehové motory

účinné brzdy

nízká spotřeba paliva

široký sortiment levných náhradních dílů

nečekaně objemný zavazadelník

 

 – 

špatné dílenské zpracování (zejména do 1997)

hlučnější podvozek

kolísavá kvalita

nekultivované vznětové motory

výrazné náklony v zatáčkách (verze 55 a 60)

 

Co radí náš konzultant?

JAN KUPEC: Pro první generaci punta býval charakteristický nepravidelný chod motoru při volnoběžných otáčkách. Dal se ovšem snadno odstranit přehráním softwaru v řídící jednotce. Vůz dále sužovala netěsnost a následné unikání oleje z motoru i převodovky, při jízdách po městě se často opotřebovávala spojka - hlavně u motorů 1,1 litru. Trochu mohou vystrašit kontrolky airbagu, když signalizují, že něco není v pořádku. Ještě bych zmínil korozi výfuku, častější u modelů vyrobených v letech 1995 až 1997. Stává se, že občas zazlobí přepínač dálkových světel.

 

Fiat Punto I. podrobně:

1. Jak je spolehlivý?

První generace punta se vyráběla do konce roku 1999 a na prodejních plochách autobazarů se vyskytuje v hojném počtu. Má-li metalický lak a třeba litá kola, vypadá stále dobře. Jeho pětidveřová varianta navíc nabízí ve třídě malých aut bezkonkurenční...

Svolávací akce Fiatu Punto I

Nebyly nalezeny žádné záznamy.

Hledáte další info k Puntu I?

4. Test Punto 1,2 (43 kW)

■ Automobil revue 10/1996  

Profil ojetiny

■ AutoOjetiny 2/2007   ■ Ojetiny od A do Z 2006   ■ 100 testů ojetých vozů...

Diskusní téma: FIAT PUNTO

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek