II. / 2003 až 2012 (facelift 2009)

Fiat Panda je levný, spolehlivý, úsporný a uvnitř daleko prostornější, než se zvenku zdá. Navíc je obdivuhotné, jak elegantně se italský designér vypořádal s tradičně nevděčným zadáním vysoké a úzké karosérie.

 

 + 

● design, spolehlivost

● praktická karosérie

● vynikající využití obestavěného prostoru

● vynikající ergonomie

● snadné ovládání

● velmi dobrý výhled z vozu

● naprosto překvapivé schopnosti variant 4x4

● nízké provozní náklady

● rychlý nástup brzd

● velmi dobrá manévrovatelnost

● verze Natural Power na zemní plyn v prodeji i v ČR

● tlakové nádoby pod podlahou neomezují vnitřní prostor modelu

 

 – 

● ne zrovna aerodynamický tvar karosérie

● neklid na příčných nerovnostech

● omezená stabilita v rychle projížděných zatáčkách či vyhýbacím manévru

● omezený tah zážehových motorů z nízkých otáček

● vysoký příplatek za moderní turbodiesel

● vysoké ovládací síly řízení u základních variant bez posilovače (do roku 2005)

 

Co radí náš konzultant?

JAN KUPEC: Seznam obvyklých závad je poměrně dlouhý ... Uložení zavěšení kol, tedy čepy řízení a samotné řízení, je u pandy méně odolné. Jeho stav závisí na počtu ujetých kilometrů. Objevují se vady stahovačů předních oken, poruchy zámků dveří a praskající žárovky hlavních světlometů. Problém bývá také s kolísajícím napětím od alternátoru. Častěji bývá měněna spojka nebo celý spojkový set a také tlumiče, hlavně přední. Pozor také na volné panty dveří. V neposlední řadě sužovala tuto pandu častější koroze výfukového potrubí.

 

Fiat Panda II podrobně:

1. Jak je spolehlivý?

Stará pravda automechaniků zní, že co ve voze není, nemůže se pokazit. Možná je panda spolehlivá i díky tomu, že výbava většiny vozů prodaných na českém trhu se omezuje nanejvýš na posilovač řízení či...

2. Jak se v něm žije a co se do něj vejde?

Do pandy se překvapivě dobře nasoukají i čtyři dospělí lidé, ale suplovat roli rodinného vozu je na hranici jejích možností. A třeba dvojice urostlých mužů vpředu se rameny dotýká nejen sebe navzájem, ale i...

4.0 Jaká je technika?

Panda II je vysoce spolehlivá a z hlediska rizik nenadálých investic, je jedním z nejlepších aut na trhu. Možná i proto, že výbava většiny vozů prodaných v ČR se omezuje nanejvýš na posilovač...

4.1 Jaké jsou benzínové motory?

Motory: zážehové řadové čtyřválce atmosférické 1,1i 8V (40 kW), 1,2i 8V (44 kW), 1,4i 16V (74 kW),   ...

4.2 Jaké jsou diesely?

Motory: přeplňované vznětové čtyřválce 1,3 Mutlijet 16V (51 kW).  ...

5. Jak se s ním jezdí?

Vysoké ocenění zaslouží snadné ovládání, manévrovatelnost, výhled z vozu stejně jako kultura jízdy. V otázce omezení přenosu hluků a vibrací je opět panda mezi všemi podobně malými vozy vzorem,...

6. Jaké závady ho postihují nejčastěji?

● únik benzínu z lišty vstřikovačů  ● pískání ventilátoru topení  ● klepání a vrzání předních tlumičů  ● vadné konektory airbagů  ● vadné zapalovací...

7. Model v číslech a faktech ...

Karosérie: pětidveřový malý vůz či pseudoterénní automobil.  Pohon: přední nebo všechna kola (4x4, Cross)  Rozměry: 3538x1589x1578 mm.  Rozvor: 2299 mm.  Zavazadlový prostor: 206...

8. Takhle s ním šel čas ...

2003: Zahájena produkce modelu. Motory 1,1i, 1,2i a diesel 1,3 Multijet 16V, ten však dlouho nebyl z důvodů výrobních kapacit motorárny k dispozici. 2004: Dodány první vozy s motorem...

Svolávací akce Fiatu Panda II

Špatné konektory airbagů, výpadky ABS

2004: špatné konektory airbagů pod sedačkami.  2006: občasné výpadky ABS.  

Hledáte další info k Pandě II?

4. Test Panda 100 HP (1,4 / 74 kW)

■ Autohit 2/2007   ■ Svět motorů 47/2006  

Profil ojetiny

■ Auto7 3/2014   ■ 4x4 Auto crossover 7-8/2013   ■ Ojetiny Světa motorů...

Diskusní téma: FIAT PANDA II.

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek