I. / 2004 až 2011

Automobil typu MPV postavený na minimálním vnějším půdorysu není u Fiatu žádnou převratnou novinkou. Vždyť už v roce 1956 tuto myšlenku realizoval u typu 600 Multipla. Nynější situace na trhu této koncepci přeje, tak se Fiat pokusil o štěstí s modelem, příznačně nazvaným Idea. Zakázky se ale nehrnou tak, jak si představoval ...

 

 + 

příjemný, útulný a variabilní interiér

komfort odpružení

překvapivě dobré jízdní vlastnosti

díky vysoké poloze sedadel snadné nastupování a dobrý přehled o dopravní situaci

solidní brzdy

dostatek odkládacích prostor na drobnosti

dobrá výbava i množství dalších volitelných prvků

pro městský provoz ideální posilovač řízení

úsporné motory

dostatečná světlá výška umožňující i zaparkování u obrubníků

řada chytrých detailů v interiéru

 

 – 

hodně špatný výhled přes dvojici předních sloupků

miniaturní rozměry zadních opěradel

malá palivová nádrž

nešťastné zpřevodování verze 1,4 16v

dlouhý náběh topení u vznětových verzí

slabý ofuk bočních oken (mlží se)

díky vyšší stavbě pochopitelný větší náklon v zatáčkách

palubní přístroje uprostřed nevyhovují každému

příplatkový stropní tunel s úložným prostorem je příliš blízko hlavy řidiče

 

Fiat Idea podrobně:

1. Jak je spolehlivý?

Malé MPV Idea je postaveno na prodloužené platformě Fiatu Punto druhé generace. Na rozdíl od současné multiply se držel s odvážností designu poněkud při zdi, což stejně zákazníci nijak výrazně prodejně neocenili. Na tuzemském trhu idea spíše...

Svolávací akce Fiatu Idea

Nebyly nalezeny žádné záznamy.

Hledáte další info k Idee?

4.1 Test Idea 1,3 Multijet 16V (51 kW)

■ Svět motorů 23/2004  

Profil ojetiny

■ Svět motorů 19/2013   ■ AutoOjetiny 3/2009   ■ Ojetiny od A do Z 2006  

Diskusní téma: FIAT IDEA

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek