II. / 2007 ... (facelift 2015)

Fiatu se musí nechat, že umí malá auta. V případě „pětistovky“ vsadil na retro vzhled a legendární označení. Výsledkem je dokonalost, která se vybírá víc srdcem než rozumem, i když trocha odstupu by tady přece jen neškodila. Pokud ovšem na Fiat 500 v ojetém stavu vůbec narazíte …

 

 + 

● atraktivní nestárnoucí design

● kompaktní rozměry

● sedm airbagů ve standardu

● jednoduchý, úsporný a spolehlivý motor 1,2 litru

● pětiletá záruka (od 2013)

● cenová dostupnost náhradních dílů

● interiér působí přátelsky a vzdušně

● nečekaně dobré odhlučnění motoru

● příjemný jízdní projev motoru ve spojení s DPF

● vynikající ergonomie

● výkon světlometů

● předpoklad spolehlivosti (mechanika z pandy)

● široká nabídka stylových doplňků

● hodně možností individualizace vozu

● nečekaně dobrá pasivní bezpečnost

● velmi příjemné a snadné ovládání

● neskutečná obratnost

● přesné a snadné řazení

● rychlý nástup brzd

 

 – 

● plastové výplně dveří

● vysoké ceny ojetin

● v Česku takřka nesehnatelná ojetina

● absence vyhřívání sedadel

● horší řazení

● těžší hledání pozice za volantem

● nervozita na nerovnostech (do 2010)

● omezená obratnost verzí s motorem 1,4 litru

● charakteristiky (0,9 Multiair) a servisní rizika (1,3 Multijet) motorů

● škubavý a rizikový robotizovaný automat

● choulostivá palubní deska (upadávají krytky i celé spínače)

● sedadla vypadají pohodlnější, než opravdu jsou

● poskakování a směrová nestabilita na nerovnostech

● bez střešního okna horší výhled vzhůru na semafory

● slabší aerodynamika

● méně místa nad hlavou

 

Fiat 500 II. podrobně:

1. Jak je model spolehlivý?

Spolehlivost v Polsku vyráběného auta není vůbec špatná, opravdu závažné závady se v nejběžnějších motorizacích (na benzín) skoro nevyskytují. Pozor si je třeba dát na včasnou výměnu zapalovacích svíček (po 30.000 km) a hlídat hladinu...

2. Jak se v něm žije a co se do něj vejde?

Pouze třídveřová karosérie má své limity pro plnou obsazenost, nedostatek místa pro kolena odsuzuje druhou řadu sedaček spíše k odkládání nákupu, který se už nevejde do zavazadelníku o objemu 185 litrů. Sedačky vypadají efektně, pohodlné ale nejsou...

3. Jakou karosérii a variantu zvolit?

● 3dveřový hatchback ● polokabrio ● sportovní verze Abarth  

4,0 Jaká je technika?

ZAJÍMAVOST ...  Hlavní světlomety obsahují žárovku H7 pro tlumená světla a žárovku ukazatelů směru. Menší světlomety pod nimi slouží pro denní svícení – 25wattové žárovky svítí v širokém rozptylu jakmile zapnete zapalování, zároveň však i...

4.1 Jaké jsou benzínové motory?

DOPORUČUJEME: 1,2 8V (51 kW). Na čtyřválce typu Fire je spolehnutí i po téměř 30 letech, co existují. Jsou jednoduché, živé, úsporné a nenáročné na údržbu. Sice u „pětistovky“ dlouze zpřevodovaná dvanáctistovka není nejpružnější (z 80 na 120 km/h za...

5. Jak se s ním jezdí?

Kola v rozích karosérie, krátký rozvor a „rychlé“ řízení dělají z auta štiku městských ulic a suveréna ostře utažených zatáček. Pětistovka je navzdory své malé délce při rychlé jízdě směrově velmi stabilní a zatáčky zpravidla projíždí s velkou...

7. Model v číslech a faktech ...

Rozměry: 3546x1627x1488 mm.  Rozvor: 2300 mm.  Zavazadlový prostor: 185-520 l.  Nádrž: 35 l.  Pohon: přední kola.  Prodej v ČR: ano.  

8. Takhle s ním šel čas ...

2007: uvedení v červenci, motory 2 benzínové (1,2/51 a 1,4/74) a 1 naftový (1,3/55).  2008: verze Abarth s 1,4T/99. 2009: polokabrio 500C a posílení 1,4T/118 pro Abarth.  2010: nová zadní náprava, úprava dieselu (70 kW), nový...

Svolávací akce Fiatu 500

Zlomené upevňovací šrouby spojky, nefungující posilovač brzd ...

2010: špatné upevňovací šrouby horního kloubu hřídele řízení.  2010: chybějící podpěry v hřídeli volantu.  2010: zlomené upevňovací šrouby u ovládání spojky hydraulického čerpadla verze Abarth.  2012: posilovač brzdného účinku.  2013: designový prvek na Abarthu může při...

2015-04-22 / Pásy Abarthu 500 nedostatečně chrání posádku

22. 4. 2015 – Sportovní verze populárního Fiatu 500 musí do servisu kvůli kontrole bezpečnostních pásů. V Německu zjistili, že kotvící opěry spony pásů modelu Abarth 500 by mohly v případě vážné kolize prasknout, a posádku tudíž neochránit. Svolávací akce se týká pouze...

2015-03-28 / Problém s bezpečnostními pásy

28. 3. 2015 – Obliba italských modelů Fiat 500 a Panda může dostat vážné trhliny. Z Německa přišla zpráva o tom, že podpěry ukotvení spon bezpečnostních pásů u těchto modelů mohou v případě vážné nehody prasknout. Tím vlastně neplní svou základní funkci, tedy...

Náš test Fiatu 500 II:

2007-12-06 / Fiat 500 1,3 Multijet 16V (55 kW)

165 km/h / 12,5 s / 4,2 l/100 km.   Krása spasí Fiat ... Kolik fiatů už mělo zachránit Fiat? Stílo, Panda, Grande Punto, Bravo? Všechny dohromady mají však jeden problém: vyrobit je stojí stejné peníze jako srovnatelné modely od konkurence,...

Hledáte další info k "pětistovce"?

1. Novinka ... detailní představení modelu

■ Autocar 29/2008 (Abarth)   ■ Auto-moto speciál 4/2007  

2. První jízdní seznámení s vozem

■ Autotip 15/2008 (Abarth)  

3. Srovnávací testy

■ Autotip 4/2010 (Abarth s Citroën DS3 a Mini Cooper)   ■ Autotip...

4.1 Test 500 1,2 8V (51 kW)

■ Auto7 2/2016   ■ Autotip 1/2016   ■ Autohit...

4.2 Test 500 1,3 Multijet (55 kW)

■ Autotip 25/2009   ■ Autocar 37/2008   ■ Carauto...

4.3 Test 500 1,4 16V (74 kW)

■ Autohit 16/2010 (500c)   ■ Auto-moto speciál...

4.4 Test 500 0,9 TwinAir (63 kW)

■ Autohit 17/2011  

4.5 Test 500 Abarth (1,4 / 118 kW)

■ Autohit 24/2012  

4.6 Test 500 Hybrid (1,0 / 51 kW)

■ Automobil 8/2020  

4.7 Test 500 Abarth (1,4 / 99 kW)

■ Autocar 31/2008  

Profil ojetiny

■ Motor 1/2017   ■ Autotip 5/2015   ■ Autocar...

Diskusní téma: FIAT 500

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek