I. / 1995 až 2002 (facelift 1997 a 1999)

Při výběru Fiatu Brava záleží na štěstí. Mezi nabízenými ojetinami se skrývají jak skvělé vozy, tak exempláře, které nestojí za nic. Pravděpodobnost koupě skvělého auta zvýšíte, omezíte-li se na uznávaný motor 1,6i 16V.

 

 + 

atraktivní vnější i vnitřní design

živé úsporné a tiché zážehové motory (zejména od 1998)

pružné, výkonné a tiché diesely (JTD od 1998)

příjemný vnitřní prostor

dobrá ergonomie

snadné ovládání

účinné světlomety

 

 – 

nekvalitní plasty venku i uvnitř (do roku 1999)

tenký a málo odolný lak

nevalná tuhost karosérie

příliš účinný posilovač řízení (do 1998)

slabé brzdy

tenký plech povrchových dílů je snadné poškodit

 

Co radí náš konzultant?

JAN KUPEC: Pokud jde o poruchy, šlo o nadprůměrně hodnocené auto. Objevovaly se zvlněné přední brzdové kotouče. Slabostí vozu byly zadní tlumiče, a to spíše v případě modelu Brava než Bravo, kdy je bylo nutné měnit zhruba po 40 000 ujetých kilometrech. Opotřebovávala se zdvihátka ventilů v případě motoru 1,4 litru, závady se vyskytovala na palivových čerpadlech, zapalovacích cívkách a na startéru. Více renomé modelu sráželo horší dílenské zpracování - projevovalo se třeba v netěsnosti karoserií a palivového okruhu u benzinových motorů, častějšími problémy s elektroinstalací, v celkově vyšší hlučnosti kvůli nedostatečnému použití izolačních materiálů a po nějaké době také rozpraskanými gumovými klikami dveří skoro u každého kusu.

 

Fiaty Bravo / Brava podrobně:

1. Jak je spolehlivý?

Fiat Brava přišel na svět v roce 1995 jako nástupce modelu Tipo. Ač postaven vlastně na stejné podvozkové platformě, přinesl nejen zcela nový design, mnohem lepší (objektivně dobrou) ergonomii řidičova pracoviště, ale i hodně nové techniky....

Svolávací akce Fiatu Bravo a Brava

Nebyly nalezeny žádné záznamy.

Hledáte další info k Bravu a Bravě?

3. Srovnávací testy

■ Automobil revue 12/1996 (Brava s Fiatem 128)  

4. Test Bravo / Brava 1,6 16v (76 kW)

■ Automobil revue 1/1996  

5. Test Bravo / Brava 1,9 D (48 kW)

■ Automobil revue 1/1996  

9. Test Bravo HGT (2,0 / 108 kW)

■ Automobil revue 5/1996  

Profil ojetiny

■ Svět motorů 19/2014   ■ Svět motorů 20/2010   ■ AutoOjetiny...

Diskusní téma: FIAT BRAVO / BRAVA

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek