I. / 2008 až 2012

Mělo to být zprvu auto jen pro Rusko a asijský trh, ale o levné a nenáročné vozidlo nakonec projevil zájem i zbytek světa. K loganu, který to všechno nastartoval, pak časem přibyly další modely včetně malého hatchbacku Sandero. Víc než přesunout se z bodu A do bodu B po něm nechtějte.

 

 + 

● robustní mechanika

● malé kilometrové nájezdy

● možnost tovární přestavby na LPG

● příznivé ceny ojetin

● vyšší světlost

● provozní spolehlivost

● odolný podvozek

 

 – 

● absence systému ESP

● přehnaně velká sedadla

● malý výskyt v nabídce bazarů

● slabší dynamika a vyšší spotřeba benzínových motorů

● servisně náročnější diesel 1,5 dCi

● nepřirozená poloha za volantem

● naklánění karosérie v zatáčkách

 

Dacia Sandero I. podrobně:

1. Jak je model spolehlivý?

Hodnocení jiných ...   

2. Jak se v něm žije a co se do něj vejde?

Pětidveřová karosérie je pro nástup posádky vstřícnější u předních sedaček. Sedadla jsou tu přehnaně velká. Navíc měkká s minimálním bočním vedením, což není zrovna ideální pro dlouhé dálniční jízdy. Palubní deska je tvarově stejně jednoduchá...

4.0 Jaká je technika?

Cena vozu určuje úroveň použité techniky a nečekejte ani moc dlouhý seznam. Kromě tří pohonných jednotek a výhradně pětistupňových manuálních převodovek sandero v první generaci nabídne výškově stavitelný volant, sériové ABS a propracovanější...

4.1 Jaké jsou benzínové motory?

 DOPORUČUJEME ...  1,2 16V (55 kW). Pod kapotou Sandera nahradil modernější šestnáctiventilový motor původní čtrnáctistovku při přechodu na emisní normu Euro5 v roce 2010. Dynamiku má podobnou, a spotřebu při klidné jízdě o trochu...

4.2 Jaké jsou diesely?

 NEBRAT ...  1,5 dCi (50-65 kW).  DŮVOD: Diesel se v sanderu možná vyplatil jen tomu, kdo vůz kupoval jako nový s úmyslem dlouhých kilometrových nájezdů. V ojetém stavu už takový smysl nedává, zvlášť kvůli očekávaným...

5. Jak se s ním jezdí?

Měkké pérování zajišťuje komfortní svezení, sandero se ale kvůli tomu hodně naklání. Nectností sandera je špatná směrová stabilita, na řízení bez vratného momentu se musíte dost soustředit. Při zatáčení se dacia chová hodně nedotáčivě, za volantem...

6. Jaké závady ho postihují nejčastěji?

● koroze držáku výfuku ● selhání vstřikování a ojničních ložisek (nafta) ● špatné světlomety včetně nastavení  

7. Model v číslech a faktech ...

Rozměry: 4020x1745x1534 mm.  Rozvor: 2589 mm.  Zavazadlový prostor: 320-1200 l.  Nádrž: 50 l.  Pohon: přední kola.  Prodej v ČR: ano.  

8. Takhle s ním šel čas ...

2008: uvedení v červnu, motory 2 benzín (1,4/55 a 1,6/64) a 2 nafta (1,5/50 a 63).  2009: verze LPG a Stepway, nový motor 1,2 16V/55.  2010: přechod na Euro5, konec benzínu 1,4, úprava výkonu 1,6/62, nové diesely 1,5/55 a...

Svolávací akce Dacie Sandero I

2011 / Nesprávné díly v motoru

2011: nesprávné díly v motoru 1,2 16V/55 u vozů vyrobených 9-11/2010.   

Hledáte další info k Sanderu I?

3. Srovnávací testy

■ Autotip 16/2008 (s Hyundai Getz, Chevrolet Aveo, Škoda Fabia a VW...

4.1 Test Sandero 1,5 dCi (50 kW)

■ Auto7 32/2009 (Stepway)  

4.2 Test Sandero 1,4 MPI (55 kW)

■ Auto-moto speciál 10/2008   ■ Autocar 36/2008  

4.3 Test Sandero 1,6 8V (64 kW)

■ Autohit 21/2009 (Stepway)   ■ Autocar 33/2008  

Profil ojetiny

■ Svět motorů 2/2016    

Diskusní téma: DACIA SANDERO

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek