I. / 2005 až 2012   

Renaultu spolupracoval s rumunskou Dacií dlouho, až ji na přelomu tisíciletí koupil. Prvním plodem této nové situace, a dodejme, že hned úspěšným, byl Logan. Zatímco však za dob totality patřily dacie k vozům pro náročné, současný logan je ve zcela opačné pozici.

 

 + 

● odolný a jednoduchý podvozek

● osvědčené zážehové osmiventilové motory s dobrým tahem z nízkých otáček

● velký vnitřní prostor

● příjemné chování na silnici a ovládání

● nezájem zlodějů a nenechavců

● nebudí sklony k závisti

● zdařilý vznětový motor

● malá spotřeba (i u zážehových motorů)

● nízké provozní náklady

● málo komplikovaná elektroinstalace znamená spolehlivost

 

 – 

● hlučnost pohonné jednotky (zážehové osmiventilové motory ve vyšších otáčkách)

● absence některých samozřejmých prvků výbavy (stíračová a ostřikovací automatika)

● levně provedená palubní deska bez důrazu na detail

● příliš těžké převody u zážehových motorů

● vůle v kulise řadicí páky a málo přesné řazení

● ergonomické chyby

● nemožnost otevřít zavazadelník jinak než klíčem (verze sedan)

● dnes již podprůměrná pasívní bezpečnost

 

Dacia Logan I. podrobně:

1. Jak je spolehlivý?

Vůz je výsledkem projektu „auto za 5000 eur“, který počátkem tisíciletí vyhlásil tehdejší šéf Renaultu s cílem nabídnout vůz víceméně každému. A opravdu, v roce 2005 byl představen takový vůz – Logan. Ve výrobním programu nahradil u nás málo známý model Solenza, který stejně jako on,...

Co radí náš konzultant?

JAN KUPEC: Ne zrovna spolehlivé je startování motoru, protože zlobívá čidlo snímače otáček motoru umístěné na setrvačníku. Čidlo je potřeba vyměnit. U vozu se vybíjela baterie kvůli různým zkratům nebo kvůli rozsvícené žárovce v zavazadlovém prostoru v důsledku nedoléhajících pátých dveřích. Všeobecně bych upozornil na elektroinstalaci. Někteří majitele si také stěžují na korozi pod těsnícími gumami dveří a různými gumovými průchodkami karosérie.

 

Svolávací akce Dacie Logan I

Nebyly nalezeny žádné záznamy.

Náš test Dacie Logan:

2007-04-27 / Dacia Logan MCV 1,6 (64 kW)

175 km/h / 11,5 s / 7,3 l/100 km.   Pro rodiny i pro řemeslo … Dlouho žádné testovací vozidlo nebudilo takový zájem okolí, jako právě Dacia Logan MCV. Je zcela nepopiratelné, že kombíku to sluší mnohem víc, než základnímu sedanu. Kdekoliv jsem...

Dlouhodobý test Dacie Logan:

2016 / Dacia Logan 1,4 (55 kW) ... ujeto 432 000 km

Nahradí dacia českému venkovu věčné žigulíky a nenáročné felicie? Odpověď by mohla dát zevrubná sonda modelu Logan, který má najeto 432 000 km.  ...

Hledáte další info k Loganu I?

1. Novinka ... detailní seznámení s modelem

■ Autohit 4/2007 (kombi)   ■ Svět motorů 24/2004   ■ Autohit...

3. Srovnávací testy

■ Autohit 11/2007 (kombi s Renault Grand Scénic)   ■ Autohit 6/2007 (sedan vs....

4.1 Test Logan 1,6 16V (77 kW)

■ Autohit 5/2007  

4.2 Test Logan 1,6 MPI (64 kW)

■ Auto-moto speciál 5/2007 (kombi)   ■ Autohit 8/2007 (kombi)  

4.3 Test Logan 1,4i (55 kW)

■ Svět motorů 18/2016 (kompletní rozborka po 436 613 km)   ■ Svět motorů 4/2016 (ojetina ......

4.4 Test Logan 1,6 16V (62 kW)

■ Autohit 19/2011 (kombi)  

Profil ojetiny

■ Svět motorů 8/2016   ■ Ojetiny Světa motorů 2012   ■ Svět motorů...

Diskusní téma: DACIA LOGAN

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek