I. / 2005 až 2012   

Renaultu spolupracoval s rumunskou Dacií dlouho, až ji na přelomu tisíciletí koupil. Prvním plodem této nové situace, a dodejme, že hned úspěšným, byl Logan. Zatímco však za dob totality patřily dacie k vozům pro náročné, současný logan je ve zcela opačné pozici.

 

 + 

● odolný a jednoduchý podvozek

● osvědčené zážehové osmiventilové motory s dobrým tahem z nízkých otáček

● velký vnitřní prostor

● příjemné chování na silnici a ovládání

● nezájem zlodějů a nenechavců

● nebudí sklony k závisti

● zdařilý vznětový motor

● malá spotřeba (i u zážehových motorů)

● nízké provozní náklady

● málo komplikovaná elektroinstalace znamená spolehlivost

 

 – 

● hlučnost pohonné jednotky (zážehové osmiventilové motory ve vyšších otáčkách)

● absence některých samozřejmých prvků výbavy (stíračová a ostřikovací automatika)

● levně provedená palubní deska bez důrazu na detail

● příliš těžké převody u zážehových motorů

● vůle v kulise řadicí páky a málo přesné řazení

● ergonomické chyby

● nemožnost otevřít zavazadelník jinak než klíčem (verze sedan)

● dnes již podprůměrná pasívní bezpečnost

 

Co radí náš konzultant?

JAN KUPEC: Ne zrovna spolehlivé je startování motoru, protože zlobívá čidlo snímače otáček motoru umístěné na setrvačníku. Čidlo je potřeba vyměnit. U vozu se vybíjela baterie kvůli různým zkratům nebo kvůli rozsvícené žárovce v zavazadlovém prostoru v důsledku nedoléhajících pátých dveřích. Všeobecně bych upozornil na elektroinstalaci. Někteří majitele si také stěžují na korozi pod těsnícími gumami dveří a různými gumovými průchodkami karosérie.

 

Dacia Logan I. podrobně:

1. Jak je spolehlivý?

Vůz je výsledkem projektu „auto za 5000 eur“, který počátkem tisíciletí vyhlásil tehdejší šéf Renaultu s cílem nabídnout vůz víceméně každému. A opravdu, v roce 2005 byl představen takový vůz – Logan. Ve výrobním programu nahradil u nás málo známý model Solenza, který stejně jako on,...

Svolávací akce Dacie Logan I

Nebyly nalezeny žádné záznamy.

Náš test Dacie Logan:

2007-04-27 / Dacia Logan MCV 1,6 (64 kW)

175 km/h / 11,5 s / 7,3 l/100 km.   Pro rodiny i pro řemeslo … Dlouho žádné testovací vozidlo nebudilo takový zájem okolí, jako právě Dacia Logan MCV. Je zcela nepopiratelné, že kombíku to sluší mnohem víc, než základnímu sedanu. Kdekoliv jsem...

Hledáte další info k Loganu I?

1. Novinka ... detailní seznámení s modelem

■ Autohit 4/2007 (kombi)  

3. Srovnávací testy

■ Autohit 11/2007 (kombi s Renaultem Grand Scénic)   ■ Autohit 6/2007 (sedan vs....

4. Test Logan 1,6 16V (77 kW)

■ Autohit 5/2007  

5. Test Logan 1,6 MPI (64 kW)

■ Autohit 8/2007 (kombi)  

6. Test Logan 1,4i (55 kW)

■ Svět motorů 18/2016 (kompletní rozborka po 436 613 km)   ■ Svět motorů 4/2016 (ojetina ......

Profil ojetiny

■ Svět motorů 8/2016   ■ Ojetiny Světa motorů 2012   ■ Svět motorů...

Diskusní téma: DACIA LOGAN

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek