I. / 2005 až 2012
Renaultu spolupracoval s rumunskou Dacií dlouho, až ji na přelomu tisíciletí koupil. Prvním plodem této nové situace, a dodejme, že hned úspěšným, byl Logan. Zatímco však za dob totality patřily dacie k vozům pro náročné, současný logan je ve zcela opačné pozici.
+
● odolný a jednoduchý podvozek
● osvědčené zážehové osmiventilové motory s dobrým tahem z nízkých otáček
● velký vnitřní prostor
● příjemné chování na silnici a ovládání
● nezájem zlodějů a nenechavců
● nebudí sklony k závisti
● zdařilý vznětový motor
● malá spotřeba (i u zážehových motorů)
● nízké provozní náklady
● málo komplikovaná elektroinstalace znamená spolehlivost
–
● hlučnost pohonné jednotky (zážehové osmiventilové motory ve vyšších otáčkách)
● absence některých samozřejmých prvků výbavy (stíračová a ostřikovací automatika)
● levně provedená palubní deska bez důrazu na detail
● příliš těžké převody u zážehových motorů
● vůle v kulise řadicí páky a málo přesné řazení
● ergonomické chyby
● nemožnost otevřít zavazadelník jinak než klíčem (verze sedan)
● dnes již podprůměrná pasívní bezpečnost
Dacia Logan I. podrobně:
1. Jak je spolehlivý?
Co radí náš konzultant?
JAN KUPEC: Ne zrovna spolehlivé je startování motoru, protože zlobívá čidlo snímače otáček motoru umístěné na setrvačníku. Čidlo je potřeba vyměnit. U vozu se vybíjela baterie kvůli různým zkratům nebo kvůli rozsvícené žárovce v zavazadlovém prostoru v důsledku nedoléhajících pátých dveřích. Všeobecně bych upozornil na elektroinstalaci. Někteří majitele si také stěžují na korozi pod těsnícími gumami dveří a různými gumovými průchodkami karosérie.
Svolávací akce Dacie Logan I
Nebyly nalezeny žádné záznamy.
Náš test Dacie Logan:
2007-04-27 / Dacia Logan MCV 1,6 (64 kW)
Dlouhodobý test Dacie Logan:
2016 / Dacia Logan 1,4 (55 kW) ... ujeto 432 000 km
Hledáte další info k Loganu I?
1. Novinka ... detailní seznámení s modelem
4.3 Test Logan 1,4i (55 kW)
Diskusní téma: DACIA LOGAN
Nebyly nalezeny žádné příspěvky.