I. / 1989 až 2000 (facelift 1994) 

Citroën XM má o třicet procent více součástí než jiné podobně velké vozy, a proto je s ním často také více problémů. Zejména pokud se zanedbá jeho pravidelný servis.

 

 + 

● obrovský vnitřní prostor

● rozměrné a velmi komfortní sedačky vpředu i vzadu

● pružné, kultivované a výkonné vznětové motory

● vynikající jízdní vlastnosti

● dodnes zajímavý design

● stálá světlá výška bez ohledu na zatížení

● možnost zvýšení světlé výšky pro přejezd nerovností

 

  

● výraznější poruchovost zanedbaných exemplářů

● drahé některé náhradní díly

● vyšší aerodynamický hluk

● výrazné zahřívání interiéru slunečními paprsky

● malá nabídka ojetin s prokazatelnou servisní historií (servisní knížkou)

● krátké převody znevýhodňují motor 2,1 TD při rychlé jízdě po dálnici

 

Co radí náš konzultant?

JAN KUPEC: Pozor na alternátor, na kabely ke svíčkám a na svíčky vůbec. Co se týče elektriky, pozor na řídící jednotku. U naftových motorů dochází k únikům oleje z motorového prostoru. Dále si dejte pozor na vady ventilů, na prasklé hlavy, které se objevovaly častěji u provedení 2,5 litru, a na závady termostatů. A co se týče závad všeobecných: poruchová bývají přední ramena, silent bloky, rejdové čepy, čepy na tyči řízení a samozřejmě také uložení zadní nápravy. Pozor dávejte také na výfukové potrubí.

 

Citroën XM podrobně:

1. Jak je spolehlivý?

Citroën XM se jako nástupce typu CX představil v květnu roku 1989. Svými vnějšími tvary, zejména však technikou, oslovil odbornou novinářskou porotu natolik, že získal titul auta roku 0000. Hydropneumatické odpružení je u...

Svolávací akce Citroënu XM

Nebyly nalezeny žádné záznamy.

Hledáte další info k XM?

Profil ojetiny

■ Svět motorů 43/2015   ■ AutoOjetiny 3/2008   ■ 100 testů ojetých vozů 2003  

Diskusní téma: CITROËN XM

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek