II. / 2008 až 2017 (facelift 2010 a 2012)
+
● příznivé ceny ojetin
● odhlučnění interiéru
● sladění dieselového motoru a převodovky
● robustní konstrukce
● komfort odpružení u obou verzí podvozku
● dobrá protikorozní ochrana
● většina vozů s bohatou výbavou
● vysoká bezpečnost
● šetrnější systém DPF s aditivy
● velký zavazadlový prostor s dobrým přístupem
● velká nádrž pro dlouhý dojezd (71 litrů)
–
● vysoká hmotnost
● reakce podvozku na příčné nerovnosti
● komplikované ovládání některých funkcí
● méně místa na zadních sedadlech
● velký volant, navíc s pevným středem
● citelná nedotáčivost
● absence praktických držáků
● u některých motorizací jen pětistupňová převodovka
Svolávací akce Citroënu C5 II
Nebyly nalezeny žádné záznamy.
Náš test Citroënu C5 II:
2009-09-11 / Citroën C5 2,0i 16V (103 kW)
Hledáte další info k C5 II?
Diskusní téma: CITROËN C5 II.
Datum: 13.11.2022
Titulek: Nesrovnalosti v recenzi
Podíval jsem se na parametry přibližně stejných aut Citroen C5 2.0 HDi a VW Passat 2.0 TDi a výsledek je tedy velmi zajímavý, hlavně řečí čísel. Subjektivní pocity jsou jiná kategorie.
1) Vysoká hmotnost -- C5 je jen o 19 kg těžší proti VW,
2) Reakce podvozku na příčná nerovnosti -- C5 absorbuje daleko lépe než VW - hydra vs. pružiny, toto patří do plusů,
3) komplikované ovládání některých funkcí -- obecná nicneříkající fráze, úplně zbytečná, pokud nebude konkrétní specifikace,
4) méně místa na zadních sedadlech - C5 má o 10 cm větší rozvor náprav proti VW, tzn. více místa pro posádku, tedy i pro zadní sedadla, to patří do plusů,
5) velký volant a pevný střed -- potah na volant z C5 pasuje i na VW, pevný střed patří do plusů, nemusí se hledat očima ovládací prvky na volantu, jsou pořád na stejném místě,
6) citelná nedotáčivost -- auta s předním pohonem jsou obecně nedotáčivá,
7) absence praktických držáků -- není uvedeno kterých, nicméně řidič se má plně věnovat řízení, např. držáky na kávu a jiné pití jsou nebezpečné, při polití řidiče je přímo ohrožená bezpečnost provozu,
8) u některých motorizací jen pětistupnová převodovka -- nejedná se o množné číslo, ale jen o jednu motorizaci 1.6HDi,
Závěrem. V plusech chybí kvalitní zpracování, velmi dobré sedačky, úsporné naftové motory, ergonomie, snadné ovládání, přesné řazení, spolehlivost automatických převodovek.