II. / 2008 až 2017 (facelift 2010 a 2012)

 

 + 

● příznivé ceny ojetin

● odhlučnění interiéru

● sladění dieselového motoru a převodovky

● robustní konstrukce

● komfort odpružení u obou verzí podvozku

● dobrá protikorozní ochrana

● většina vozů s bohatou výbavou

● vysoká bezpečnost

● šetrnější systém DPF s aditivy

● velký zavazadlový prostor s dobrým přístupem

● velká nádrž pro dlouhý dojezd (71 litrů)

 

 – 

● vysoká hmotnost

● reakce podvozku na příčné nerovnosti

● komplikované ovládání některých funkcí

● méně místa na zadních sedadlech

● velký volant, navíc s pevným středem

● citelná nedotáčivost

● absence praktických držáků

● u některých motorizací jen pětistupňová převodovka

 

Svolávací akce Citroënu C5 II

Nebyly nalezeny žádné záznamy.

Náš test Citroënu C5 II:

2009-09-11 / Citroën C5 2,0i 16V (103 kW)

210 km/h / 9,7 s / 8,4 l/100 km.   Klidná plavba … Stejně jako moderní jachty brázdí vody oceánů si i po rozbitých českých silnicích pluje nový Citroën C5. Klidnou plavbu umožňují nepopsatelná suverenita tlumení Hydractive III+, pohodlná křesla...

Hledáte další info k C5 II?

1. Novinka ... detailní představení modelu

■ Auto-moto speciál 11/2007  

2. První jízdní seznámení s vozem

■ Auto-moto speciál 4/2008   ■ Autotip 5/2008  

3. Srovnávací testy

■ Autohit 18/2011 (s Peugeot 508 a Renault Latitude)   ■ Auto7 3/2009 (s...

4.1 Test C5 2,0 HDi 16V (100 kW)

■ Auto7 3/2009 (kombi)   ■ Autotip 13/2008 (kombi)  

4.2 Test C5 2,0 BlueHDi (133 kW)

■ Auto7 8/2016   ■ Autotip 9/2016  

4.3 Test C5 1,6 e-HDi (82 kW)

■ Autohit 15/2011   ■ Autocar 8/2011  

4.4 Test C5 3,0 HDi V6 (177 kW)

■ Autohit 24/2011 (kombi)   ■ Autohit 4/2010 (kombi)  

4.5 Test C5 2,2 HDi (150 kW)

■ Autocar 17/2011 (kombi)   ■ Autohit 11/2011 (kombi)  

4.6 Test C5 1,6 HDI (84 kW)

■ Autohit 18/2012 (kombi)  

4.7 Test C5 2,0 HDI (110 kW)

■ Auto-moto speciál 7-8/2008  

4.8 Test C5 2,0i 16V (103 kW)

■ Auto-moto speciál 9/2009  

4.9 Test C5 2,2 HDi (125 kW)

■ Carauto 17/2008 (sedan)  

Profil ojetiny

■ Ojetiny Světa motorů 2018   ■ Motor 2/2017   ■ Auto7...

Diskusní téma: CITROËN C5 II.

Datum: 13.11.2022

Vložil: Matik

Titulek: Nesrovnalosti v recenzi

Podíval jsem se na parametry přibližně stejných aut Citroen C5 2.0 HDi a VW Passat 2.0 TDi a výsledek je tedy velmi zajímavý, hlavně řečí čísel. Subjektivní pocity jsou jiná kategorie.
1) Vysoká hmotnost -- C5 je jen o 19 kg těžší proti VW,
2) Reakce podvozku na příčná nerovnosti -- C5 absorbuje daleko lépe než VW - hydra vs. pružiny, toto patří do plusů,
3) komplikované ovládání některých funkcí -- obecná nicneříkající fráze, úplně zbytečná, pokud nebude konkrétní specifikace,
4) méně místa na zadních sedadlech - C5 má o 10 cm větší rozvor náprav proti VW, tzn. více místa pro posádku, tedy i pro zadní sedadla, to patří do plusů,
5) velký volant a pevný střed -- potah na volant z C5 pasuje i na VW, pevný střed patří do plusů, nemusí se hledat očima ovládací prvky na volantu, jsou pořád na stejném místě,
6) citelná nedotáčivost -- auta s předním pohonem jsou obecně nedotáčivá,
7) absence praktických držáků -- není uvedeno kterých, nicméně řidič se má plně věnovat řízení, např. držáky na kávu a jiné pití jsou nebezpečné, při polití řidiče je přímo ohrožená bezpečnost provozu,
8) u některých motorizací jen pětistupnová převodovka -- nejedná se o množné číslo, ale jen o jednu motorizaci 1.6HDi,
Závěrem. V plusech chybí kvalitní zpracování, velmi dobré sedačky, úsporné naftové motory, ergonomie, snadné ovládání, přesné řazení, spolehlivost automatických převodovek.

Přidat nový příspěvek