I. / 2001 až 2008 (facelift 2004)

Značka s dvojitým šípem v minulosti proslula jako výrobce vozů s řadou avantgardních řešení. Postupem času jich však ubývalo a dnes z nich zůstalo pouze některými tolik vychvalované a jinými mnohdy zatracované vzduchokapalinové odpružení. To dnes kromě popisované C5 používá ještě vlajková loď téže značky – model C6.

 

 + 

● vysoká úroveň bezpečnosti v případě nárazu (zejména od modernizace)

● nepřekonatelné pohodlí při jízdě

● velmi prostorný interiér

● slušná standardní i volitelná výbava

● vysoká technická úroveň

● světlá výška nezávislá na zatížení

● pružné vznětové motory

● ohleduplnost vůči životnímu prostředí

● moderní elektronické prvky

● účinné brzdy s rychlým nástupem

 

 – 

● nesportovní jízdní vlastnosti

● pouze průměrně přesné řazení

● motory HDI mají ve srovnání s TDI mírně vyšší spotřebu paliva

● měkčí přední sedadla bez výraznějšího bočního vedení

● méně přesné řízení

● ve srovnání s renomovanou konkurencí nižší kvalita zpracování

● velký pokles hodnoty

 

Citroën C5 I. podrobně:

1. Jak je spolehlivý?

Vzduchokapalinový podvozek Citroënu C5 představeného na podzim 2000, je již čtvrtou generací tohoto systému, označenou prozaicky Hydractive III, který v rozporu se svou pověstí funguje zatím opravdu spolehlivě. V C5 existuje od začátku...

Svolávací akce Citroënu C5

2007-12 / Pozor na „automat“

Prosinec 2007 - Samočinné převodovky začínají být poslední dobou velice populární i u evropských řidičů. Zvláště ty moderní, které kromě toho, že samy řadí se také dokážou přizpůsobovat jízdnímu stylu každého jedince – umožňují dokonce změnu převodových stupňů podle vlastního uvážení...

2007-09 / Hluk a vibrace při řazení a rozjíždění s motorem 1,6 16V HDI

Září 2007 - Budete-li si kupovat ojeté Citroëny C3, C4, C5, nebo Picasso s motorem 1,6 16V HDI (TDCi), pak určitě při zkušební jízdě poslouchejte, zdali se u nich, zejména při řazení a záběru spojky, neozývá nepříjemný kovový zvuk, případně bouchání. Rovněž alarmující jsou také zvýšené vibrace...

Hledáte další info k "cépětce"?

1. Novinka ... detailní seznámení s modelem

■ Auto, motor a sport 2/2001   ■ Autohit 23/2000  

2. První jízdní seznámení s vozem

■ Auto, motor a sport 5/2001   ■ Svět motorů 12/2001  

3. Srovnávací testy

■ Autohit 19/2004 (s Peugeot 407 a Renault Laguna)  

4.1 Test C5 2,2 HDI 16V (125 kW)

■ Autohit 4/2007 (kombi)  

4.2 Test C5 2,2 HDI (98 kW)

■ Auto, motor a sport 8/2001    

4.3 Test C5 3,0 V6 (152 kW)

■ Autohit 25/2004  

4.4 Test C5 2,0 16V (100 kW)

■ Svět motorů 10/2003  

Profil ojetiny

■ Bazar Auto7 2009   ■ Nejlepší ojeté vozy 2/2009   ■ Auto7 15/2007   ■ Ojetiny...

Diskusní téma: CITROËN C5

Datum: 13.11.2022

Vložil: Matik

Titulek: Zkušenosti

Otázka do pranice, kdo od rodinného auta požaduje sportovní jízdní vlastnosti? Další otázka co je to nižší kvalita. Tak buď je to kvalitní nebo nekvalitní, kvalita jako taková přece nemá žádné stupně jako např tvrdost materiálů od 1 do 10. Jo a odchylka od spotřeby udávané a skutečné je nižší v porovnání s jinými vozy. Navíc je hodně závislá na řidiči.

Přidat nový příspěvek