I. / 2001 až 2008 (facelift 2004)
Značka s dvojitým šípem v minulosti proslula jako výrobce vozů s řadou avantgardních řešení. Postupem času jich však ubývalo a dnes z nich zůstalo pouze některými tolik vychvalované a jinými mnohdy zatracované vzduchokapalinové odpružení. To dnes kromě popisované C5 používá ještě vlajková loď téže značky – model C6.
+
● vysoká úroveň bezpečnosti v případě nárazu (zejména od modernizace)
● nepřekonatelné pohodlí při jízdě
● velmi prostorný interiér
● slušná standardní i volitelná výbava
● vysoká technická úroveň
● světlá výška nezávislá na zatížení
● pružné vznětové motory
● ohleduplnost vůči životnímu prostředí
● moderní elektronické prvky
● účinné brzdy s rychlým nástupem
–
● nesportovní jízdní vlastnosti
● pouze průměrně přesné řazení
● motory HDI mají ve srovnání s TDI mírně vyšší spotřebu paliva
● měkčí přední sedadla bez výraznějšího bočního vedení
● méně přesné řízení
● ve srovnání s renomovanou konkurencí nižší kvalita zpracování
● velký pokles hodnoty
Citroën C5 I. podrobně:
1. Jak je spolehlivý?
Svolávací akce Citroënu C5
2007-12 / Pozor na „automat“
2007-09 / Hluk a vibrace při řazení a rozjíždění s motorem 1,6 16V HDI
Hledáte další info k "cépětce"?
Diskusní téma: CITROËN C5
Datum: 13.11.2022
Titulek: Zkušenosti
Otázka do pranice, kdo od rodinného auta požaduje sportovní jízdní vlastnosti? Další otázka co je to nižší kvalita. Tak buď je to kvalitní nebo nekvalitní, kvalita jako taková přece nemá žádné stupně jako např tvrdost materiálů od 1 do 10. Jo a odchylka od spotřeby udávané a skutečné je nižší v porovnání s jinými vozy. Navíc je hodně závislá na řidiči.