II. / 2009 až 2016 (facelift 2013)

Zatímco první generace C3 byla bestsellerem, druhá paběrkovala a o každého zákazníka musela tvrdě bojovat. Kvalitativně byla přitom o dost lepší než předchůdce, ale nestačilo to, konkurence byla ještě o kus dál … Všechno zlé může ale být i pro něco dobré: jako ojetina je „dvojka“ rozumnou a výhodnou volbou.

 

 + 

● komfortní odpružení

nízká spotřeba i provozní náklady

● dobrý výhled z vozu

● solidní výbava už u základních verzí

● kvalitní protikorozní ochrana

● osvědčené motory 1,4i a 1,4 Hdi

proti předchůdci prostornější

mírně vyšší pozice sezení 

● kvalitní interiér

 

 – 

● krátké přední sedáky

● tendence odskakování zádi na nerovnostech

● horší dávkování brzd

● u většiny motorů pouze pětistupňová převodovka

● nešlo objednat vyhřívání sedaček

● nepřesné a hlučné řazení

● nepřehledný displej palubního počítače

● málo strmé řízení

● nedostatky v dílenském zpracování

 

Citroën C3 II podrobně:

1. Jak je model spolehlivý?

Hodnocení jiných ...  

2. Jak se v něm žije a co se do něj vejde?

Místa je v C3 II. nečekaně hodně. Stesky na otlačená kolena zadních cestujících byly vyslyšeny, a tak u dvojky o něco narostl rozvor (2466 mm) a kousek se ubralo také z kufru (300 l). Přístrojová deska je ergonomicky zvládnutá dobře, její...

4.0 Jaká je technika?

Generační změnu výrobce nijak moc nevymýšlel a druhou generaci rozjel s osvědčenou technikou předchůdce. Žel i s tím, co se moc nepovedlo (SensoDrive). Model zdokonaloval za pochodu, na trhu ojetin se tak lze setkat se širokou...

4.1 Jaké jsou benzínové motory?

 NEBRAT ...  1,6 VTi (88 kW).  DŮVOD: Motor vzešlý ze spolupráce PSA s BMW vyniká pružností a rychlou reakcí, ale pro vůz velikosti C3 je možná zbytečným přepychem. Hlavně s ohledem na jeho vrtochy, přecitlivělou elektroniku...

4.2 Jaké jsou diesely?

 DOPORUČUJEME ...  NAFTA 1,4 HDI 8V (50 kW).  DŮVOD: Žádný sportovec, ne moc tichý, ani nejúspornější, přesto pod kapotou C3 volba k doporučení. Diesel je to lehký, přiměřeně jednoduchý a rychle se zahřívající, který při rozumném...

5. Jak se s ním jezdí?

Potěší komfort odpružení, který podobný měl předchůdce. Na druhou stranu stabilita na nerovnostech, naklánění karosérie v zatáčkách ani řízení nejsou tady zrovna ideální. Ostatně to rovněž nebylo ctností první cé-trojky …   

6. Jaké závady ho postihují nejčastěji?

● klepající tyčky stabilizátoru ● předčasně opotřebená spojka ● nerovnoměrný běh benzínových motorů  

7. Model v číslech a faktech ...

Rozměry: 3941x1728x1524 mm.  Rozvor: 2466 mm.  Zavazadlový prostor: 300-1121 l.  Nádrž: 50 l.  Pohon: přední kola.  Prodej v ČR: ano.  

8. Takhle s ním šel čas ...

2009: uvedení v listopadu, motory 4 benzínové (1,1 8V/44, 1,4 8V/54, 1,4 16V/70 a 1,6 16V/88) a 2 nafty (1,4/50 a 1,6/66).  2010: nafta vždy s filtrem FAP, nově nafta 1,6 8V/68 a 82 a systém start-stop.  2013: facelift (březen),...

Svolávací akce Citroënu C3 II

2015-06-02 / Povolené šrouby

2. 6. 2015 - Citroën z vozů DS sice udělal samostatnou značku, nicméně do doby, kdy budou auta obou značek technicky stejná, budou mít i stejné problémy. Právě nyní francouzský výrobce řeší takovou svolávací akci – týká se jak modelu C3, tak DS3. Do servisu se musí dostavit vozy...

2014-09-08 / Špatné jízdní vlastnosti

8. 9. 2014 – Šrouby na přední lichoběžníkové nápravě se mohou u modelů Citroën C3 a DS3 v důsledku provozu zlomit, a tím ovlivnit jízdní chování vozidla. Na problém upozorňují v sousedním Německu, kde kvůli tomu pro dotčené modely (vyrobené mezi 25. 9. až 26. 11. 2013)...

2011-2012 / Ruční brzda, špatná autobaterie, prasklý zemnicí kabel ...

2011: nevhodný komponent v ruční brzdě.  2012: špatná autobaterie u vozů vyrobených 10/2010 až 4/2011.  2012: prasklý zemnicí kabel baterie u vozů 10/2009 až 11/2011.  

Náš test Citroënu C3 II.

2013-10-16 / Citroën C3 1,6 VTi (88 kW)

190 km/h / 8,9 s / 5,9 l/100 km.   Až ten druhý ... Starší modely to nemají dnes vůbec lehké. Aktuální automobily totiž přinášejí strašně moc nových věcí, které starší už z různých důvodů nemohou nabídnout. Vinou toho se pak víceméně...

Hledáte další info k "cétrojce" II?

Profil ojetiny

■ Autotip 24/2017   ■ Svět motorů 22/2015  

Diskusní téma: CITROËN C3 II.

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek