II. / 2009 až 2016 (facelift 2013)
Zatímco první generace C3 byla bestsellerem, druhá paběrkovala a o každého zákazníka musela tvrdě bojovat. Kvalitativně byla přitom o dost lepší než předchůdce, ale nestačilo to, konkurence byla ještě o kus dál … Všechno zlé může ale být i pro něco dobré: jako ojetina je „dvojka“ rozumnou a výhodnou volbou.
+
● komfortní odpružení
● nízká spotřeba i provozní náklady
● dobrý výhled z vozu
● solidní výbava už u základních verzí
● kvalitní protikorozní ochrana
● osvědčené motory 1,4i a 1,4 Hdi
● proti předchůdci prostornější
● mírně vyšší pozice sezení
● kvalitní interiér
–
● krátké přední sedáky
● tendence odskakování zádi na nerovnostech
● horší dávkování brzd
● u většiny motorů pouze pětistupňová převodovka
● nešlo objednat vyhřívání sedaček
● nepřesné a hlučné řazení
● nepřehledný displej palubního počítače
● málo strmé řízení
● nedostatky v dílenském zpracování
Citroën C3 II podrobně:
2. Jak se v něm žije a co se do něj vejde?
Místa je v C3 II. nečekaně hodně. Stesky na otlačená kolena zadních cestujících byly vyslyšeny, a tak u dvojky o něco narostl rozvor (2466 mm) a kousek se ubralo také z kufru (300 l). Přístrojová deska je ergonomicky zvládnutá dobře, její...
4.0 Jaká je technika?
Generační změnu výrobce nijak moc nevymýšlel a druhou generaci rozjel s osvědčenou technikou předchůdce. Žel i s tím, co se moc nepovedlo (SensoDrive). Model zdokonaloval za pochodu, na trhu ojetin se tak lze setkat se širokou...
4.1 Jaké jsou benzínové motory?
NEBRAT ...
1,6 VTi (88 kW).
DŮVOD: Motor vzešlý ze spolupráce PSA s BMW vyniká pružností a rychlou reakcí, ale pro vůz velikosti C3 je možná zbytečným přepychem. Hlavně s ohledem na jeho vrtochy, přecitlivělou elektroniku...
4.2 Jaké jsou diesely?
DOPORUČUJEME ...
NAFTA 1,4 HDI 8V (50 kW).
DŮVOD: Žádný sportovec, ne moc tichý, ani nejúspornější, přesto pod kapotou C3 volba k doporučení. Diesel je to lehký, přiměřeně jednoduchý a rychle se zahřívající, který při rozumném...
5. Jak se s ním jezdí?
Potěší komfort odpružení, který podobný měl předchůdce. Na druhou stranu stabilita na nerovnostech, naklánění karosérie v zatáčkách ani řízení nejsou tady zrovna ideální. Ostatně to rovněž nebylo ctností první cé-trojky …
6. Jaké závady ho postihují nejčastěji?
● klepající tyčky stabilizátoru
● předčasně opotřebená spojka
● nerovnoměrný běh benzínových motorů
7. Model v číslech a faktech ...
Rozměry: 3941x1728x1524 mm.
Rozvor: 2466 mm.
Zavazadlový prostor: 300-1121 l.
Nádrž: 50 l.
Pohon: přední kola.
Prodej v ČR: ano.
8. Takhle s ním šel čas ...
2009: uvedení v listopadu, motory 4 benzínové (1,1 8V/44, 1,4 8V/54, 1,4 16V/70 a 1,6 16V/88) a 2 nafty (1,4/50 a 1,6/66).
2010: nafta vždy s filtrem FAP, nově nafta 1,6 8V/68 a 82 a systém start-stop.
2013: facelift (březen),...
Svolávací akce Citroënu C3 II
2015-06-02 / Povolené šrouby
2. 6. 2015 - Citroën z vozů DS sice udělal samostatnou značku, nicméně do doby, kdy budou auta obou značek technicky stejná, budou mít i stejné problémy. Právě nyní francouzský výrobce řeší takovou svolávací akci – týká se jak modelu C3, tak DS3. Do servisu se musí dostavit vozy...
2014-09-08 / Špatné jízdní vlastnosti
8. 9. 2014 – Šrouby na přední lichoběžníkové nápravě se mohou u modelů Citroën C3 a DS3 v důsledku provozu zlomit, a tím ovlivnit jízdní chování vozidla. Na problém upozorňují v sousedním Německu, kde kvůli tomu pro dotčené modely (vyrobené mezi 25. 9. až 26. 11. 2013)...
2011-2012 / Ruční brzda, špatná autobaterie, prasklý zemnicí kabel ...
2011: nevhodný komponent v ruční brzdě.
2012: špatná autobaterie u vozů vyrobených 10/2010 až 4/2011.
2012: prasklý zemnicí kabel baterie u vozů 10/2009 až 11/2011.
Náš test Citroënu C3 II.
2013-10-16 / Citroën C3 1,6 VTi (88 kW)
190 km/h / 8,9 s / 5,9 l/100 km.
Až ten druhý ...
Starší modely to nemají dnes vůbec lehké. Aktuální automobily totiž přinášejí strašně moc nových věcí, které starší už z různých důvodů nemohou nabídnout. Vinou toho se pak víceméně...
Hledáte další info k "cétrojce" II?
Diskusní téma: CITROËN C3 II.
Nebyly nalezeny žádné příspěvky.