I. / 2005 až 2014 (facelift 2008 a 2012)

C1 je i přes značku svého původu vlastně tuzemským vozem – vyrábí se v závodě TPCA ve východočeském Kolíně. Smělé plány zaplavit těmito vozy českou kotlinu vzaly záhy za své a to kvůli příliš vysoké ceně. Chtít přes 250 000 korun za spoře oděný a na první pohled až komicky jednoduchý vůz byla věru troufalost, jíž zákazníci patřičně potrestali.

 

 + 

● litrový tříválec je úsporný a naprosto spolehlivý

● dobrá manévrovatelnost v městském provozu

● velmi nízké provozní i udržovací náklady

● možnost tří- i pětidveřové verze

● dobré jízdní vlastnosti

● vzhledem k vnějším rozměrům velký vnitřní prostor

● účinné brzdy

● dostatek odkládacích prostor

● solidně tuhá karosérie

 

 – 

● spartánský interiér

● ESP ani posilovač řízení nebyly ve standardu

● průsaky vody pod víkem zavazadelníku

● velké plastové spínače na palubce občas popraskají

● malý zavazadlový prostor a obtížně přístupný

● odklápění sedaček u třídveřové verze bez paměti

● absence uzavíratelné schránky před spolujezdcem

● chybí vnitřní cirkulace vzduchu u typů bez klimatizace

● zadní okna nejsou stahovací

● sedačky bez výraznějšího bočního vedení

● nekomfortní jízda s robotizovanou převodovkou (MMT)

 

Citroën C1 I. podrobně:

1. Jak je model spolehlivý?

Minimum složité techniky se projevuje na skvělé spolehlivosti všech tří kolínských minivozů. Vůz potěší dostatečně dimenzovaným a trvanlivým podvozkem a výkonnými brzdami. Motory umí nadchnout, ale smysl tu dává jen ten benzínový. Rovněž mezi...

2. Jak se v něm žije a co se do něj vejde?

Na rozdíl od techniky a pohonu zbytek auta už tolik nadšení nevzbuzuje. Nejvíce výrobce šetřil zcela proti zažitým zvyklostem tam, kde je to vidět úplně nejvíce. Na exteriéru a v interiéru. V případě prvního tak zcela chybí třetí, či páté...

4.0 Jaká je technika?

Bližší zkoumání tohoto zdánlivě nezajímavého vozu odhalí překvapivé a vskutku nečekané skutečnosti. Třeba podvozek vozu, na nějž ale oko běžného zákazníka nedohlédne, svoji robustností a poctivostí překonává vše, co bylo dosud v této třídě...

4.1 Jaké jsou benzínové motory?

Zážehový řadové tříválec s rozvodem DOHC, proměnným časováním a vícebodovým vstřikováním paliva – 1,0i 12V (50 kW).   ...

4.2 Jaké jsou diesely?

Vznětový přeplňovaný řadový čtyřválec s rozvodem OHC a vystřikováním Common rail Bosch CP3 – 1,4 HDI 8V (40 kW)    ...

6. Jaké závady ho postihují nejčastěji?

● anomálie v chodu zážehového motoru (řešeno úpravou kabelového svazku, nebo výměnou řídící jednotky) ,,, rok 2005  ● svítící kontrolka airbagu (měnila se řídící jednotka a to ve svolávací akci XVQ - rok 2005)  ● vadný...

7. Model v číslech a faktech ...

Karosérie: tří-, nebo pětidveřový hatchback.  Rozměry: 3435 x 1630 x 1465 mm.  Rozvor: 2340 mm  Zavazadlový prostor: 140 až 750 l.  Palivová nádrž: 35 l.  Oficiální prodej v ČR: ano.  

8. Takhle s ním šel čas ...

2005: Představení vozu na jarním Ženevském autosalonu spolu s Toyotou Aygo a Peugeotem 107. Tří- a pětidveřová karosérie, zážehový motor 1,0, vznětový 1,4 HDi. 2008: V listopadu modernizace vozu. Inovovaná přední část, nové obložení interiéru,...

Svolávací akce Citroënu C1

2015-03-23 / Neříditelné auto

23. 3. 2015 – Z Německa dorazila zpráva o tom, že u jednoho z kolínských modelů – konkrétně Citroënu C1 – hrozí, že mu znenadání prasknou tyče předního tlumiče, takže se vůz může stát neřiditelným. Konkrétně se projevuje u vozů vyrobených v červnu, červenci a srpnu...

2014-03-16 / Praská zadní náprava

16. 3. 2014 - Netrvalo dlouho a stejný problém se zadní nápravou, jaký se objevil u Peugeotu 107, je hlášen rovněž u Citroënu C1. Vozy vyrobené posledních šest dní v červenci 2013 mají nesprávně svařenou zadní nápravu, která v důsledku toho může prasknout a způsobit nehodu....

Hledáte další info k "céjedničce" I?

4.1 Test C1 1,0 VVT-i (50 kW)

■ Auto-moto speciál 7-8/2009  

Profil ojetiny

■ Ojetiny Světa motorů 2013   ■ Autotip 24/2015   ■ Zánovní vozy Auto7...

Diskusní téma: CITROËN C1

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek