I. / 1990 až 1998 (facelift 1994)

Tu a tam se objevují hlasy, že nejlepší automobily již byly vyrobeny v minulosti, a že současná produkce dává přednost kvantitě a rychlým modelovým obměnám před skutečnou kvalitou  a poctivostí. Minimálně v případě poslední generace Audi 100  jsou však nostalgické nářky opravdu namístě.

 

 + 

● odolnost proti stáří i opotřebení

● kvalitní dílenské zpracování interiéru i karosérie

● komfort odpružení

● vnitřní prostornost

● funkční a spolehlivý pohon všech kol quattro

● nadčasové tvary

● pružný výkonný a velmi úsporný motor 2,5 TDI

 

  

● malý základní objem zavazadelníku (Avant)

● vzácný výskyt verze quattro s dieselem

● málo strmé a přesné řízení

● poněkud těžkopádné jízdní vlastnosti (verze s předním pohonem)

● obliba vozu mezi zloději

● obtížná výměna rozvodového řemene (2,5 TDI)

● vlivem malého odpadního tepla pomalý nástup topení (motory TDI)

 

Co radí náš konzultant?

JAN KUPEC: Největší problém tohoto modelu se jmenuje TDI. U těchto dieselů docházelo k uvolnění spodní řemenice rozvodů na konci klikového hřídele. Problém signalizovaly horší starty a důsledek byl ten, že se mohlo rozhodit celé časování palivového čerpadla a poté mohla přijít katastrofa. U benzínových motorů může dojít ke kolísání volnoběžných otáček, ale z 90 procent byla tato závada odstraněna výměnou hadice sání za škrtící klapkou, což je finančně téměř zanedbatelné. Jednou z častějších závad bylo také prasknutí rozvodového řemene.

 

Audi 100 a A6 I. podrobně:

1. Jak je spolehlivý?

Sedan Audi 100 generace C4 naběhl do výroby v prosinci 1990 a o rok později přibylo i velmi oblíbené kombi Avant. Proti předchozímu „Doutníku“ se interiér mnoho nezměnil, byl sice trochu prostornější, ale zůstaly rámové opěrky hlavy, nepříliš...

Svolávací akce Audi 100 a A6 (C4)

Nebyly nalezeny žádné záznamy.

Hledáte další info k A6 I?

4. Test A6 2,8 V6 (142 kW)

■ Automobil revue 7/1996  

Profil ojetiny

■ AutoOjetiny 8/2008   ■ Ojetiny od A do Z 2006   ■ Autohit 5/2000  

Diskusní téma: AUDI 100 a A6

Datum: 24.09.2017

Vložil: Michal

Titulek: Nepříliš pohodlný posez vzadu

V Audi 100 bylo vzadu místa víc než dost,tak nechápu proč nepříliš pohodlný posez zůstal.A rámové opěrky hlavy se mi na modelu C3 typ 44 líbily,u kulatý stovky už byly poměrně zastaralý

Přidat nový příspěvek