I. (937) / 2003 až 2010
Nenápadné, leč pohledné kupé nižší střední třídy si odbylo premiéru v březnu
2003 na autosalónu v Ženevě, jeho výroba pak začala na konci listopadu téhož
roku. Celkem bylo v italském závodě Pomigliano do konce roku 2010 vyrobeno
80 832 modelů GT.
+
● atraktivní vzhled a sportovní chování
● dobře tlumí běžné nerovnosti
–
● častý výskyt malých závad
● horší dílenské zpracování
Květen 2007 - Asi tou nejlepší věcí na vozech značky Alfa Romeo vždy byly jejich motory, a to nejen čtyřválcové, ale i šestiválcové. Ač konstrukční původ agregátů kubatur 2,5, 3,0 či 3,2 litru bychom vysledovali v roce 1978, po stránce jízdních výkonů jsou to naprosto fantastické motory. Bez jakékoliv prodlevy zabírají již z nejnižších otáček, neuvěřitelně rychle se vytáčejí, mají působivou gradaci výkonu a bleskově reagují na každý pokyn plynového pedálu. Velmi zajímavá je právě největší, 3,2litrová, verze, jež vznikla pro pohon vrcholných sportovních modelů 156 GTA a 147 GTA, v nich měla výkon 184 kW. Poté se představila druhá varianta „třidvojky“ s civilnějším laděním (a výkonem 177 kW) určená pro vozy GTV, Spider, 166 a GT. Z nich se dodnes vyrábí pouze ten posledně jmenovaný. A je také poslední, z pod jehož kapoty může ještě zadunět opravdový alfácký úderný motor. Agregáty stejné kubatury nabízené v modelech Brera, Spider a 159 jsou totiž od australského Holdenu a i přes použití modernější techniky (přímé vstřikování paliva, proměnné časování ventilů) mají k údernosti předchůdce pořádně daleko.
Svolávací akce Alfy Romeo GT
Nebyly nalezeny žádné záznamy.
Hledáte další info ke GT?
Diskusní téma: ALFA GT
Nebyly nalezeny žádné příspěvky.