I. / 1994 až 2005

Sportovní ladění mají všechny vozy Alfa Romeo, ale čistokrevnými sporťáky jsou jen blízce příbuzné modely GTV a Spider. Přesto v říjnu roku 1994 představené modely mají moderní konfiguraci poháněcího ústrojí – tedy motor napříč a pohon předních kol. Mnoho dílů použitých pro stavbu GTV a spideru tak známe z jiných alf romeo, a dokonce i z fiatů.

 

 + 

● zábavná jízda

● nadčasový design

● pružnost a výkon motorů

● sportovní zvuk

● propracovaná zadní náprava redukuje nedotáčivost

● úžasný zátah šestiválcového motoru

 

 – 

● omezená tuhost karosérie (zejména spider)

● choulostivé šestnáctiventilové čtyřválce

● „opičí“ poloha za volantem

● dlouhé dráhy řazení

● na svou dobu archaické ovládací prvky

● slabé brzdy se sklony k vadnutí

 

Alfa Spider / GTV podrobně:

1. Jak je spolehlivý?

Spider a GTV jsou postaveny ještě na platformě Fiatu Tipo, s nímž mají prakticky zcela shodnou přední nápravu. Aby s těžkými šestiválci v přídi nebyly příliš nedotáčivé, dostaly úplně jinou zadní nápravu, jež svou složitostí a...

4. Jaké jsou benzínové motory?

Zážehové motory: řadové čtyřválce  1,8i 16V T.S. (106 kW) 2,0i 16V T.S. (114, 110 kW) Zážehové motory: vidlicové šestiválce  2,0i V6 12V Turbo (148 kW) 3,0 V6 12V (141 kW) 3,0 V6 24V (162 kW) 3,2 V6 24V (177 kW)   Motorů...

5. Jak se s ním jezdí?

Oba vozy mají zajímavé jízdní vlastnosti, přičemž očekávaná masívní nedotáčivost se překvapivě nekoná. To spíš záď je zejména za horších adhezních podmínek (mokrá vozovka) mírně nervózní. Poměr cena/výkon motoru je u ojetých modelů GTV a Spider...

6. Jaké závady ho postihují nejčastěji?

● závady osvětlení ● opotřebená ramena předních kol ● vůle v táhlech předního příčného stabilizátoru ● vůle v zadní víceprvkové hliníkové nápravě ● přetržený rozvodový řemen či řemen pohonu vyvažovacího hřídele (v...

7. Model v číslech a faktech ...

Karosérie: dvoudveřový kabriolet nebo kupé. Zážehové motory:  řadové čtyřválce 1,8i 16V T.S. (106 kW), 2,0i 16V T.S. (114, 110 kW) vidlicové šestiválce 2,0i V6 12V Turbo (148 kW), 3,0 V6 12V (141 kW), 3,0 V6 24V (162 kW), 3,2 V6 24V...

8. Takhle s ním šel čas ...

1994: Představení modelu – kupé GTV a kabriolet Spider. Motory 2,0 Twin Spark 16V (110 kW) a 3,0 V6 (141 kW). 1998: Drobná modernizace modelu. Nové motory 1,8 TS 16V (106 kW), 2,0 TS 16V (114 kW), 2,0 V6 turbo 148 kW a 3,0 V6 24V (162...

Svolávací akce Alfy Romeo Spider a GTV

Nebyly nalezeny žádné záznamy.

Hledáte další info ke Spideru a GTV?

Profil ojetiny

■ AutoOjetiny 2/2007   ■ Auto7 13/2007   ■ Ojetiny od A do Z 2006  

Diskusní téma: ALFA SPIDER & GTV

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek