I. (916) / 1994 až 2006 (facelift 1998)

Sportovní nádech mají všechny vozy Alfa Romeo, ale čistokrevnými sporťáky 

jsou jen blízce příbuzné modely GTV a Spider. Přestože mají motory napříč 

a pohon předních kol ... GTV vyhlásil v roce 1998 Jeremy Clarkson (TopGear) 

nejlepším sportovním autem roku, Alfa jich během 12leté produkce vyrobila 

41 700, spider vznikl v 39 tisících exemplářích.

 

 + 

● zábavná jízda

● nadčasový design

● pružnost a výkon motorů

● sportovní zvuk

● propracovaná zadní náprava redukuje nedotáčivost

● úžasný zátah šestiválcového motoru

 

 – 

● omezená tuhost karosérie (zejména spider)

● choulostivé šestnáctiventilové čtyřválce

● „opičí“ poloha za volantem

● dlouhé dráhy řazení

● na svou dobu archaické ovládací prvky

● slabé brzdy se sklony k vadnutí

 

Alfa Spider / GTV podrobně:

1. Jak je spolehlivý?

Spider a GTV jsou postaveny ještě na platformě Fiatu Tipo, s nímž mají prakticky zcela shodnou přední nápravu. Aby s těžkými šestiválci v přídi nebyly příliš nedotáčivé, dostaly úplně jinou zadní nápravu, jež svou složitostí a...

4. Jaké jsou benzínové motory?

Zážehové motory: řadové čtyřválce  1,8i 16V T.S. (106 kW) 2,0i 16V T.S. (114, 110 kW) Zážehové motory: vidlicové šestiválce  2,0i V6 12V Turbo (148 kW) 3,0 V6 12V (141 kW) 3,0 V6 24V (162 kW) 3,2 V6 24V (177 kW)   Motorů...

5. Jak se s ním jezdí?

Oba vozy mají zajímavé jízdní vlastnosti, přičemž očekávaná masívní nedotáčivost se překvapivě nekoná. To spíš záď je zejména za horších adhezních podmínek (mokrá vozovka) mírně nervózní. Poměr cena/výkon motoru je u ojetých modelů GTV a Spider...

6. Jaké závady ho postihují nejčastěji?

● závady osvětlení ● opotřebená ramena předních kol ● vůle v táhlech předního příčného stabilizátoru ● vůle v zadní víceprvkové hliníkové nápravě ● přetržený rozvodový řemen či řemen pohonu vyvažovacího hřídele (v...

7. Model v číslech a faktech ...

Karosérie: dvoudveřový kabriolet nebo kupé. Zážehové motory:  řadové čtyřválce 1,8i 16V T.S. (106 kW), 2,0i 16V T.S. (114, 110 kW) vidlicové šestiválce 2,0i V6 12V Turbo (148 kW), 3,0 V6 12V (141 kW), 3,0 V6 24V (162 kW), 3,2 V6 24V...

8. Takhle s ním šel čas ...

1994: Představení modelu – kupé GTV a kabriolet Spider. Motory 2,0 Twin Spark 16V (110 kW) a 3,0 V6 (141 kW). 1998: Drobná modernizace modelu. Nové motory 1,8 TS 16V (106 kW), 2,0 TS 16V (114 kW), 2,0 V6 turbo 148 kW a 3,0 V6 24V (162...

Svolávací akce Alfy Romeo Spider a GTV

Nebyly nalezeny žádné záznamy.

Hledáte další info ke Spideru a GTV?

3. Srovnávací testy

■ Autotip 8/2000 (kupé ... s Alfa GTV / 1973)   ■ Autotip 19/1999 (kupé ... s Ford...

4.1 Test GTV-Spider 3,0 V6 24V (162 kW)

■ Autotip 2/1998 (kupé)  

4.2 Test GTV-Spider 2,0 V6 (148 kW)

■ Autotip 19/1999  

4.3 Test GTV-Spider 3,2 V6 (176 kW)

■ Svět motorů 27/2004 (kabrio)  

Profil ojetiny

■ AutoOjetiny 2/2007   ■ Auto7 13/2007   ■ Ojetiny od A do Z...

Diskusní téma: ALFA SPIDER & GTV

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek