I. / 2008 ... (facelift 2013)

Alfám se v Česku moc nedaří a nedůvěra v ně nabytá z přelomu století k nim přetrvává dodnes. V případě malého hatchbacku MiTo je to trochu škoda – společně s Mini od BMW jde asi o nejatraktivnější malé auto a třeba motory má pohledná Italka rozhodně spolehlivější.

 

 + 

● dynamické motory

● agilní jízdní vlastnosti

● komfort podvozku

● spolehlivý dvojspojkový automat

● prostor a pohodlí na předních sedadlech

● nízké provozní náklady

● atraktivní vzhled

● zajímavé prvky výbavy (například DNA, adaptivní tlumiče)

 

 – 

● vysoké ceny

● servisní intervaly Long-life

● kvalita řazení pětistupňových převodovek

● horší směrová stabilita ve vyšších rychlostech

● málo místa na zadních sedačkách, malý zavazadelník

● průměrná torzní tuhost karosérie

● pazvuky v interiéru za studena

 

Alfa Romeo MiTo podrobně:

1. Jak je model spolehlivý?

Hodně zjednodušeně řečeno: je to Alfa Romeo, tak se připravte na celkem pravidelné zabývání se nějakým problémem či závadou. MiTo využívá techniky Grande Punta od Fiatu, která většinou nekončí fatálními konci. Ve výsledku jde v případe mita mnohdy o...

2. Jak se v něm žije a co se do něj vejde?

Prostornost i pohodlí v přední části kabiny jsou bez připomínek. Dozadu se "leze" o poznání hůř. Kufr má sice slušné rozměry, ale tahat těžší věci z jeho dna přes velmi vysokou hranu není nic příjemného. Interiér má nápad, materiály i zpracování ale...

3. Jakou karosérii a variantu zvolit?

Pouze třídveřová karosérie skýtá jistá omezení. Vůz je sice pětimístný, ale dozadu se stěží vejdou dva dospělí.  

4.0 Jaká je technika?

Pod atraktivním obalem se de facto skrývá technika Fiatu Grande Punto. Jednodušší podvozek s vlečenou zadní nápravou může být možná jízdně zklamáním, motoricky ale alfa nijak nestrádá. V jejím portfoliu najdete širokou paletu benzínových i...

4.2 Jaké jsou diesely?

 DOPORUČUJEME ... 1,6 JTDm 16V (99-125 kW). Jeden z nejspolehlivějších naftových motorů s tímto objemem na trhu. Nabídne perfektní pružnost, dobré odhlučnění a nízkou spotřebu. Díky silnému spodnímu i střednímu pásmu otáček i dlouhým...

5. Jak se s ním jezdí?

Plynové tlumiče v mitu jsou excelentní, auto se chová plynule, má dobrou přilnavost a malé náklony v zatáčkách. Jen přejezd velkých nerovností odhalí omezené zdvihy pérování a průměrnou tuhost karosérie. Nedotáčivost se podařilo zredukovat...

6. Jaké závady ho postihují nejčastěji?

● drobné, ale permanentní závady elektroinstalace ● předčasně opotřebené spojkové ložisko ● koroze výfuku (hlavně u benzínů)  

7. Model v číslech a faktech ...

Rozměry: 4063x1720x1446 mm.  Rozvor: 2511 mm.  Zavazadlový prostor: 270 l.  Nádrž: 45 l.  Pohon: přední kola.  Prodej v ČR: ano.  

8. Takhle s ním šel čas ...

2008: uvedení v září, motory 5 benzínových (1,4 8V/58, 1,4 16V/58 a 70 a 1,4T 16V/88 a 114) a 2 naftové (1,3T/66 a 1,6T/88).  2009: nové benzíny 1,4 16V/77 a 1,4T 16V/99-125, dvouspojková převodovka (TCT).  2011: rozšíření nabídky o...

Svolávací akce Alfy Romeo MiTo

Špatný kabel u baterie, nedotažená svorka na nápravě ...

2009: nesprávně umístěný plusový kabel akumulátoru u verzí 1,6 JTDm vyrobených do 2/2009.  2010: nedotažená svorka na přední nápravě u verzí 1,4T z období 4/2009 až 4/2010.  2012: abnormální hlučnost při řazení rychlostních stupňů u 1,4T vyrobených 10-11/2011.  

Hledáte další info k MiTu?

2. První jízdní seznámení s vozem

■ Automobil 8/2013 (facelift)  

4. Test MiTo 1,4T (114 kW)

■ Auto7 3/2009 (dlouhodobý)  

Profil ojetiny

■ Svět motorů 8/2015  

Diskusní téma: ALFA MITO

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek