I. / 1986 až 1992

V roce 1992 skončila výroba poslední opravdové alfy – pohodlného sedanu s pohonem zadních kol systémem transaxle. Budete se divit, ale tyto staré alfy byly nejen rychlé, nýbrž i odolné.

 

 + 

● vynikající jízdní vlastnosti

● solidní komfort

● odolná mechanika

● vynikající dynamika zážehových motorů

● jednou bude veteránem

 

  

● špatná ochrana proti korozi

● nevalná aerodynamika

● stále hůře dostupné náhradní díly

 

Alfa 75 podrobně:

1. Jak je spolehlivý?

Výroba modelu 75 skončila v roce 1992. Mechanika tohoto automobilu platí za celkem solidní (je asi nejlepší ze všech starších vozů Alfa Romeo), ne však ochrana proti korozi. Sehnat nezkorodovaný exemplář je tak poměrně těžké. Kdo jej ovšem...

2. Jak se v něm žije a co se do něj vejde?

Překvapí především velmi dobrá výbava v čele se systémem palubní kontroly, velmi slušný komfort posádky, daný zejména příkladnými rozměry sedadel a také dobře vyladěným odpružením.  

4.1 Jaké jsou benzínové motory?

Zážehové motory: řadové čtyřválce  1,6 (81 kW) 1,8 (88 kW) 2,0 (94 kW) 2,0 Twin Spark (108 kW) 1,8i Turbo (113 kW) Zážehové motory: vidlicové šestiválce  2,5 V6 (112 kW) 3,0 V6 (140 kW)   Zážehové motory s rozvodem OHC...

4.2 Jaké jsou diesely?

Vznětové motory: čtyřválce  2,0 TD (68 kW) 2,4 TD (81 kW)   Diesely jsou víceméně bezproblémové, avšak poněkud nestylové. Jsou z produkce VM Motori.  

5. Jak se s ním jezdí?

Svými hranatými tvary dnes pětasedmdesátka příliš nezaujme. Na tomto čtyřdveřovém sedanu stojí za pozornost především unikátní systém pohonu nazývaný transaxle. U jím vybavených vozů je motor uložen vpředu podélně stejně jako třeba u modelů značek...

6. Jaké závady ho postihují nejčastěji?

● koroze ● rezonance dílů interiéru ● předčasné opotřebení brzd ● závady elektroinstalace ● opotřebovaná synchronizace převodovky ● únik oleje z motoru a převodovky ● přetržený rozvodový řemen (pouze motory...

7. Model v číslech a faktech ...

Karosérie: čtyřdveřový sedan. Zážehové motory: řadové čtyřválce 1,6 (81 kW), 1,8 (88 kW), 2,0 (94 kW), 2,0 Twin Spark (108 kW) a 1,8i Turbo (113 kW), vidlicové šestiválce 2,5 V6 (112 kW) a 3,0 V6 (140 kW). Vznětové motory: čtyřválce...

8. Takhle s ním šel čas ...

1986: Zahájení sériové výroby modelu. Motory 1,8 l, 2,5 l V6 a 3,0 l V6 (192 k). 1987: Nové motory 2,0 l a 2,0 l TD. 1988: Nové motory 1,6 a 1,8 Turbo. Motor 2,0 (94 kW) nahrazen motorem 2,0 Twin Spark (108 kW) se dvěma zapalovacími...

Svolávací akce Alfy Romeo 75

Nebyly nalezeny žádné záznamy.

Diskusní téma: ALFA 75

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek