I. (936) / 1998 až 2007 (facelift 2004)

Nástupce typu 164 se představil v roce 1998. To už existovala mimořádně 

ceněná, menší „stopadesátšestka“, jejíž úspěch ovšem nedokázal zopakovat. 

Třeba proto, že i jako nový měl tento vůz některé objektivní slabiny.

 + 

● atraktivní design

● pružné a výkonné zážehové šestiválce s krásným zvukem

● útulný interiér

● výkonné a pružné pětiválcové vznětové motory

● nízké ceny ojetin

 

 – 

● slabé brzdy

● ztráta brzdného účinku při opakovaném namáhání

● rázy do řízení při přejezdu nerovností v zatáčce

● řidičské chyby trestá vybočením zádi (do roku 2001)

● nedostatek prostoru vpředu

● ponořování přídě při brzdění

 

Alfa 166 podrobně:

2. Jak se v něm žije a co se do něj vejde?

Zatímco ve střední třídě má italská značka skutečný prodejní šlágr, její model vyšší střední třídy je úspěšný víceméně jen doma, v Itálii,  jinde zapadá v konkurenci německých a francouzských vozů. U velkého automobilu se designérům...

4.1 Jaké jsou benzínové motory?

Zážehové motory: řadový čtyřválec  2,0i 16V TS (110 - 114 kW) Zážehové motory: vidlicové šestiválce  2,5 V6 24V (140 kW) 3,0 V6 24V (166 kW) 3,2 V6 24V (177 kW) 2,0 V6 12V turbo (151 kW).   K tomu, aby automobil mohl na...

4.2 Jaké jsou diesely?

Vznětové motory: pětiválcové turbodiesely  2,4 JTD (100, 103 nebo 110 kW) 2,4 JTD 20V (1125 kW)   Nejlépe prodejnou Alfou 166 v ojetém stavu je provedení se vznětovým pětiválcem 2,4 JTD se systémem Common Rail. Ten měl ze začátku...

5. Jak se s ním jezdí?

V souladu s jeho reprezentativním posláním jsou jízdní vlastnosti spíše komfortní, což ne všichni příznivci značky schvalují. V zatáčkách se vůz ještě chová dost dobře, ale při brzdění se mu výrazně ponořuje příď a odlehčuje záď. Při...

6. Jaké závady ho postihují nejčastěji?

● závady elektroniky ● výrazné opotřebení zážehových motorů vlivem nedostatku oleje ● nefunkční palivové čerpadlo ● prasklý rozvodový řemen (zejména diesel a zážehové šestiválce) ● ohnutá kliková hřídel po havárii (2,4...

7. Model v číslech a faktech ...

Karosérie: čtyřdveřový sedan. Zážehové motory: řadový čtyřválec 2,0i 16V TS (110 - 114 kW), vidlicové šestiválce 2,5 V6 24V (140 kW), 3,0 V6 24V (166 kW), 3,2 V6 24V (177 kW) a 2,0 V6 12V turbo (151 kW). Vznětové motory: pětiválcové...

8. Takhle s ním šel čas ...

1998: Nový model 166. Motory 2,0 Twin Spark, 2,5 V6 24V, 3,0 V6 24V, 2,0 V6 12V turbo a pětiválcový turbodiesel se vstřikováním Common Rail 2,4 JTD (100 kW). 2000: Výkon motoru 2,4 JTD zvýšen na 103 kW. 2002: Výkon motoru 2,4 JTD...

Svolávací akce Alfy Romeo 166

2005-05 / Aktivují se samy airbagy

Květen 2005 - Nepříjemné překvapení pro posádku může přinést svezení s limuzínou Alfa Romeo 166. Kvůli selhání řídicí jednotky může u nich totiž dojít k neočekávané aktivaci airbagů a bezpečnostních pásů. Tuto nepříjemnost je třeba zkontrolovat, respektive odstranit přibližně u 130...

Hledáte další info k Alfě 166?

1. Novinka ... detailní seznámení s modelem

■ Autotip 21/1998   ■ Autotip 15/1998  

2. První jízdní seznámení s vozem

■ Svět motorů 50/1998  

3. Srovnávací testy

■ Autohit 20/2003 (s VW Passat, Nissan Almera a Ford Fiesta)   ■ Auto, motor a sport...

4.1 Test 166 3,2 V6 24V (177 kW)

■ Autohit 16/2004  

4.2 Test 166 2,5 V6 24V (140 kW)

■ Autotip 14/2000  

4.3 Test 166 3,0 V6 24v (166 kW)

■ Svět motorů 46/2000   ■ Autotip 20/2000   ■ Svět motorů 50/1999  

4.4 Test 166 2,4 JTD (100 kW)

■ Autotip 17/1999   ■ Svět motorů 15/1999  

Profil ojetiny

■ Autocar 4/2011   ■ AutoOjetiny 4/2009   ■ Auto7 37/2007   ■ Ojetiny...

Diskusní téma: ALFA 166

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek