I. (936) / 1998 až 2007 (facelift 2004)
Nástupce typu 164 se představil v roce 1998. To už existovala mimořádně
ceněná, menší „stopadesátšestka“, jejíž úspěch ovšem nedokázal zopakovat.
Třeba proto, že i jako nový měl tento vůz některé objektivní slabiny.
+
● atraktivní design
● pružné a výkonné zážehové šestiválce s krásným zvukem
● útulný interiér
● výkonné a pružné pětiválcové vznětové motory
● nízké ceny ojetin
–
● slabé brzdy
● ztráta brzdného účinku při opakovaném namáhání
● rázy do řízení při přejezdu nerovností v zatáčce
● řidičské chyby trestá vybočením zádi (do roku 2001)
● nedostatek prostoru vpředu
● ponořování přídě při brzdění
Alfa 166 podrobně:
2. Jak se v něm žije a co se do něj vejde?
Zatímco ve střední třídě má italská značka skutečný prodejní šlágr, její model vyšší střední třídy je úspěšný víceméně jen doma, v Itálii, jinde zapadá v konkurenci německých a francouzských vozů. U velkého automobilu se designérům...
4.1 Jaké jsou benzínové motory?
Zážehové motory: řadový čtyřválec
2,0i 16V TS (110 - 114 kW)
Zážehové motory: vidlicové šestiválce
2,5 V6 24V (140 kW)
3,0 V6 24V (166 kW)
3,2 V6 24V (177 kW)
2,0 V6 12V turbo (151 kW).
K tomu, aby automobil mohl na...
4.2 Jaké jsou diesely?
Vznětové motory: pětiválcové turbodiesely
2,4 JTD (100, 103 nebo 110 kW)
2,4 JTD 20V (1125 kW)
Nejlépe prodejnou Alfou 166 v ojetém stavu je provedení se vznětovým pětiválcem 2,4 JTD se systémem Common Rail. Ten měl ze začátku...
5. Jak se s ním jezdí?
V souladu s jeho reprezentativním posláním jsou jízdní vlastnosti spíše komfortní, což ne všichni příznivci značky schvalují. V zatáčkách se vůz ještě chová dost dobře, ale při brzdění se mu výrazně ponořuje příď a odlehčuje záď. Při...
6. Jaké závady ho postihují nejčastěji?
● závady elektroniky
● výrazné opotřebení zážehových motorů vlivem nedostatku oleje
● nefunkční palivové čerpadlo
● prasklý rozvodový řemen (zejména diesel a zážehové šestiválce)
● ohnutá kliková hřídel po havárii (2,4...
7. Model v číslech a faktech ...
Karosérie: čtyřdveřový sedan.
Zážehové motory: řadový čtyřválec 2,0i 16V TS (110 - 114 kW), vidlicové šestiválce 2,5 V6 24V (140 kW), 3,0 V6 24V (166 kW), 3,2 V6 24V (177 kW) a 2,0 V6 12V turbo (151 kW).
Vznětové motory: pětiválcové...
8. Takhle s ním šel čas ...
1998: Nový model 166. Motory 2,0 Twin Spark, 2,5 V6 24V, 3,0 V6 24V, 2,0 V6 12V turbo a pětiválcový turbodiesel se vstřikováním Common Rail 2,4 JTD (100 kW).
2000: Výkon motoru 2,4 JTD zvýšen na 103 kW.
2002: Výkon motoru 2,4 JTD...
Svolávací akce Alfy Romeo 166
2005-05 / Aktivují se samy airbagy
Květen 2005 - Nepříjemné překvapení pro posádku může přinést svezení s limuzínou Alfa Romeo 166. Kvůli selhání řídicí jednotky může u nich totiž dojít k neočekávané aktivaci airbagů a bezpečnostních pásů. Tuto nepříjemnost je třeba zkontrolovat, respektive odstranit přibližně u 130...
Hledáte další info k Alfě 166?
3. Srovnávací testy
■ Autohit 20/2003 (s VW Passat, Nissan Almera a Ford Fiesta)
■ Auto, motor a sport...
Diskusní téma: ALFA 166
Nebyly nalezeny žádné příspěvky.