I. (164) / 1987 až 1997
Čtyřdveřový sedan s obrovskou nabídkou vnitřního prostoru, kompletní
výbavou a téměř dvěma stovkami koní pod kapotou se vyráběl v italské
Lombardii. Vůz, jehož design navrhl věhlasný Pininfarina, se ve výrobě
udržel 12 let, během nichž vzniklo necelých 274 tisíc vozů.
+
● komfort
● komfortní jízdní vlastnosti
● většinou bohatá výbava
● vnitřní prostornost, zejména na sedadlech
● nízké ceny ojetin
● výrazný zátah dvouapůllitrového turbodieselu
● výkonné šestiválcové motory s nádherným zvukem
● nestárnoucí, stále zajímavý design
● pohodlné sedačky
● šestistupňová převodovka a stálý pohon všech kol u verze Q4
–
● nespolehlivost
● choulostivý podvozek
● vysoká spotřeba paliva (šestiválcové motory)
● rychlá ztráta hodnoty
● jen průměrné brzdy
Alfa 164 podrobně:
1 Jak je spolehlivý?
Příznivá kupní cena je jedna věc, vysoké provozní náklady druhá. A to není řeč jen o značné spotřebě paliva u silných šestiválcových třílitrů, která se málokdy dostane pod 12 litrů na 100 km, ale i o nákladech na opravy. Alfa Romeo 164 byla prvním...
2. Jak se v něm žije a co se do něj vejde?
Zaujímá mezi nimi však výjimečné postavení, a to nejen zcela nepopiratelně nejelegantnějším designem. Alfa 164 téměř vždy mívá maximální možnou výbavu včetně třeba elektrického nastavování sedaček.
V roce 1992 proběhla u Alfy Romeo 164 velká...
4.1 Jaké jsou benzínové motory?
Zážehové motory: řadový čtyřválec
2,0 TS (106 kW)
Zážehové motory: vidlicové šestiválce
3,0 V6 (135 – 148 kW)
3,0 24V (155 až 171 kW)
2,0 V6 turbo (148 kW)
Motory v Alfě 164 jsou výjimečné - ve fiatech ani...
4.2 Jaké jsou diesely?
Vznětové motory: čtyřválec
2,5 TD (85 až 92 kW)
Motory v Alfě 164 jsou výjimečné - ve fiatech ani v lanciích je nenajdete. Zážehové originály s nezaměnitelným zvukem a výkonem ve vysokých otáčkách jsou doplněny vznětovou...
5. Jak se s ním jezdí?
Ze všech příbuzných modelů určitě nejlépe jezdí. Stejně jako oni je laděna výrazně komfortně, ale zároveň nepostrádá radost z jízdy. Funguje-li, jak má, je podvozek tohoto vozu dokonalý. Lépe než fiat, lancia či saab tlumí příčné nerovnosti a...
7. Model v číslech a faktech ...
Karosérie: čtyřdveřový sedan.
Zážehové motory: řadový čtyřválec 2,0 TS (106 kW), vidlicové šestiválce 3,0 V6 (135 – 148 kW), 3,0 24V (155 až 171 kW), 2,0 V6 turbo (148 kW).
Vznětové motory: čtyřválec 2,5 TD (85 až 92...
8. Takhle s ním šel čas ...
1987: Představení modelu Alfa Romeo 164. Motory 2,0i Twin Spark, 3,0i V6 (135 kW) a 2,5 TD (85 kW).
1990: Luxusní model Quadrifoglio s výkonem motoru 3,0 V6 zvýšeným na 148 kW.
1991: Nový zážehový přeplňovaný šestiválec 2,0 V6 (148...
Svolávací akce Alfy Romeo 164
Nebyly nalezeny žádné záznamy.
Hledáte další info k Alfě 164?
Diskusní téma: ALFA 164
Nebyly nalezeny žádné příspěvky.