I. (167) / 1992 až 1997
Na první pohled byste to rozhodně neřekli, ale Alfa Romeo 155 je postavena
na platformě Fiatu Tipo/Tempra. Nejezdily ani nevypadaly špatně, ale skalní
fandové značky nebyli úspornými opatřeními zrovna nadšeni. Vyrobilo se
necelých 193 000 modelů.
+
● stále zajímavý design
● čitelné jízdní vlastnosti
● velmi výkonný turbodiesel 2,5 TD
● velmi dobrá pružnost všech motorů
● většinou bohatá výbava
● dobrá vnitřní prostornost
● obrovský zavazadelník
–
● málo tuhá karosérie (1992 až 1993)
● neuspokojivé dílenské zpracování
● vysoké ceny některých náhradních dílů (výfuk, světlomet)
● problematická ergonomie pracoviště řidiče
● slabé brzdy (1,9 TD)
Alfa 155 podrobně:
1. Jak je spolehlivý?
Faktorů podílejících se na tom, že sedan s označením 155 byl spíše zklamáním, je víc. Nebylo to špatné auto, ale nahradit tak výrazného a technicky unikátního předchůdce, jakým byl model 75, prostě při snaze o redukci výrobních nákladů nešlo....
2. Jak se v něm žije a co se do něj vejde?
Vnitřní prostornost byla velmi slušná, zavazadelník s 525 litry objemu takřka rekordní.
4.1 Jaké jsou benzínové motory?
Zážehové motory: řadové čtyřválce
1,7i TS (85 kW)
1,8i TS (93 kW)
2,0i TS (105 kW)
1,6i 16V TS (88 kW)
1,8i 16V TS (103 kW)
2,0i 16V TS (110 kW)
2,0i 16V turbo (140 kW)
Zážehové motory: vidlicový šestiválec
2,5 V6 (120...
4.2 Jaké jsou diesely?
Vznětové motory: čtyřválcové turbodiesely
1,9 TD (66 kW)
2,5 TD (92 kW)
Zde má Alfa 155 s Fiatem společný pouze menší turbodiesel – devatenáctistovku o výkonu 66 kW, která jinak poháněla modely Fiat Tipo a...
5. Jak se s ním jezdí?
Vůz daleko lépe jezdí, než vypadá. Podvozek pocházející z tipa se zde podařilo naladit tak, že bylo dosaženo velmi dobré jízdní stability při akceptovatelném komfortu.
Výtky k vozu směřovaly nejvíc k rozchodu kol. Zatímco přední kola...
6. Jaké závady ho postihují nejčastěji?
● vůle v uloženích zadních ramen
● opotřebená táhla příčných stabilizátorů
● nadměrná vůle ventilů (u všech motorů je nutné ji kontrolovat)
● korozí poškozená relé zapalování a vstřikování
● závady pojistkových...
7. Model v číslech a faktech ...
Karosérie: čtyřdveřový sedan.
Zážehové motory: řadové čtyřválce 1,7i TS (85 kW), 1,8i TS (93 kW), 2,0i TS (105 kW), 1,6i 16V TS (88 kW), 1,8i 16V TS (103 kW), 2,0i 16V TS (110 kW) a 2,0i 16V turbo (140 kW), vidlicový šestiválec 2,5 V6 (120...
8. Takhle s ním šel čas ...
1992: Představení modelu. Osmiventilové motory Twin Spark o objemu 1,8i a 2,0i. Šestiválec 2,5i V6. Ostrá verze 2,0 Q4 s pohonem všech kol a motorem 2,0i Turbo.
1993: Vyztužení karosérie - zlepšení pasívní bezpečnosti. Nové motory...
Svolávací akce Alfy Romeo 155
Nebyly nalezeny žádné záznamy.
Hledáte další info k Alfě 155?
Diskusní téma: ALFA 155
Nebyly nalezeny žádné příspěvky.