I. (930) / 1994 až 2000

Pod atraktivním kabátem vozů Alfa Romeo 145 a 146 se skrývá ne zrovna 

vzorná technika. Podvozek a vznětové motory z Fiatu Tipo, původní zážehové 

boxery ze starých modelů 33 a nově vyvinuté řadové čtyřválce nevynikající 

životností, to je ten pravý „koktejl“, z nějž může být autoservis dobře živ.

 

 + 

● design

● příjemné ovládání

● prostor pro přední cestující

● vybrání v palubní desce před spolujezdcem (ten si zde téměř natáhne nohy)

● pružnost a zátah motorů

● často bohatá výbava

 

 – 

● dílenské zpracování

● vyšší spotřeba paliva

● kvalita materiálů použitých uvnitř

● velký pokles hodnoty

● obtížný následný prodej

● drahý servis motorů Twin Spark a JTD

● patrná spřízněnost s fiaty

 

Alfa 145/146 podrobně:

2. Jak je spolehlivý?

Majitelé modelů 145 a 146 si nejčastěji stěžují na hlučnou odezvu tvrdých plastů v interiéru při přejezdu nerovností. Hluk často vydávají také předčasně opotřebená táhla stabilizátoru, takzvané kostice. Podvozek vůbec působí, zejména při...

4.1 Jaké jsou benzínové motory?

Zážehové motory: ploché čtyřválce  1,4i 8V (66 kW) 1,6i 8V (76 kW) 1,7i 16V (95 kW) Zážehové motory: řadové čtyřválce  1,4i 16V T.S (76 kW) 1,6i 16V T.S. (88 kW) 1,8i 16V T.S. (103 kW) 2,0i 16V T.S. (114 kW)   Základem každé...

4.2 Jaké jsou diesely?

Vznětové motory: přeplňované čtyřválce  1,9 TD (66 kW) 1,9 JTD (77 kW)   Základem každé alfy je dravý motor, který také při koupi žádá nejvíce pozornosti. Kdo hledá spolehlivost a nízké servisní nároky, musí se části dravosti vzdát....

5. Jak se s ním jezdí?

Individualistickému typu 145, a zejména o rok později představenému praktickému sedanu 146 připadla role nahradit model 33. Ten sice měl řadu slabin, ale díky nízké hmotnosti jej i zastarávající motory s protilehlými písty (takzvané boxery)...

6. Jaké závady ho postihují nejčastěji?

● opotřebovaná táhla stabilizátoru ● vůle v uloženích zadních ramen ● zoxidovaná ukostření elektrické soustavy ● netěsná chladicí soustava ● následně propálené těsnění pod hlavou ● vlivem nedostatku oleje...

7. Model v číslech a faktech ...

Karosérie: pětidveřový liftback (146), třídveřový hatchback (145). Zážehové motory: ploché čtyřválce 1,4i 8V (66 kW), 1,6i 8V (76 kW), 1,7i 16V (95 kW), řadové čtyřválce 1,4i 16V T.S (76 kW), 1,6i 16V T.S. (88 kW), 1,8i 16V T.S. (103 kW),...

8. Takhle s ním šel čas ...

1994: Představení modelu 145. Zážehové motory typu boxer 1,4i, 1,6i, 1,7i 16V. Turbodiesel 1,9 TD. 1995: Představení modelu 146. Motory shodné se 145. Exkluzivní model 145 Quadrifoglio se řadovým čtyřválcem Twin Spark 2,0i...

Svolávací akce Alfy Romeo 145 a 146

Nebyly nalezeny žádné záznamy.

Hledáte další info k Alfě 145 a 146?

1. Novinka ... detailní seznámení s modelem

■ Svět motorů 18/1995 (146)   ■ Autotip 21/1994   ■ Svět motorů...

2. První jízdní seznámení s vozem

■ Auto, motor a sport 9/1994  

4.1 Test 145-146 1,8 Twin Spark (106 kW)

■ Auto, motor a sport 6/2000 (145)   ■ Autotip 4/2000 (145)    

4.2 Test 145-146 1,9 JTD (77 kW)

■ Auto, motor a sport 9/2000 (146)   ■ Svět motorů 8/2000 (146)    

4.3 Test 145-146 1,8 16V Twin Spark (103 kW)

■ Autotip 10/1998   ■ Svět motorů 34/1998  

4.4 Test 145-146 1,6 TS (88 kW)

■ Svět motorů 35/1997 (146)  

Profil ojetiny

■ AutoOjetiny 1/2009   ■ Ojetiny od A do Z 2006   ■ Svět motorů...

Diskusní téma: ALFA 145 & 146

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek