Ministerstvo životního prostředí tvrdí, že zvýšením ekologických poplatků za starší auta se sníží průměrné stáří vozového parku v ČR. Myslíte si to také?

21.05.2015 20:54

PETR PŘIKRYL, předseda Asociace prodejců použitých automobilů - autobazarů (APPAA): „Z našeho pohledu jde spíše o způsob, jak z prodejců ojetin a následně pak občanů získat další poplatky. Je přece naprosto zcestné se domnívat, že si občan raději koupí nové vozidlo, místo aby zaplatil poplatek 3000 Kč. Bude se opakovat situace, která nastala po roce 2009, kdy byl zaveden emisní poplatek na vozy s emisní normou nižší než Euro3. Místo, aby se vozový park postupně omladil, nastal zcela opačný trend – z tehdejšího průměrného stáří osobních vozidel 13,65 roku je dnes 14,88 roku. Navíc předpokládáme, že z důvodu větší finanční zátěže pro motoristy, poklesne i počet převodů na nové majitele. Ti prostě nebudou chtít poplatek platit a vůz nepřevedou. Přitom se nabízejí určitě efektivnější řešení, která by omlazení vozového parku v ČR podpořila - například snížení silniční daně a výhodnější povinné ručení pro vozidla mladších ročníků, nebo podpora likvidace starých aut prostřednictvím šrotovného.“