■ Helma z Číny při nárazu neochrání

7. 7. 2017 – Na některých věcech by se nemělo šetřit, v případě motocyklistů je to například na helmě. Pokud už se tak stalo, koukněte, zda nevlastníte tu, kterou Rapex označil za nebezpečnou. Jde o modulární výklopnou motocyklovou helmu s dvojitým hledím, v barvách bílá/černá, černá/stříbrná a žlutá/černá. Vyrobena byla v Číně a nese označení Qtech / Jix. Podle reportu Rapexu z konce června je kapacita absorpce nárazu u této helmy nedostatečná a v případě nárazu by uživatelé mohli utrpět vážná poranění hlavy.

 

■ Ducati při velkém zatížení „umře“

3. 7. 2017 – Motocykl většinou láká k uskutečnění nějakých výletů, zbystřete, pokud vlastníte italský stroj Ducati Multistrada 1200. Jak zjistili v Německu a také v Chorvatsku, zadní závěs motocyklu může při velkém zatížení prasknout, což může vést ke ztrátě kontroly nad řízením a hrozí dopravní nehoda. Toto nebezpečí se týká modelů Multistrada 1200 s datem výroby 2015, 2016 a 2017. Problém by měla vyřešit svolávací akce, kterou Ducati kvůli tomu zorganizoval.

 

■ Nespálené palivo ohrožuje motorky Indian

4. 8. 2016 – Pokud váš motocykl nechce nastartovat, držte se od něj raději dál. Je-li tou motorkou Indian, pak hrozí, že může i hořet. Toto nebezpečí bylo vyhlášeno pro motocykly americké značky u typů Chief Classic, Chief Darkhorse, Vintage, Chieftain, Chieftain Darkhorse, Springfield a Roadmaster s odůvodněním, že v případě selhání zapalování se může v jejich případě nespálené palivo dostat do výfukového systému, což může způsobit vysoké teploty výfukových plynů a požár. Výrobce svolává do svých servisů uvedené modely s datem výroby v rozmezí června 2013 až dubna 2016.

 

■ Selhávající spojka u Yamah YZF a MT

29. 7. 2016 – Kvůli nedostatku oleje hrozí motocyklům Yamaha YZF-R3 a MT-03 poškození motoru. Prapůvodem celého problému je nedostatečná únosnost ložiska tlakové destičky ve spojce, která může při častém ovládání spojky prasknout. To ovlivní regulaci oleje v olejovém čerpadle, což by mohlo způsobit poškození motoru kvůli jeho nedostatku. Do servisů by měly být pozvány uvedené modely Yamaha modelového roku 2015 a 2016.

 

■ Airbagy Takaty nejspíš ohrožují i motocyklisty

11. 7. 2016 – Únava materiálu ohrožuje řidiče motocyklu Honda Gold Wing GL1800. U strojů uvedené řady vyrobené mezi 25. květnem 2006 a 5. srpnem 2008 se mohou vlivem horka a vlhkosti poničit nafukovače airbagů. Podle informací, které byly jako první zveřejněny ve Velké Británii a následně je potvrdili v Irsku, Nizozemsku nebo Německu, může tělo nafukovače kvůli únavě materiálu během aktivace prasknout, následkem čehož mohou být proti řidiči vystřeleny kovové úlomky. Ty je mohou zranit. Ve zprávě se neuvádí, zda jde o další z řady problémů s airbagy firmy Takata, ale popis závady tomu hodně nasvědčuje.

 

Některé motorky Triumph mohou hůř brzdit

7. 7. 2016 – Sestavy náhradních brzdových pák pro motocykly Triumph byly vyrobeny se špatnými rozměry. Kvůli tomu může mít motocykl delší brzdnou dráhu a hrozí nehoda. Chyba rozměrů na pákách přední brzdy může podle informací výrobce způsobit, že se páka přední brzdy dostane do maximální polohy dřív, než je dosaženo plného výkonu brzdy. Právě to může vést k delší brzdné dráze v případě nouze. Problém se týká náhradních dílů vyrobených v období 28. 8. 2015 až 2. 2. 2016 a určených pro modely Triumph Thruxton (na snímku), Street Twin, Bonneville T120 a Bonneville T120 Black.

 

■ Do Hondy SH neproudí palivo

16. 6. 2016 – Bez přívodu paliva se může ocitnout motocykl Honda typu SH125 a SH150 (na snímku) modelového roku 2013 a 2014. Chybu odhalili v Portugalsku, Estonsku a Nizozemsku, přičemž na vině je povrch krytu palivového uzávěru, který se může zdeformovat. Následkem toho se krytka při uzavření ocitne v jiné poloze, při níž se dotýká přívodu paliva. Může proto dojít k přerušení toku paliva do motoru, který se zastaví. Zasaženy touto závadou jsou uvedené motocykly s datem výroby od 10. července 2012 do konce ledna 2015.

 

■ Čtyřkolkám Polaris RZR hrozí požár

10. 6. 2016 – V posledních letech se rozmáhá ježdění všemožnými dopravními prostředky jen tak pro radost a zábavu. Jsou to však také jenom stroje, které se mohou pokazit. Jako třeba teď v případě terénní „buginy“ od Polarisu … Z Britských ostrovů dorazily informace o problémech čtyřkolky Polaris RZR v různých typových verzích – 900, 1000 a XP 1000. U nich nemusí tepelný štít dostatečně chránit kabinu nebo zavazadlový prostor před přehřátím, což by mohlo vést k požáru. Do servisu k opravě kvůli tomu musí všechny typy vyrobené mezi červencem 2013 až březnem 2016. Některé z uvedených modelů musí do servisu i kvůli další závadě. Ta opět může vyvolat požár, příčinou je však tentokrát špatné utěsnění skříňky s pojistkami. Pokus tam netěsností pronikne voda, dojde ke zkratu a ten může vyvolat požár. S tímto problémem jsou spojeny typy RZR 900, S900 a XC900 a také XP 1000 a XP4 1000 s daty výroby červenec 2013 až červenec 2015.

 

■ Motorkám BMW vytéká „brzdovka“

10. 5. 2016 – Riziko úbytku brzdové kapaliny je příčinou svolání motocyklů značky BMW typu C600 Sport a C650 GT. Příčinou má být poškozená přední brzdová hadice, jakým způsobem, se ve zprávě došlé z Německa neuvádí. Pouze to, že závada by mohla zhoršit výkon brzd a způsobit nehodu. Problém se týká uvedených modelů BMW vyrobených během uplynulých pěti let, konkrétně od 9. února 2011 do 15. července 2015.

 

 

■ Hondy NSS300 nemusí zabrzdit

15. 4. 2016 – Do servisu jsou aktuálně svolávány motocyklové modely řady NSS300 japonské Hondy, a to kvůli možnému selhání brzd … Z Portugalska dorazilo varování, že u motocyklů Honda NSS300AD a NSS300D může ze zadní brzdové hadice unikat tekutina. To může způsobit snížení výkonu nebo i celkové selhání brzd a zapříčinit nehodu. Dotčenými problémem jsou uvedené motocykly vyrobené v roce 2013 od 11. ledna do 7. října.

 

■ Do kabeláže skútru Hondy Forza vnikne voda

8. 4. 2016 – Špatné dílenské zpracování může zastavit skútr Honda NSS125 Forza. Příčinou může být voda, která se dostane do kabeláže stroje. Ta se tam může dostat, jelikož ve spoji mezi hlavní kabeláží a pomocnou kabeláží motoru mohlo podle aktuálního zjištění, dojít při sestavování k poškození gumového těsnění. Voda pak může v nejhorším případě vést až k zastavení motoru. Ohroženými motocykly jsou stroje vyrobené v loňském roce 2015 od začátku března do poloviny května.

 

■ Dva problémy s motorem u Kawasaki W800

5. 4. 2016 – Nestabilní běh motoru či dokonce jeho zastavení mohou nyní postihnout motocykly značky Kawasaki typu W800. Důvodů k tomu je hned několik. Výrobce musí podle informací, které dorazily z Řecka, svolat do servisu hodně modelů W800, jelikož držáky škrticí klapky u nich mohou ztvrdnout a prasknout kvůli nedostatečné odolnosti vůči horku. To se týká modelů z let 2011 a 2012 a některých z roku 2013 se sériovými čísly od JKBEJ800AAA000044 do JKBEJ800AAA015854. Další svolávací akce byla výrobcem Kawasaki vyhlášena pro modely W800 z let 2011 až 2016 se sériovými čísly od JKBEJ800AAA000044 do JKBEJ800AAA015854 (typy EJ800AB, EJ800AC a EJ800AD) a od JKBEJ800AAA015861 do JKBEJ800AAA026549 (typy EJ800AD, EJ800AE, EJ800AF a EJ800AG), u nichž zase panuje podezření, že se kabeláž pod palivovou nádrží může poškodit kontaktem s hranou rámu. To může vést ke zkratu, a tudíž rovněž k možnému zastavení motoru.

 

■ Motocykly Suzuki se hůř dobíjejí

25. 3. 2016 – Velkou svolávací akci pro své motocykly nyní vyhlásilo japonské Suzuki. Hned třinácti jeho modelům se nemusí správně dobíjet akumulátor a motor se následkem toho může zastavit. Za všechno podle všeho může regulátor (usměrňovač), který se přehřívá, a tím se nedaří nabíjet akumulátor. V důsledku toho nemusí být baterie vždy dostatečně nabitá a motor se může zastavit. A kterých motocyklů se to týká? Na seznamu svolávací akce jsou modely Suzuki Burgman 400, Bandit 650 a 1250, GSR600, GSX600F, B-King, Hayabusa, GSX-R600 a R750, Gladius, Intruder M1800 a C1500 a V-Strom 1000 vyrobené v letech 2007 a ​​2012.

 

■ Hondám VFR praská kloub hnací hřídele

26. 2. 2016 – Majitelům motocyklů Honda typu VFR by v těchto dnech měla dorazit pozvánka k návštěvě servisu kvůli opravě ložiska v kloubu hnací hřídele. To nebylo podle zjištění buď správně smontované, anebo nemusí (kvůli výrobní chybě) mít dlouhou trvanlivost. V důsledku toho může kloub v nejhorším případě prasknout, dostat se do kontaktu s kyvným ramenem a zablokovat zadní kolo. Stane-li se to za jízdy, může to zapříčinit nehodu. Svolávací akce byla vyhlášena pro modely VFR typu 1200F/FD a 1200X/XD vyrobené od začátku března 2010 do září 2015. 

 

■ Husqvarnám a KTM praskají paprsky v kolech

15. 2. 2016 – Hodně nepříjemná závada nyní žene do servisů motocykly značek Husqvarna a KTM. Za jízdy u nich mohou prasknout jednotlivé paprsky v kolech, což pak může přetížit zbylé paprsky, které v důsledku toho mohou také prasknout a způsobit tak nehodu motocyklu. Problém se podle hlášení, které dorazilo z Řecka, týká modelů Husqvarna a KTM 125, 250 TC, dále Husqvarna a KTM 250, 350 a 450 FC, všechny motocykly modelového roku 2016.

 

■ Motocyklům Indian selhávají brzdy

4. 2. 2016 – Několika typům motocyklu Indian selhávají brzdy. Hrozí, že řidič kvůli tomu ztratí kontrolu nad motocyklem a následkem toho havaruje. Z Velké Británie dorazily podrobnosti, v nichž se říká, že v hlavním válci zadní brzdy nemusí zcela přiléhat těsnění k jeho vnitřní straně. To může vést ke ztrátě tlaku brzdové čelisti zadní brzdy a k selhání účinku brzdění. Problém se týká hned několika modelů Indian – Chief Classic, Chief Vintage, Chieftain, Roadmaster a Dark Horse – modelového roku 2015 a 2016. 

 

■ Yamahám YZF-R1 zlobí převodovky

20. 1. 2016 – Motocyklům Yamaha mohou u typů YZF-R1 a YZF-R1M prasknout převodové pastorky, což může vést k poruše převodovky. Informace o nutnosti svolání uvedených modelů do servisu přišla ze sousedního Německa s tím, že dotčenými motocykly jsou modely vyrobené v loňském roce (2015). Hrozí nejen riziko vlastní poruchy motocyklu, ale i případné nehody se zraněním.

 

 

■ Suzuki typu GSX nemusejí vždy dobře brzdit

13. 1. 2016 - Motocykly žijí zimním spánkem, což jsou nejlepší podmínky k odstranění nahromaděných závad. Za některé přitom mohou i výrobci, jako třeba v případě motocyklů Suzuki GSX-S1000 a GSX-R1000… Ze sousedního Německa dorazila zpráva o tom, že u těchto motocyklů, konkrétně všech vyrobených kusů v kalendářním roce 2015, může výrobní vada vést k poškození těsnicí drážky ve válci hmatadla přední brzdy. Důsledkem toho dojde k úniku brzdové kapaliny a následnému možnému selhání brzd. Celá záležitost se řeší svolávací akcí.

 

■ Kawasaki VN1700 zastaví zkrat v zapalování

8. 10. 2015 – Motocykly Kawasaki VN1700 musí do servisu kvůli hrozbě zkratu v zapalování. Kabeláž izolace vypínače zapalování se u těchto typů může opotřebit o spodní stěnu palivové nádrže, což může nakonec vést ke zkratu a zastavení motoru. Postiženými motocykly Kawasaki VN1700 jsou pak typy Voyager a Voyager Custom.

 

 

 

■ Hondám CB a CBR se vypínají motory

18. 9. 2015 - Zastavením motoru může skončit projížďka motocyklem značky Honda. Konkrétně typy řady CB500F a CBR500R z let výroby 2013 (od 17. 12.) až 2015 (do 27. 5.). Na závadu upozornili v Portugalsku s tím, že na vině je: „plovoucí rameno hladiny paliva v palivové nádrži, jež se může oddělit od svého držáku. V nejhorším případě by to mohlo vést k zastavení motoru, pokud by se rameno dotklo koncovek palivového čerpadla.“ Dotčenými motocykly jsou modely CB500FAD, CB500FD, CB500FAE, CB500FE, CB500FAF a CBR500RAD v typových variantách: ED a 3ED. Všechny modely byly vyrobeny v Thajsku.

 

■ Také Triumph hlásí problém s tlumiči

2. 7. 2015 - Problémy s upevněním tlumičů u motocyklů začínají být chronické a postihují velký počet značek. Nejnověji se k nim přidal britský Triumph, který tuto závadu ohlašuje u modelů Speed Triple 1050i R (včetně provedení 94) a Daytona 675 R. U nich dle zjištění tkví potíž v nedostatečném utažení matky spojovací tyče tlumiče nárazů, což může ovlivnit efekt tlumení. V nejhorším případě může řidič ztratit kontrolu nad řízením motocyklu. Do servisu mají zamířit stroje Triumph uvedených typů vyrobené loni a letos (2014/2015).

 

■ Jízda s Ducati „Panigale“ nemusí být bezpečná

28. 6. 2015 - Pozor by si měli dát všichni majitelé motocyklů Ducati. Zjistilo se, že vinou nedostatečně utaženého šroubu tyče závěsu, který způsobí uvolnění matice na pístové tyči, se může zhoršit efekt tlumení. V nejhorším případě může řidič ztratit kontrolu nad řízením. Týká se modelů 1199 Panigale a 1299 Panigale ve verzích S a SL vyrobených v letech 2014 a 2015.

 

 

■ U Betamotoru Motard dochází k deformaci kola

27. 6. 2015 – Hned ze dvou zdrojů přišla zpráva o problémech motocyklu Betamotor typu Motard. Němci a Nizozemci svorně informují, že u těchto motocyklů se používáním může deformovat přední kolo, čímž hrozí jeho prasknutí. Dotčenými motocykly jsou typy Motard, Motard STD a Motard Track v kubaturách 50 a 125 cm3, jež byly vyrobeny v letech 2012 až 2014.  


 

■ Endurům Yamaha XT660 hrozí zablokování kola

24. 6. 2015 – Některým motocyklům Yamaha hrozí poškození převodovky, které může zablokovat zadní kolo a způsobit nečekané problémy s řízením. Potenciálně postižených kusů není málo - jde o motocykly vyrobené v posledních dvou letech (2014/2015). Dotčenými yamahami jsou modely XT660 v provedení R, X a Z, u nichž podle zjištění může být poškozena převodovka kvůli nesprávně vyvrtanému banjo šroubu v olejové hadici převodovky. Následkem toho může dojít k nesprávnému dávkování oleje převodovce, čímž se ta v nejhorším případě může zcela zaseknout, což způsobí zablokování zadního kola a pro řidiče náhlou ztrátu kontroly nad řízením motocyklu. 

 

■ Motocyklu MV Augusta F4 RR selhává tlumič

18. 6. 2015 – Další z motocyklových značek hlásí u svého stroje problém s tlumičem. Tentokrát kvůli tomu svolává do servisu motocykly italská MV Augusta. Konkrétně jde o modely F4 RR, jež byly vyrobeny v rozmezí 2. až 29. září loňského roku (2014). U nich podle zjištění dochází k selhání zadního tlumiče nárazů, což může vést ke ztrátě tlumicí síly a úniku oleje. To zvyšuje nebezpečí pádu a nehody při normálním použití.

 

 

■ Ducati Multistradě 1200 se zasekne „plyn“

16. 6. 2015 - Problém s ovládáním mohou mít motocykly Ducati Multistrada 1200. Výrobce svolává do servisů modely vyrobené v letech 2010 až 2014. Důvodem je možnost uvolnění vnitřní vrstvy potahu jednoho z kabelů, který se může vinou toho zaseknout v palivové záklopce a zapříčinit zablokování plynu.


 

 

■ Tlumiče na Hondách CBR1000RR SP mohou zlobit

28. 5. 2015 – Dalším výrobcem, který je nucen kvůli problémům s tlumiči Öhlins Racing prohlédnout své motocykly v servisech, je japonská Honda. Dotčené jsou modely CBR1000RR SP. Jde konkrétně o modely vyrobené loni a letos (2014 a 2015). Stejně jako v případě už popsaných závad uz Yamahy YZF-R1M může se kvůli nesprávnému utažení oddělit matice spojovací tyče tlumiče nárazů, což následně ovlivní efekt tlumení nárazů. V nejhorším případě to může vést ke ztrátě kontroly nad řízením, tudíž k nepředpokládané nehodě.

 

 Yamahy YZF-R1M špatně tlumí nárazy

26. 5. 2015 – Očekávané svolávací akce motocyklů kvůli závadám na tlumičích Öhlins Racing jsou tu. Jako první kvůli tomu svolává do servisu své stroje značka Yamaha. Jde konkrétně o modely YZF-R1M vyrobené v letošním roce (2015). Jak už je popsáno níže, kvůli nesprávnému utažení se u nich může oddělit matice spojovací tyče tlumiče nárazů, což může ovlivnit efekt tlumení nárazů. V nejhorším případě by to mohlo vést ke ztrátě kontroly nad řízením.

 

■ Tlumiče Öhlins na motorkách zlobí

22. 5. 2015 - Věhlasný výrobce Öhlins Racing přiznal problémy se svými tlumiči na některých motocyklech, kde byly použity za poslední rok a půl jako originální díly. Kvůli nesprávnému utažení se může oddělit matice spojovací tyče tlumiče nárazů, což může mít vliv na efekt tlumení nárazů. V nejhorším případě by to mohlo vést ke ztrátě kontroly nad řízením. Postižené tlumiče typu TTX36 byly ve Švédsku vyrobeny mezi 5. listopadem 2013 až 24. březnem letošního roku (2015). 

 

■ Harley-Davidson má zatuhlou spojku

6. 5. 2015 – Pokud se s motocyklem Harley-Davidson delší dobu nejezdí, nemusí pak vždy všechno perfektně fungovat. U verzí Touring a CVO by mohla problémy způsobit především „spojka“, která se nemusí uvolnit, což při jízdě může vést ke ztrátě kontroly nad řízením motocyklu. Dotčenými motocykly jsou ty, jež se vyrobily ve Spojených státech loni v období 28. 4. až 24. 10. a v Brazílii loni (od 10. 3.) a letos (do 25. 3.).

 

 

■ Motocykly Polaris nemusejí dobře brzdit

3. 5. 2015 – Ztráta kontroly nad brzděním může vést k problémům při řízení motocyklů Polaris, konkrétně modelů Scout a International Scout. Ve Velké Británii běží na problém, jež se dotýká modelů vyrobených mezi květnem 2015 a únorem 2015, svolávací akce. Zádržný kroužek pístu umístěný v hlavním válci zadní brzdy nemusí být plně usazen v obrobené drážce v otvoru válce, čímž může dojít ke ztrátě tlaku brzdové tekutiny. Následkem toho pak může dojít k proklamované ztrátě kontroly nad brzděním.

 

■ Motocyklu KTM se může pohnout kolo

21. 4. 2015 – U motocyklů KTM ve verzích 690 SMC R může dojít k pohnutí předního kola, což může způsobit velké škody. Týká se modelového roku 2014 a 2015. Pohnutí kola může podle vyjádření výrobce poškodit brzdový disk, vidlici a senzor ABS, jenž tak může přestat fungovat. Navíc ještě hrozí, že brzdové písty by mohly v důsledku toho zatlačeny dozadu k brzdovému disku, což by pak mohlo vést k úplnému selhání přední brzdy.

 

■ Enduro od KTM nebrzdí

11. 4. 2015 – Motocykly KTM v provedení 690 Enduro R modelového roku 2015 musí do servisu. Hrozí jim úplné selhání zadní brzdy.  Výrobce k tomu uvedl, že při výrobě mohly být svorky pružinového pásu klikové skříně nainstalovány pootočené o 180°, což by mohlo vést k poškození zadního brzdového systému a následně k náhlé ztrátě tlaku v brzdách.


 

 

■ Špatné šrouby u brzd motocyklů BMW

27. 3. 2015 – Při servisu brzdových disků nebo při výměně kol u motocyklů BMW hrozí, že při dotažení šroubů mohou vzniknout praskliny, které by mohly vést k jejich následnému zlomení. Tím podle kontrolorů z Německa může dojít k nepředvídatelné nehodě s následky. Týká se motocyklů BMW typu R1200GS, R1200GS Adventure, HP2 Mega Moto, HP2 Enduro, R1200RT, R900RT, R1200R, R1200ST, R1200S a HP2 Sport vyrobených v období 12/2002 až 4/2011. 

 

■ Problémy s palivovým čerpadlem u skútrů

25. 3. 2015 – Při zvýšených teplotách by se mohl u motocyklů, respektive skútrů Piaggio, Scarabeo, Aprilia Derbi zaseknout pohon palivového čerpadla, což by mohlo vést k problémům s nastartováním nebo k zastavení motoru za jízdy. Informace o problému přišla z Německa, kde kvůli tomu organizují velkou svolávací akci, protože se to týká modelů uvedených značek vyrobených v letech 2008 až 2010. 


 

■ Motocyklům Harley-Davidson Dyna reznou brzdy

12. 3. 2015 – Koroze je prevít a nevyhýbá se ani motocyklům. S její hrozbou se nyní potýkají u věhlasné značky Harley-Davidson, konkrétně modelu Dyna. Může se vyskytnout v závitu přední brzdy, který tak může prasknout a uvolnit šrouby. To by mohlo vést ke zhoršení brzdového výkonu a nehodě. Upozornili na to ve Španělsku s tím, že problémové harleye jsou z období výroby srpen 2011 až únor 2012.


 

■ Zaseknuté palivové čerpadlo trápí Polaris Victory

23. 2. 2015 – Motocykly Polaris Victory v různých typech (Cross Country, Cross Roads, Hardball, Jackpot aj.) mohou mít problém s funkčností palivového čerpadla. Jak přiznává jeho výrobce, při výrobě motocyklu mohlo být použito nesprávně zvlněné. Odchylka od požadovaného tvaru může v motocyklech způsobit zaseknutí palivového čerpadla a při jízdě zastavení motocyklu. To by mohlo vést samozřejmě i k nějaké nehodě se zraněním. Dotčeny jsou motocykly s VIN v rozmezí 5VPBW36E0E30 28903 až 29249, čili s datem výroby od 24. dubna do 5. prosince 2014.

 

■ Špatná přední pneumatika u Brammo Empulse

5. 2. 2015 – Od přední pneumatiky motocyklu Empulse Brammo se může oddělit běhoun. To u motocyklu s pomocným elektrickým motorem povede ke ztrátě tlaku v pneumatice a způsobí pád motocyklisty. Týká se motorek vyrobených v roce 2014 a na problém upozornili v sousedním Německu s tím, že majitelé těchto elektromotorek budou vyzváni k návštěvě servisu.



 

■ Nesprávně fungující blinkry u harleyů

1. 2. 2015 – Přední směrovky motocyklu Harley Davidson Softail nemusí fungovat tak, jak mají. Příčinou je nesprávná programová konfigurace nastavená v řídicím modulu. Podle informací ze Španělska jsou závadou postiženy softaily modelového roku 2014/2015 vyrobené do 3. října 2014.



 

■ Triumphu Tiger Explorer praská boční stojan

28. 1. 2015 – Při nadměrném zatížení může motocyklu Triumph Tiger Explorer prasknout šroubový čep bočního stojanu. Zpráva o tom přišla z Velké Británie s upřesněním, že se to týká modelů vyrobených od listopadu 2011 do května 2014.




 

■ Z Peugeotu LXR200 hrozí pád posádky

20. 1. 2015 – Kolíky pístu v motocyklu Peugeot řady LXR200, který byl vyroben v letech 2012 a 2013, se mohou podle zjištění zlomit a nejen náhle zastavit motor, ale i způsobit pád řidiče a spolujezdce. Na problém přišli v Německu a dotyčné motocykly svolávají do servisů.




 

■ Hondě CB650F se vypínají kontrolky

15. 1. 2015 – Otáčení řidítky může v případě motocyklu Honda CB650F znamenat víc, než jen držet zvolený směr. Tady časem hrozí, že dojde k opotřebení, poškození a rozpojení všemožných kabelů, což může vést k selhání světel, kontrolek, tachometru i klaksonu. V nejhorším případě i znehybnit celý motocykl. Špatná montáž kabelů byla identifikována u motocyklů Honda CB650F s datem výroby 29. ledna až 30. července 2014.

 

■ Yamaze HW hrozí zlomená vidlice

12. 1. 2015 – Při velkém zatížení motocyklu Yamaha typu HW125 a HW151 nemusí jejich spodní vidlice vydržet působící síly a může se zlomit v oblasti hřídele. V takovém případě hrozí ztráta kontroly nad řízením a pád. V Německu kvůli tomu vyhlásili svolávací akci, přičemž uvedený problém se týká motocyklů HW vyrobených mezi lety 2012 až 2014.

 

 

■ Příliš dlouhý kabel u Yamahy MT

10. 1. 2015 – Příliš dlouhý kabel připojený ke kladné koncovce baterie může u motocyklu Yamaha MT-07 a MT-07A způsobit vážné potíže. Může se vinou toho zachytit mezi sedadlo a držák sedadla, časem se opotřebit, roztrhnout izolaci a v konečném důsledku způsobit zkrat. A od zkratu není nikdy daleko k jiskrám a ohni ... Uvedenou závadou trpí motocykly Yamaha řady MT vyrobené v roce 2014.

 

 

■ Zablokovaná vidlice u KTM a Husqvarny

8. 12. 2014 – Rakouský výrobce motocyklů KTM Husqvarna vyhlásil svolávací akci na typy KTM Six Days a SX-F USA, respektive Husqvarna FE, FC, TE a TC modelového roku 2015. Konkrétně se to týká modelů vybavených vidlicemi 4CS, jejichž spojovací tyč nemusí být dostatečně připevněna k víčku se závity na vidlici a může se oddělit. To pak způsobí poškození uvnitř vidlice a hrozí, že vidlice se kvůli tomu zablokuje. Stane-li se to při jízdě, riziko zranění následkem nehody je vysoké.

 

■ Triumphy mají problém s řídící jednotkou

6. 12. 2014 – U motocyklů Triumph Thunderbord a Thunderbird Storm s ABS byly ve Velké Británii zjištěny problémy s řídící jednotkou, které mohou vést ke ztrátě výkonu strojů a potenciálně vést k nehodám. Svolávací akce se týká modelů vyrobených v období únor až srpen 2014.


 


 

■ Motocyklům Honda selhává čerpadlo

3. 12. 2014 – Z Portugalska dorazila zpráva o svolávací akci na motocykly Honda vyrobené v roce 2013 a 2014 v jejích továrnách v Thajsku a Vietnamu. Konkrétně se týká modelů NSS300 Forza, MSX 125 a SH Mode vyrobené v období 22. února 2013 až 17. října 2014, u nichž může v důsledku deformace jednoho z dílů selhat palivové čerpadlo. Následkem toho dojde k vypnutí motoru a motocykl nejde nastartovat. K závadě může dojít i za jízdy, což by mohlo za určitých okolností vést k nehodě.

 

■ Vibrace ničí pneumatiky u motocyklů BMW

30. 9. 2014 – Z Německa přišla zpráva o tom, že u některých motocyklů BMW mohou na přední pneumatice vznikat vibrace a následně praskliny v oblasti běhounu a pásů, což může vést k úniku vzduchu a pádu motocyklisty. Podle zveřejněných údajů jsou touto závadou postiženy modely S1000 RR, K1300S a K1300R vyrobené od prosince 2008 až do července 2014. Problém řeší svolávací akce.


 

■ Harleye FXDL trápí vibrace

12. 9. 2014 – Věhlasnou motocyklovou značku trápí v poslední době potíže u několika vyráběných strojů. Nejnověji u modelu FXDL, u nějž když motor dosáhne 5800 otáček za minutu, dojde k mohutným vibracím, které mohou nepřímo způsobit i nehodu. Proto kvůli tomu probíhá na model v sousedním Německu svolávací akce, která by měla problém odstranit. Týká se příslušných harleyů vyrobených od ledna do června letošního roku.

 

■ Napínák řetězu u BMW nedrží

29. 8. 2014 – Motocyklům BMW C650 GT a C600 Sport potenciálně hrozí oslabení napínáku řetězu, a tím i případné selhání motoru. Ve Španělsku kvůli tomu probíhá svolávací akce, dotčeny jsou modely vyrobené mezi 10. lednem 2012 až 22. lednem 2014.

 

 

 

■ Prasklá „guma“ od Continentalu

19. 8. 2014 – Problémy nemusejí mít pouze stroje, ale i přídavné součásti, jako třeba pneumatiky. V případě motocyklových pneumatik Continental ContiSportAttack (různé typy) hrozí při větších vibracích na předním kole motocyklu praskliny v pásu a v běhounu pneumatiky, čímž dojde k úniku vzduchu a možné nehodě. Týká se především modelů 120/70ZR17 M/C 58 typu W a H z výrobních let 2007 až 2014 s kódy DOTCP8B 1907 až DOTCP8B 2614.

 

■ Harley-Davidson má problém s přední brzdou

8. 8. 2014 - Ve Španělsku byla v minulých dnech vyhlášena svolávací akce pro majitele motocyklů Harley-Davidson typů Touring, Police a CVO. U exemplářů vyrobených od 1. 7. 2013 do letošního 7. května totiž může dojít k zatlačení pedálu přední brzdy mezi palivovou nádrž a rám, a tudíž i k nechtěnému zablokování předního kola. Pokoušíme se zjistit, zda obdobná svolávací akce se připravuje také v Česku.


 

■ Z motocyklu BMW R1200 RT se padá

25. 7. 2014 – Vzhledem k výrobní vadě u systému ESA hrozí u motocyklu BMW typu R1200 RT ztráta stability, která může vést až k pádu motocyklisty. Svolávací akce na tento problém byla vyhlášena v Německu pro typy vyrobené mezi 7. 1. 2013 až 6. 4. 2014. Zda se problém dotýká i typů prodaných v Česku, zjišťujeme u českého zastoupení.

 

 

 

 Zkrat znemožní řízení čtyřkolky Can-am

Únor 2010 – Stále více oblíbené motocyklové čtyřkolky mají také své problémy. Populární značka Can-am nyní u svých modelů Outlander a Renegade řeší riziko havárie vinou zkratu v systému DPS (Dynamic Power Steering). To může způsobit náhlé samovolné uhnutí vozidla doleva a řidič může ztratit kontrolu nad vozidlem. Nebezpečí zranění je poměrně vysoké, proto do servisů míří oba modely z celé dosavadní výroby modelového roku 2010 (léto a podzim 2009).